ENG
A A A
 maj 2019 
Fot. Ewa Krasucka.

Marta Fiedler

tancerka

Marta Fiedler − pierwsza solistka Polskiego Baletu Narodowego. W 1999 roku ukończyła Państwową Szkołę Baletową w Poznaniu i została zatrudniona na stanowisku koryfejki w Teatrze Wielkim w Poznaniu, gdzie w roku 2000 otrzymała awans na stanowisko solistki, a w 2003 roku - stanowisko pierwszej solistki. Za wybitne osiągnięcia w nauce w roku szkolnym 1997/98 otrzymała stypendium Prezesa Rady Ministrów, a w roku 1998/99 stypendium artystyczne ministra kultury i sztuki. W roku 1999 otrzymała także nagrodę Olgi Sławskiej-Lipczyńskiej, a w roku 2004 Medal Młodej Sztuki za kreacje w baletach klasycznych i współczesnych.

 

Na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu występowała m.in. w Jeziorze łabędzim, Lieder Richarda Straussa, Giselle, Sylfidach, Harnasiach, Balladzie g-moll i Scherzu Chopina, Greku Zorbie, Duchu Róży, Szeherezadzie, Czterech porach roku, Panu Twardowskim, Baletach Marka Różyckiego, III Symfonii Pendereckiego, Don Kichocie, Próbie i IX Symfonii Beethovena. We wrześniu 2004 r. została przyjęta na stanowisko solistki w zespole baletowym Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie. W maju 2005 r. zatańczyła gościnnie rolę Mercedes w premierze baletu Hrabia Monte Christo, zrekonstruowanym w Teatrze Wielkim w Poznaniu w choreografii i reżyserii Waldemara Wołka-Karaczewskiego. Z Polskim Baletem Narodowym stworzyła wybitne kreacje jako: Egina w Spartakusie, Tatiana w Onieginie, Anna w Annie Kareninie, Ozylda w Tristanie i George Sand w Chopinie.

 

Najważniejsze partie:

Pas de quatre i Taniec węgierski w Jeziorze łabędzim, Wiejskie Pas de deux w Giselle, Młoda w Harnasiach, Odaliska w Szeherezadzie, Krasawica w Panu Twardowskim, Kitri i Królowa Driad w Don Kichocie, Maria Magdalena w Próbie, Druga Solistka w Serenadzie, Trzecia Solistka w Musagète, Egina w Spartakusie, Gamzatti w Bajaderze, Tatiana w Onieginie, Przyjaciółka Lise w Córce źle strzeżonej, Diablica w Panu Twardowskim, Kotka i Wróżka Śmiałości w Śpiącej królewnie, Anna Karenina w Annie Kareninie, Ozylda w Tristanie, Tatiana w Onieginie, Wie lange noch? i inne partie w Kurcie Weillu, George Sand w Chopinie, Wróżka Jesieni w Kopciuszku, Nasza-Silna w I przejdą deszcze..., Solistka w Święcie wiosny, partie solowe w choreografiach Donna, For a While, Pocałunki

instytucje

bibliografia

spektakle

 
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia