Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie, jeden z nielicznych w Polsce festiwali tańca współczesnego cieszący się ponad dwudziestoletnią tradycją, zdążył przyzwyczaić publiczność do bogactwa i różnorodności swoich propozycji programowych. Podczas trwającej dziesięć dni XII edycji MSTT na scenach Centrum Kultury oraz Centrum Spotkania Kultur w Lublinie zaprezentowano aż 37 spektakli i etiud, działań performatywnych oraz filmów tańca. Motywem przewodnim tegorocznej odsłony festiwalu była amerykańska scena taneczna, reprezentowana zarówno przez renomowane zespoły instytucjonalne, Alonzo King LINES Ballet oraz Ailey II (zespół repertuarowy działający przy Alvin Ailey American Dance Theater), jak i eksperymentalną grupę , która w swoim performansie nawiązuje do pionierów improwizacji kontaktowej – Steve’a Paxtona i Lisy Nelson. W tym nurcie znalazła się również premiera ale słońce wzeszło i już w nim trwaliśmy, zrealizowana pod kierunkiem choreografki Colleen Thomas z udziałem tancerzy z Polski, Ukrainy, Białorusi i USA.
Siła dojrzałości – przegląd Mistrzowie Polskiego Tańca 2015
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
26 maja 2015
Powoli i w pędzie, pod presją i we śnie – I relacja z XI Festiwalu Zawirowania
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
23 czerwca 2015
Zwierzęce i ludzkie samotności i wspólnoty – II relacja z XI Festiwalu Zawirowania
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
25 czerwca 2015
Wśród ludzi, wśród ulic, pomiędzy siłami – III relacja z XI Festiwalu Zawirowania
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
30 czerwca 2015
Spośród kwietnych płatków pod ziemię i z powrotem ku światłu
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Recenzje
10 września 2015
To, czego nie widać na scenie i w widzu – I relacja z XIV Festiwalu Ciało/Umysł
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
28 września 2015
To, czego nie widać na scenie i w widzu – II relacja z XIV Festiwalu Ciało/Umysł
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
6 października 2015
W przeżyciu i prezentacji – różne oblicza tańca. I odsłona Sceny Tańca Studio
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
12 października 2015
Wśród emocji i refleksji – różne oblicza tańca. II odsłona Sceny Tańca Studio
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
2 listopada 2015
„Ta rocznica to raczej pretekst – Szekspira warto wystawiać niezależnie od rocznic”. Z Krzysztofem Pastorem i Jane Bourne rozmawia Hanna Raszewska
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Wywiady
23 listopada 2015
Wśród wspomnień śmierci i w celebracji życia – różne oblicza tańca. III odsłona Sceny Tańca Studio
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
30 listopada 2015
W samotności, bezradności, rozpadzie – różne oblicza tańca. IV odsłona Sceny Tańca Studio
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
28 grudnia 2015
Ruch to podstawa – II relacja z wrześniowej odsłony Sceny Tańca Studio 2018
Hanna Raszewska
Relacje
29 października 2018
Ty i ja. Co najmniej osiem razy miłość. Mów o niej – Sopocki Teatr Tańca i TEATRLEON w jednym spektaklu
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
1 lutego 2016
W zapamiętaniu i w prostocie – różne oblicza tańca. I odsłona Sceny Tańca Studio 2016
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Relacje
16 lutego 2016
W ciele i poza nim – różne oblicza tańca. II odsłona Sceny Tańca Studio 2016
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Relacje
6 kwietnia 2016
W oparach miłości, w poszukiwaniu szczęścia – różne oblicza tańca. III odsłona Sceny Tańca Studio 2016
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Relacje
9 maja 2016
O sztuce i o człowieku – różne oblicza tańca. IV odsłona Sceny Tańca Studio 2016
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Relacje
25 maja 2016
W działaniu i w bezradności – różne oblicza tańca. V odsłona Sceny Tańca Studio 2016
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Relacje
20 czerwca 2016
W ciągłej redefinicji poprzez dialog – różne oblicza tańca. VI odsłona Sceny Tańca Studio 2016
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Relacje
29 lipca 2016
Lekkość i siła NDT 2 – prolog XX Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
10 sierpnia 2016
Chillout, relax i party hard – różne oblicza tańca. VII odsłona Sceny Tańca Studio 2016
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Relacje
29 sierpnia 2016
Przenikając – recenzja spektaklu „Przenikanie” Anny Haracz i Iwony Olszowskiej
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
23 września 2016
„Taniec – świat doświadczeń choreografów. Ujęcie interdyscyplinarne” – recenzja książki Marka Zadłużnego
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
7 listopada 2016
Używam tańca do tego, żeby poruszać ludzi – z Martinem Schickiem rozmawia Hanna Raszewska
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Wywiady
15 listopada 2016
Piętnaście edycji, dwadzieścia jeden lat – relacja z XV Międzynarodowego Festiwalu Ciało/Umysł
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Relacje
20 grudnia 2016
Large scale – I relacja z XX Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2017
Relacje
7 stycznia 2017
Large scale – II relacja z XX Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2017
Relacje
11 stycznia 2017
Fantazja, historia, feministyczna transpozycja? – recenzja filmu „Tancerka” Stéphanie Di Giusto
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
18 stycznia 2017
II Międzynarodowy Konkurs Choreograficzny „Warsaw ZAWIROWANIA Dance” – relacja
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2017
Relacje
27 stycznia 2017
Wielość prawd – recenzja filmu „Mr. Gaga”
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
3 marca 2017
Ciało nie jest niewinne – I odsłona Sceny Tańca Studio 2017
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2017
Relacje
29 marca 2017
Zastosowanie kinetografii w badaniach nad tańcem ludowym. Polski rozdział
Hanna Raszewska | TaniecPOLSKA.pl | 2013
Artykuły
3 lipca 2013
BYĆ, BY PRZESTAĆ BYĆ (Hamlet). NIE BYĆ, BY ZACZĄĆ BYĆ (Ofelia). O „Hamlecie” Jacka Tyskiego w Polskim Balecie Narodowym
Hanna Raszewska | TaniecPOLSKA.pl | 2013
Recenzje
31 października 2013
Audycja V – 2016 – z Kayą Kołodziejczyk rozmawia Hanna Raszewska
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2017
Wywiady
14 czerwca 2017
Międzynarodowy Konkurs Choreograficzny WarsawZAWIROWANIAdance – podsumowanie. Początek jesiennej odsłony Zawirowań
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2014
Relacje
20 listopada 2014
Społecznie, intymnie, historycznie – II relacja z odsłony jesiennej X Festiwalu Zawirowania
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2014
Relacje
23 listopada 2014
Ciało, serce, sentymenty – III relacja z odsłony jesiennej X Festiwalu Zawirowania
Hanna Raszewska
Relacje
26 listopada 2014
Między prywatnym a politycznym, czyli gdzie jest moje „ja” – WST 2014
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2014
Relacje
17 grudnia 2014
CIAŁO/UMYSŁ, MY/JA – relacja z XIII edycji Festiwalu Ciało/Umysł
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Relacje
21 stycznia 2015
Nie/Wyczerpane ciało – recenzja spektaklu „Wyczerpani” Claude’a Bardouila
Hanna Raszewska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Recenzje
10 lutego 2015
Batsheva Dance Company w Lublinie – II relacja z XXI Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca
Hanna Raszewska-Kursa | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
17 stycznia 2018
Nieciągłość zdarzeń – re-premiera „Archipelagu” Teatru Tańca Caro
Hanna Raszewska-Kursa | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
16 lutego 2018
Pytania o cielesność na scenie i na widowni – I relacja z IX Maat Festival „Ciało narodowe”
Hanna Raszewska-Kursa | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
26 stycznia 2018
Pytania o polskość – II relacja z IX Maat Festival „Ciało narodowe”
Hanna Raszewska-Kursa | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
31 stycznia 2018
Zderzenia kontekstów – III relacja z XXI Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie
Hanna Raszewska-Kursa | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
21 lutego 2018
Raz dokoła – I relacja z X Gdańskiego Festiwalu Tańca
Hanna Raszewska-Kursa | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
23 lipca 2018
From Dance with Questions – relacja z letniej odsłony XIV Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Zawirowania
Hanna Raszewska-Kursa | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
6 sierpnia 2018
Poszerzanie – relacja z IV odsłony Sceny Tańca Studio 2018
Hanna Raszewska-Kursa | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
31 sierpnia 2018
Strategie emancypacji – II relacja z listopadowej odsłony Sceny Tańca Studio 2018
Hanna Raszewska-Kursa | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
17 grudnia 2018
Społeczności i jednostki – I relacja z XXII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie
Hanna Raszewska-Kursa | taniecPOLSKA.pl | 2019
Relacje
29 stycznia 2019
W poszukiwaniu czasu – I relacja z XVI Festiwalu Ciało/Umysł
Hanna Raszewska-Kursa | taniecPOLSKA.pl | 2017
Relacje
5 października 2017
Pytając o czas – II relacja z XVI Międzynarodowego Festiwalu Ciało/Umysł
Hanna Raszewska-Kursa | taniecPOLSKA.pl | 2017
Relacje
25 października 2017
Prywatne jest polityczne – V odsłona Sceny Tańca Studio 2017
Hanna Raszewska-Kursa | taniecPOLSKA.pl | 2017
Relacje
3 listopada 2017
Czas pod lupą – III relacja z XVI Międzynarodowego Festiwalu Ciało/Umysł
Hanna Raszewska-Kursa | taniecPOLSKA.pl | 2017
Relacje
11 grudnia 2017
W krainie tańca, w krainie twórczości – o I odsłonie Sceny Studio Tańca 2018
Katarzyna Rochowicz | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
27 czerwca 2018
Więcej więzi, więcej wolności – relacja z jesiennej odsłony XIV Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Zawirowania
Katarzyna Rochowicz
Relacje
3 grudnia 2018
Piętrowy tort urodzinowy – o wieczorze „44 powody, dziś są moje urodziny” Anny Piotrowskiej
Katarzyna Rochowicz | taniecPOLSKA.pl | 2018
Relacje
6 grudnia 2018
Oddech wolności – z Annie Vigier i Franckiem Apertetem, twórcami projektu „Topologie”, rozmawia Łukasz Rudziński
Łukasz Rudziński | taniecPOLSKA.pl | 2014
Wywiady
29 października 2014
Współczesne upupienie – recenzja spektaklu „Pupa” Anny Hop
Agnieszka Rutkowska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Recenzje
13 marca 2015
Miłość źródłem każdej emocji – recenzja widowiska baletowego „Emocje”
Agnieszka Rutkowska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Recenzje
11 czerwca 2015
Ważna postać w Warszawie? – recenzja „Casanovy w Warszawie” Krzysztofa Pastora
Agnieszka Rutkowska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Recenzje
28 lipca 2015
Szaleństwo ściśle kontrolowane – recenzja baletu „Giselle” Teatru Bolszoj transmitowanego na żywo
Agnieszka Rutkowska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Recenzje
27 października 2015
Nie wszystko złoto, co się świeci – recenzja spektaklu „Klejnoty” George’a Balanchine’a retransmitowanego z Teatru Bolszoj
Agnieszka Rutkowska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Recenzje
3 grudnia 2015
Najsmutniejsza historia miłości – recenzja „Damy kameliowej” transmitowanej z Teatru Bolszoj
Agnieszka Rutkowska | taniecPOLSKA.pl | 2015
Recenzje
21 grudnia 2015
„Poskromienie złośnicy” to spotkanie dwóch osobowości – z Jeanem-Christophem Maillotem rozmawia Agnieszka Rutkowska
Agnieszka Rutkowska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Wywiady
24 stycznia 2016
„Poskromienie złośnicy” Maillota, czyli równouprawnienie – recenzja baletu transmitowanego z Teatru Bolszoj
Agnieszka Rutkowska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
5 lutego 2016
„Spartakus” Grigorowicza, czyli walka o wolność – recenzja baletu retransmitowanego z Teatru Bolszoj
Agnieszka Rutkowska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
31 marca 2016
Pokaz mistrzów czyli „Don Kichot” w Teatrze Bolszoj – recenzja spektaklu transmitowanego z Moskwy
Agnieszka Rutkowska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
27 maja 2016
Horror baletowy, czyli „Frankenstein” w choreografii Liama Scarletta
Agnieszka Rutkowska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
11 lipca 2016
(Re)kreacje Polskiego Baletu Narodowego – VII edycja „Kreacji”
Agnieszka Rutkowska
Recenzje
25 lipca 2016
Po pół wieku okazał się złoty – recenzja baletu „Złoty Wiek” transmitowanego z Teatru Bolszoj
Agnieszka Rutkowska | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
4 listopada 2016
Świat na ostrzu noża – „Romeo i Julia” Krzysztofa Pastora
Agnieszka Rutkowska | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Recenzje
7 kwietnia 2014
Zofia Rudnicka „Tancerz, szkoła i scena” – recenzja
Agnieszka Rutkowska | TaniecPOLSKA.pl
Recenzje
13 maja 2014
Relacje interpersonalne w płynnej nowoczesności – „Obsesje” w Teatrze Wielkim w Warszawie
Agnieszka Rutkowska | TaniecPOLSKA.pl | 2014
Recenzje
21 maja 2014
Władisław i Jekaterina – recenzja „Romea i Julii” Aleksieja Ratmańskiego transmitowanego z Teatru Bolszoj
Agnieszka Rutkowska-Sagata | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
2 marca 2018
Artystyczne osiągnięcie ZSRR – recenzja „Płomienia Paryża” Aleksieja Ratmańskiego transmitowanego z Teatru Bolszoj
Agnieszka Rutkowska-Sagata | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
6 czerwca 2018
Najsłynniejsza komedia baletowa – recenzja „Coppelii” Siergieja Wichariewa transmitowanej z Teatru Bolszoj
Agnieszka Rutkowska-Sagata | taniecPOLSKA.pl | 2018
Recenzje
21 sierpnia 2018
Taneczne qui pro quo – recenzja baletu „Jasny Potok” retransmitowanego z Teatru Bolszoj
Agnieszka Rutkowska-Sagata | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
14 grudnia 2016
Wieczór rozmaitości – „Chopiniana/ Bolero/ Chroma” w Polskim Balecie Narodowym
Agnieszka Rutkowska-Sagata | taniecPOLSKA.pl | 2016
Recenzje
6 grudnia 2016
Największe sukcesy jeszcze przed nami – z Valeriyem Kuzembayevem, dyrektorem Astana Ballet, rozmawia Agnieszka Rutkowska-Sagata
Agnieszka Rutkowska-Sagata | taniecPOLSKA.pl | 2017
Wywiady
10 stycznia 2017
Wieczór włoskich mistrzów – Aterballetto w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej
Agnieszka Rutkowska-Sagata | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
3 lutego 2017
Taneczna bajka – recenzja baletu „Śpiąca Królewna” transmitowanego z Teatru Bolszoj
Agnieszka Rutkowska-Sagata | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
13 marca 2017
Pastor – choreograf, dyrektor, klaun – recenzja albumu „Krzysztof Pastor”
Agnieszka Rutkowska-Sagata | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
21 kwietnia 2017
Wciąż żywa klasyka – recenzja „Jeziora łabędziego” Teatru Bolszoj
Agnieszka Rutkowska-Sagata | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
19 maja 2017
Pean na cześć carskiej Rosji czy polskie wątki w historii caratu? – recenzja „Jeziora łabędziego” Krzysztofa Pastora
Agnieszka Rutkowska-Sagata | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
2 lipca 2017
Czy bohaterowie się zmieniają ? – recenzja „Bohatera naszych czasów” Teatru Bolszoj
Agnieszka Rutkowska-Sagata | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
5 lipca 2017
Czy wciąż współczesny? – recenzja „Wieczoru choreografii współczesnych” z Teatru Bolszoj
Agnieszka Rutkowska-Sagata
Recenzje
13 lipca 2017
Nierównouprawnienie – recenzja „Darkness” Izadory Weiss
Agnieszka Rutkowska-Sagata | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
14 sierpnia 2017
Niepokorna rosyjska dusza – recenzja „Anny Kareniny” Tomasza Kajdańskiego
Agnieszka Rutkowska-Sagata | taniecPOLSKA.pl | 2017
Recenzje
2 sierpnia 2017
Każdy powód do tańca jest dobry – recenzja „Korsarza” transmitowanego z Teatru Bolszoj
Agnieszka Rutkowska-Sagata
Recenzje
24 listopada 2017