ENG
A A A
 luty 2020 

„Taniec na gruzach”: Nina Novak w rozmowie z Wiktorem Krajewskim

25 lutego 2020

Z przyjemnością informujemy, że dziś nakładem wydawnictwa Prószyński i S-ka, ukazuje się książka Taniec na gruzach – rozmowa-rzeka Wiktora Krajewskiego z Niną Novak, najwybitniejszą polską primabaleriną, która podbiła Amerykę. W Polsce znana tylko nielicznym miłośnikom baletu, na świecie zrobiła oszałamiającą karierę. Tańczyła na Broadwayu obok najlepszych tancerzy. Obecnie ma 97 lat i nadal kilka godzin dziennie poświęca ćwiczeniom, które pozwalają jej utrzymać formę. Wciąż uczy młode baletnice we własnej szkole w Wenezueli. Z bohaterką książki i jej autorem-słuchaczem będzie można spotkać się 5 marca o godz. 18.00 w Empiku Junior w Warszawie (ul. Marszałkowska 116/122).

IMiT: Kongres Tańca 2020 – nabór do grup roboczych

25 lutego 2020

W związku z zakończeniem ankiety Kongres Tańca 2020 i realizacją prac zmierzających do organizacji II Kongresu Tańca w Warszawie (26-29 września 2020 roku), Instytut Muzyki i Tańca zaprasza do uczestnictwa w spotkaniach grup roboczych, które będą miały charakter konsultacji społecznych (nieodpłatnych). Zadaniem grupy będzie m.in. zmapowanie obszarów tematycznych tj. nazwanie problemów, zaproponowanie form spotkań (np. panel, stoliki tematyczne etc.) w trakcie Kongresu, zaproponowanie ekspertów lub instytucji eksperckich do ww. spotkań (np. ZUS, MKiDN), wstępna propozycja rozwiązań zdiagnozowanych problemów (opcjonalne). Opiekę nad każdą z grup roboczych będzie sprawował specjalista tzw. facylitator/moderator, który zaprogramuje i poprowadzi spotkanie konsultacyjne.

 

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 28 lutego 2020 roku, na adres: magdalena.juzwik@imit.org.pl

Fot. materiały artysty

Bytom: Piotr Mateusz Wach „ISLE/wyspa”

24 lutego 2020

W czwartek 27 lutego o godz. 20.00 w Teatrze ROZBARK w Bytomiu odbędzie się polska premiera najnowszego solowego spektaklu Piotra Mateusza Wacha. Artysta w swojej najnowszej pracy bada granice własnej, nieheteronormatywnej, pobudzonej seksualności. Fetyszyzacja wstydu i przekształcenie były początkowymi impulsami do kreacji Wyspy. Artysta igrając z płciowością, lękiem i bólem, we współpracy z Adamem Królikowskim wykreował bezkompromisową postać-zabawkę, której używa podczas performansu jako swojego awatara. Zanurzony w wibrującym elektro-transie, Wach maluje swoim ciałem poetycko-ambientowe krajobrazy wyzwolenia, frustracji seksualnych i nieskrępowanej żądzy, jednocześnie zapraszając widzów do niczym nieograniczonej konsumpcji wizerunku męskiego ciała.

INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia