Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie, jeden z nielicznych w Polsce festiwali tańca współczesnego cieszący się ponad dwudziestoletnią tradycją, zdążył przyzwyczaić publiczność do bogactwa i różnorodności swoich propozycji programowych. Podczas trwającej dziesięć dni XII edycji MSTT na scenach Centrum Kultury oraz Centrum Spotkania Kultur w Lublinie zaprezentowano aż 37 spektakli i etiud, działań performatywnych oraz filmów tańca. Motywem przewodnim tegorocznej odsłony festiwalu była amerykańska scena taneczna, reprezentowana zarówno przez renomowane zespoły instytucjonalne, Alonzo King LINES Ballet oraz Ailey II (zespół repertuarowy działający przy Alvin Ailey American Dance Theater), jak i eksperymentalną grupę , która w swoim performansie nawiązuje do pionierów improwizacji kontaktowej – Steve’a Paxtona i Lisy Nelson. W tym nurcie znalazła się również premiera ale słońce wzeszło i już w nim trwaliśmy, zrealizowana pod kierunkiem choreografki Colleen Thomas z udziałem tancerzy z Polski, Ukrainy, Białorusi i USA.
Dyskurs taneczny ziemi rzeszowskiej : analiza pragmalingwistyczna
B Taras | Rzeszów | 1999
Pozycja książkowa
Tańce wszeteczne i dozwolone
J Tazbir | [w:] Odrodzenie i Reformacja w Polsce, T. 44 | 2000
Pozycja książkowa
Balet. Kryształowy łabędź carskiego Petersburga
Jacek Tokarczyk | Dom Wydawniczy Księży Młyn, Łódź/Instytut Muzyki i tańca | 2013
Pozycja książkowa
Milczenie i rytuał – o spektaklu „Pompa funebris” Sztuki Nowej
Maciej Tomaszewski | taniecPOLSKA.pl | 2019
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2019-01-23
Medium i ruchliwość – recenzja spektaklu „Pure” Milana Kozánka
Maciej Topolski | taniecPOLSKA.pl | 2016
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2016-12-09
Skrywanie, sekret – recenzja spektaklu „Sekret kwiatu” Tetsuro Fukuhary
Maciej Topolski | taniecPOLSKA.pl | 2017
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2017-12-01
Tłum i alfabet – recenzja „a..b” i „Lighting” Anny Konjetzky
Maciej Topolski | taniecPOLSKA.pl | 2016
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2016-12-16
Świat święta i cieniste strony – ze Sławkiem Krawczyńskim rozmawia Maciej Topolski
Maciej Topolski | taniecPOLSKA.pl | 2017
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2017-01-30
Stać się ciałem – recenzja spektaklu „body” Lubelskiego Teatru Tańca
Maciej Topolski | taniecPOLSKA.pl | 2018
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2018-01-22
Poza powagą – recenzja spektaklu „Schubert” Magdy Szpecht
Maciej Topolski | taniecPOLSKA.pl | 2017
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2017-02-01
Praktyki uprawiania wolności – o spektaklu „National Affairs” Izy Szostak
Paulina Trzeciak | taniecPOLSKA.pl | 2017
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2017-12-08
Gdy wycieka ze mnie ideologia – o spektaklu Renaty Piotrowskiej-Auffret
Paulina Trzeciak | taniecPOLSKA.pl | 2018
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2018-02-02
Kiedy uprzywilejowani rozpoczną polowanie? – recenzja spektaklu Weroniki Pelczyńskiej
Paulina Trzeciak | taniecPOLSKA.pl | 2017
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2017-09-19
Emancypacyjny gniew neorebelii – o spektaklu „PIXO” Marty Ziółek
Paulina Trzeciak | taniecPOLSKA.pl | 2018
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2018-03-16
Nowe obietnice – poza ciałem i podmiotem (recenzja spektaklu Ramony Nagabczyńskiej)
Paulina Trzeciak | taniecPOLSKA.pl | Warszawa | 2017
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2017-11-15
Ucieleśniając konteksty – relacja z czerwcowej Sceny Tańca Studio 2018
Paulina Trzeciak | taniecPOLSKA.pl | 2018
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2018-08-01
Z zapisków ciała doświadczonego – o spektaklu Dance On Ensemble na Festiwalu Ciało/Umysł 2017
Paulina Trzeciak | taniecPOLSKA.pl | 2017
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2017-11-27
Analiza ruchu tanecznego według metod Labana, Joossa, Leedera
I Turska | Warszawa | 1963
Pozycja książkowa
(Wy)Bieg po miłość – recenzja spektaklu „Wybieg”
Agnieszka Tyczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2015-04-09
Global Water Dances jako przykład kultury uczestnictwa
Agnieszka Tyczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2015-07-20
Kalendarz PerFORMatywnej Warszawy: antropologiczny wymiar performansu tanecznego w przestrzeni miejskiej
Agnieszka Tyczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2016-01-22
„inVISIBLE” – niewidzialne w widzialnym
Agnieszka Tyczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2016-02-11
O spektaklu „ONE(O)”
Agnieszka Tyczyńska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Publikacja internetowa
Data publikacji: 2016-02-22