ENG
A A A
 czerwiec 2018 

Maria Miotk

tancerka | kuratorka

 Maria Miotk – tancerka, kuratorka tańca. Absolwentka filozofii i kulturoznawstwa Uniwersytetu Gdańskiego oraz  Akademii Praktyk Teatralnych przy OPT „Gardzienice”. Kuratorka Gdańskiego Festiwalu Tańca, pomocnik bosmana na SV Tenacious.

 

Pierwsze kroki w świecie tańca stawiała na polu tańca irlandzkiego i flamenco, którym zajmuje się do dziś. Jest wieloletnią uczestniczką warsztatów i kursów flamenco na całym świecie. Pracowała także w balecie Państwowej Opery Bałtyckiej

 

Od 2005 roku jako tancerka współpracuje z Sopockim Teatrem Tańca.  Początkowo była stażystką grupy (Rhizome, 2006), następnie uczestniczyła w projektach przygotowywanych przez nią okolicznościowo, m.in. Solidarność i Fabryka Papieru (Festiwal Działań Teatralnych i Plastycznych „Zdarzenia” Tczew-Europa206) oraz w spektaklu repertuarowym Kwadrat. Wersja 6 (od 2010). Brała również udział w spektaklach Opery Bałtyckiej (Eugeniusz Oniegin reż. Marka Weissa, 2009) i Bałtyckiego Teatru Tańca (Romeo i Julia w chor. Izadory Weiss, 2009) w Gdańsku.

 

Zreazliowała również kilka spektakli autorskich (powstałych dzięki, stypendium Województwa Pomorskiego dla twórców kultury), m.in. solo Tierra de Luz (2008), duet Panna Młoda rozebrana przez swych kawalerów, jednak... (2008, debiut choreograficzny)z Larysą Grabińską,  inspirowany obrazem Marcela Duchampa, 7 życzeń (2009) z udziałem Barbary Szamotulskiej oraz Tajemnicza Śmierć Normy Baker (2010) wspólnie z Barbarą Pędzich, Dorotą Zielińską i Aliną Jurczyszyn.

 

W roku 2011 wspólnie z Iwoną Gilarską, odpowiedzialną za reżyserię, zrealizowała taneczny dyptyk dla dzieci i dorosłych Królewna śnieżka sroka i świetlista kula oraz Życie seksualne królewny, w którym wsytąpiła jako tancerka i przygotowała choreografię.

 

W tym samym roku wzięła udział w dwóch spektaklach Sopockiego Teatru Tańca (Natura – wersja plenerowa oraz i FAST ACT – Sztuka znikania).

 

W swojej pracy artystycznej wykorzystuje elementy różnych stylów tańca, między techniki tańca współczesnego i flamenco.

 

Współpracowała jako instruktor flamenco i techniki tańca ze szkołą La Pasion, El Patio,  gdyńską YMCA, Centrum Aktywności Seniora i Baltic Academy of Independent Theatre. Posiada także doświadczenie w tańcu irlandzkim i capoeirze.

Taniec był jej inspiracją w pracy magisterskiej pod tytułem Ból jako przedmiot doświadczenia egzystencjalnego, pisanej pod kierunkiem prof. Bohdana Dziemidoka.

 

 

 

instytucje

bibliografia

spektakle

 
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia