ENG
A A A
 czerwiec 2018 
 Fot. Justyna Mielniczuk.

Yuka Ebihara

tancerka

Yuka Ebihara – pierwsza solistka Polskiego Baletu Narodowego. Urodzona w Tokio w Japonii, ukończyła Beijing Dance Academy w Pekinie, a następnie pogłębiała edukację baletową w Iwata Ballet School w Jokohamie i  Goh Ballet Academy w Vancouver, którą ukończyła w 2008 roku. W tym samym mieście tańczyła w Goh Ballet Youth Company (2007-8). Następnie została zaangażowana do Norweskiego Baletu Narodowego w Oslo (2008-9). W 2008 tańczyła jako gościnna pierwsza solistka na Vienna Festival Ballet, Londyn. W 2009 występowała z Compagnie Mezzo Ballet (Francja) oraz w The Suzanne Farrell Ballet w Waszyngtonie. W latach 2009-11 była solistką Baletu Chorwackiego Teatru Narodowego w Zagrzebiu, od 2001 roku jest tancerką Polskiego baletu Narodowego. W 2012 roku otrzymała stanowisko koryfejki, w 2013 awansowała na solistkę  a niedługo potem na pierwszą solistkę.

 

Przed przyjazdem do Polski występowała w wielu mniejszych i głównych partiach repertuaru klasycznego: Giselle, Wieszczka Cukrowa w Śpiącej królewnie, Solistka w Grand pas classique, Odetta-Odylia w Jeziorze łabędzim, Swanilda w Coppelii, Lalka w Dziadku do orzechów, Wróżka Śmiałości, Wróżka Diamentów i królewna Aurora w Śpiącej królewnie, Kitri i Królowa Driad w Don Kichocie, Solistka pierwsza w Concerto Barocco.

 

Na warszawskiej scenie stworzyła kreacje w partiach:  Gamzatti w Bajaderze, Nasza-Silna w I przejdą deszcze... Krzysztofa Pastora, Główny Serafin klasyczny w Sześciu skrzydłach aniołów Jacka Przybyłowicza, Wróżka Jesieni i Wiosny w Kopciuszku,  Wróżka Śmiałości, Żywotności, Brylantów i księżniczka Florina w Śpiącej królewnie, Duet 3 w Century Rolls Ashleya Page’a, Duet 2 w Artifact Suite Williama Forsythe’a, Duet 2 w Moving Rooms Krzysztofa Pastora, Klara w Dziadku do orzechów, Syrena w Synu marnotrawnym George’a Balanchine’a, Hipolita-Tytania w Śnie nocy letniej, Ozylda w Tristanie Krzysztofa Pastora, Solistka pierwsza w Concerto Barocco, Pierwsza Aria w In Light and Shadow Krzysztofa Pastora,  Duet 2 w Adagio&Scherzo Krzysztofa Pastora, Juanita, Tancerka Uliczna i Kitri-Dulcynea w Don Kichocie,  Julia w Romeo i Julii.

instytucje

bibliografia

spektakle

 
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia