ENG
A A A
 marzec 2020 
fot. materiały organizatora

Łódź: Międzynarodowe Sympozjum „Laboratory of Dance/Dance as a Vantage Point”

30 stycznia 2020

Sympozjum

W dniach 1-3 lipca 2020 roku w Łodzi odbędzie się Międzynarodowe Sympozjum Laboratory of Dance/Dance as a Vantage Point. Jego organizatorzy – m.in. Wydział Filologiczny Uniwersytetu Łódzkiego, Akademia Muzyczna w Łodzi, Instytut Muzyki i Tańca – zapraszają do zgłaszania propozycji wystąpień w jednej z kilku zaproponowanych form. 

 

Termin zgłoszeń: 29 lutego 2020 roku

Zgłoszenia odbywają się poprzez EasyChair. Szczegółowe informacje dotyczące sympozjum oraz uczestnictwa: http://lab-dance.avant.edu.pl

 

Organizatorzy o tematyce sympozjum:

 

Pragniemy zachęcić Was nie tylko do wystąpienia w ramach sympozjum, ale też do współtworzenia tego wydarzenia – czy to z perspektywy teoretycznej, czy poprzez pokaz multimedialny lub własną kreację artystyczną. Mamy nadzieję, że odwołacie się do poniższych osi tematycznych bezpośrednio lub pośrednio, rozwijając wybrany wątek bądź też zaskakując nas twórczym ich przełamaniem:

 

Poprzez zakorzenienie w prymarnym doświadczeniu ruchu i działania taniec bardzo łatwo wchodzi w interakcje z innymi formami sztuki. Dzięki nim przekracza i rozszerza swoje rozpoznawalne gatunki. Jednocześnie wpływa np. na sztuki wizualne, partycypacyjne i sztukę nowych mediów prowokując przyglądanie się nim poprzez terminy takie jak choreografia. Jako taki, taniec wymaga dzisiaj nowych podejść biorących pod uwagę jego emergentną, dynamiczną i transgresywną charakterystykę.

Wiele współczesnych badań tańca czerpie ze współczesnej kognitywistyki oraz reinterpretacji klasycznej fenomenologii. Coraz większy jest także obszar badań prowadzonych na granicy praktyki i teorii, podejmując wyzwanie łączenia tradycyjnych metodologii ze strategiami twórczymi pochodzącymi bezpośrednio z praktyki artystycznej. Nowe możliwości przynoszą także nowe media, w szczególności wirtualna rzeczywistość umożliwiająca doświadczanie tańca z niedostępnych w inny sposób perspektyw. Konteksty te tworzą inter/multi/transdyscylinarną sieć, która ma potencjał wytwarzania nowych perspektyw badawczych wykraczających daleko poza sztuki performatywne. Zarazem jednak, ze względu na ich (pre)liminalną naturę, te i inne powiązane trendy przynoszą także liczne wyzwania metodologiczne. Poszukiwanie możliwości ich przekraczania oraz promocja podejmowania takich prób tworzą pierwszą oś tematyczną planowanego sympozjum.

 

Drugą oś tematyczną formułuje hipoteza, że podobnie jak teatr, rytuał i gra, taniec może stanowić wyobrażeniowe i retoryczne źródło metafor poznawczych opisujących życie i rzeczywistość w ich różnych wymiarach. Być może drzemie w nim potencjał silniejszy niż w nieciągłej metaforyce dramatycznej czy rozrywanej dychotomią reprezentacja–realność metaforyce teatralnej, współtworzącej horyzont poznawczy zwrotu performatywnego? Możliwość taką sugeruje obecność tańca w wyobrażeniach mityczno-religijnych, gdzie pojawia się jako: dynamiczna zasada rzeczywistości, wehikuł przemiany zjawiskowego oglądu świata czy też nawet jako alegoria zbawienia.

 

Jesteśmy przekonani, że te dwa wątki – pomimo ich ustanowienia w różnych przestrzeniach teoretyczno-wyobrażeniowych – wiążą się ze sobą i mogą być rozpoznane jako przejawy jednego ciągu intelektualnego i doświadczeniowego. Proponujemy zatem przyjrzenie się wykorzystaniu i funkcjonalizacji tych kontekstów w interdyscyplinarnych kontekstach badawczych, które pozwolą rozpoznać i zweryfikować zakres takiego potencjalnego zwrotu taneczno-choreograficznego.

 

Formy wystąpień: 

 

Referaty (w tym prezentacje slajdów; 20 minut)
Wymagania: tytuł i abstrakt (400–500 słów) – również w wersji anglojęzycznej, opatrzony przypisami (do 4 pozycji) w stylu APA, krótka notka biograficzna (100–150 słów).


Prezentacje prac (20–40 minut)
(perfomances, instalacje, wykłady performatywne lub inne formy performatywne)
Wymagania: tytuł i abstrakt (300–800 słów) – również w wersji anglojęzycznej, krótka notka biograficzna (100–150 słów), oczekiwania techniczne (w razie potrzeby, prosimy o przesłanie maila ze szczegółowym opisem tych wymagań przed formalnym zgłoszeniem propozycji).


Sesje warsztatowe (60 minut)
Wymagania: tytuł i abstrakt (300–800 słów) – również w wersji anglojęzycznej, krótka notka biograficzna (100–150 słów), wymagania/wytyczne dla uczestników i uczestniczek (100–150 słów, prosimy o sugestie dotyczące fizycznej intensywności warsztatu, sugerowanego stroju i wszelkich innych warunków techniczych).


Panele (90 minut)
(referaty, pokazy etc. lub formy mieszane)
Wymagania: tytuł i opis panelu (300–450 słów), abstrakty od indywidualnych uczestniczek i uczestników zgodne z ww. oczekiwaniami, krótkie notki biograficzne (100–150 słów każda), oczekiwania techniczne (w razie potrzeby, prosimy o przesłanie e-maila ze szczegółowym opisem tych wymagań przed formalnym zgłoszeniem propozycji).

 

Sesje referatów i wykładów performatywnych odbędą się w salach wyposażonych w projektor, nagłośnienie i komputer (Windows OS). Na potrzeby prezentacji prac, w zależności od potrzeb, będzie można przygotować przestrzeń w postaci małej sceny przykrytej czarną nawierzchnią do pokazów tanecznych i innych. Sesje warsztatowe odbędą się w jasno oświetlonej sali z podłogą baletową. Wszelkie specjalne potrzeby prosimy przedstawić w formularzu zgłoszeniowym.

 

Zgłoszenia

 

 

Jeśli konieczne będzie wcześniejsze powiadomienie o ocenie zgłoszenia, należy skontaktować się z organizatorami. Wszelkie pytania i wątpliwości prosimy kierować drogą mailową na adres: labofdance@avant.edu.pl

 

Opłaty

Pełna opłata rejestracyjna dla uczestników i uczestniczek z wystąpieniem: 300 zł

Obniżona opłata rejestracyjna dla uczestniczek i uczestników z wystąpieniem (studenci, doktoranci): 200 zł

Udział bierny: bez opłat

Termin wnoszenia opłat za udział z wystąpieniem: 31 maja 2020

Opłaty rejestracyjne oraz dotacja ministerialna pokrywają koszt zaproszenia gości konferencji, materiałów konferencyjnych, przerw kawowo-przekąskowych, obsługi technicznej, inne koszty logistyczne.

 

Zaproszeni goście:

Scott Delahunta (Coventry University)

Pil Hansen (University of Calgary)

Agnieszka Jelewska (Uniwersytet Adama Mickiewicza)

Rudi Laermans (KU Leuven)

 

Organizatorzy:

Ośrodek Badań Filozoficznych

Wydział Filologiczny Uniwersytetu Łódzkiego

Akademia Muzyczna w Łodzi

Polskie Stowarzyszenie Strategii Twórczych

Czasopismo „Avant”

Instytut Muzyki i Tańca

 

Komitet organizacyjny:

Tomasz Ciesielski (Uniwersytet Łódzki, Polskie Stowarzyszenie Strategii Twórczych)

Sandra Frydrysiak (SWPS)

Klara Łucznik (Plymouth University)

Mariusz Bartosiak (Uniwersytet Łódzki, Polskie Stowarzyszenie Strategii Twórczych)

Jacek Owczarek (Akademia Muzyczna w Łodzi)

Mikołaj Raczyński (Uniwersytet Warszawski)

Witold Wachowski (Ośrodek Badań Filozoficznych)

Aleksandra Dziurosz (Instytut Muzyki i Tańca)

 

 

 

 

 

Uniwersytet Łódzki_Wydział Filologiczny_logo (oryginał) 

INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia