ENG
A A A
 październik 2018 

Lublin/Międzynarodowy Dzień Tańca 2018: Warsztaty tańca współczesnego i GaGa

27 kwietnia 2018 - 29 kwietnia 2018 | godz. 17:30 | Lublin: Centrum Kultury, ul. Peowiaków 12

Warsztaty

Z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Tańca 2018 Lubelski Teatr Tańca zaprasza na warsztaty, które poprowadzą: Anna Piotrowska i Alexey Torgunakov (taniec współczesny) oraz Adi Weinberg-Prejna (GaGa). Zajęcia skierowane są do wszystkich (GaGa people), początkujących tancerzy (taniec współczesny – Anna Piotrowska) oraz tancerzy średniozaawansowanych (taniec współczesny – Alexey Torgunakov).

 

Koszt: 30 zł – pojedyncza lekcja; 25 zł – pojedyncza lekcja dla uczestników Centrum Ruchu.

 

Zgłoszenia: kartę zgłoszenia należy przesłać na adres: centrumruchu@ck.lublin.pl.

 

Harmonogram:

27 kwietnia, piątek
godz. 17.30 – 18.30  GaGa / People – Adi Weinberg-Prejna

28 kwietnia, sobota
godz. 10.00 – 11.00 GaGa / People – Adi Weinberg-Prejna  
godz. 11.15 – 12.45 grupa początkująca – Anna Piotrowska
godz. 11.15 – 12.45 grupa średniozaawansowana – Alexey Torgunakov
godz. 13.00 – 14.30 grupa średniozaawansowana – Anna Piotrowska

29 kwietnia, niedziela
godz. 11.00 – 12.15 GaGa / Dancers

 

Świadomość ciała, improwizacja, taniec współczesny / Anna Piotrowska
Warsztaty proponowane przez Annę Piotrowską, twórczynię eferte i mufmi z Warszawy są wynikiem wieloletnich doświadczeń nauczania tańca współczesnego (ponad 20 lat). Przez 5 lat – wykładowca w PWST na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Od 2015 roku, związana z Bytomskim Teatrem Tańca i Ruchu ROZBARK. Najważniejsze pytanie, na które chce odpowiedzieć Piotrowska dotyczą tego, jak emocje wpływają na ruch i jak poruszają ciało oraz jak znaleźć potrzebę tańczenia w sobie. Istotnym elementem jest fizyczność ciała i odnalezienie własnych wartości w nim. Każde ciało jest inne i porusza się inaczej, choć może wykonywać te same ruchy. Jak znaleźć w sobie własne jakości? Jak pracować samemu ze sobą? Jak czerpać przyjemność poruszania się w przestrzeni i kreować siebie na zewnątrz i do wewnątrz?

Taniec klasyczny z elementami tańca współczesnego i neoklasycznego /Alexey Torgunakov
Harmonijne kombinacje oparte na kanonach tańca klasycznego z włączeniem ruchów swobodnych rąk i prostych koordynacji pochodzących od tańca neoklasycznego.

GaGa/ Adi Weinberg-Prejna 
GaGa jest językiem ruchowym opracowanym przez Ohada Naharina i stosowanym w codziennym treningu i praktyce tanecznej Batsheva Dance Company. Język GaGa opiera się na przekonaniu, że ruch ma leczącą, dynamiczną, nieustannie zmieniającą się moc. GaGa jest nowym sposobem zdobywania wiedzy i samoświadomości przez ciało. GaGa oferuje sposób odkrywania i wzmacniania ciała oraz zwiększania elastyczności, pewności siebie i zakresów ruchu, jednocześnie uwalniając zmysły i wyobraźnię. GaGa podnosi świadomość własnych fizycznych słabości, pobudza uśpione obszary ciała, obnaża fizyczne zafiksowania i oferuje sposoby ich eliminacji. Praca ta wzmacnia instynktowny ruch i łączy ruch świadomy z nieświadomym. GaGa wyodrębnia dwie ścieżki: GaGa/people to zajęcia otwarte dla każdego od 16 roku życia, bez konieczności posiadania jakiegokolwiek wcześniejszego doświadczenia i GaGa/dancers dla  tancerzy.

 

O nauczycielach:

Anna Piotrowska – kierownik artystyczny zespołu Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, choreografka, reżyserka, nauczycielka tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca – eferte, założycielka “mufmi” w Warszawie (1995). Od 1996 roku stworzyła ponad 100 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2014 roku kierownik zespołu Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK, współpracowała z izraelsko-holenderskim duetem choreograficznym Ivgi&Greben. Anna Piotrowska otrzymała nagrodę Województwa Śląskiego „Złotą Maskę 2016” za całokształt pracy, za reżyserie i choreografie spektakli dla Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK w 2015 roku, pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych, laureatka “SoloDuo Dance Festival” (Budapeszt 2005/2006), wielokrotnie juror SoloDuo, stypendystka British Council Awards 2004 – Young Polish Arts Entrepreneur. Anna Piotrowska uczestniczyła jako gość w festiwalu Gramigna Festival (Palermo 2007), International Poesifestival (Sztokholm 2007), Nu Dance Fest (Bratysława 2007/2008), Fabriaktionen (Berlin 2008), Working Title Festival (Bruksela 2008), jak również wielokrotnie jako gość Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego (Bytom), Międzynarodowego Festiwalu Współczesnych Form Tańca (Kalisz – główna nagroda 2007), Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca (Lublin), wielokrotny gość festiwalu SoloDuo Dance Festival (Budapeszt 2005-2018). Pracuje jako reżyser ruchu w teatrach dramatycznych, zrealizowała autorskie produkcje dla Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu, Wrocławskiego Teatru Pantomimy, pedagog w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu, zrealizowała kilka przedstawień międzynarodowych: Walk_2_corner, HUG (Węgry), Laka la Mnija in the field of half of sth, Cold Fish (Norwegia), CoCo_Klimt (Słowacja), or Clitoris Landscape (close to gate No. 5) (Włochy), Recording Fields (Niemcy). We wrześniu 2015 roku spektakl w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie! zdobył Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodę Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu.
Artystycznie Piotrowska zainteresowana jest improwizacją i pogłębianiem świadomości ciała i umysłu jako narzędzia zwielokrotnionej, wielofunkcyjnej obserwacji. Poszukuje relacji obiektywnego ciała w kategorii, którą nazwała „onebodyspacerecognizer”. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniem pracy procesowej odkrywając m.in. narzędzia zgłębiające laboratoryjną pracę nad tekstem, kreacją postaci, jak również wzmacniając doświadczenia w podwyższonych stanach ciała i umysłu, poprzez działanie na wyobrażeniach i emocjach, które wpływają na kreację ruchu i poszukiwanie kanałów energetycznych uwalniających sam taniec.

Adi Weinberg-Prejna jest certyfikowanym nauczycielem GaGa. Jest absolwentką Haifa Program for Professional Dancers, odbyła też staż w Vertigo Dance Company. Jako tancerka współczesna występowała na wielu festiwalach na całym świecie. Współpracowała z Fresco Dance Company, Operą Izraela oraz  wieloma choreografami, takimi jak Andrea Costanzo Martini, Nadar Rosano, Efrat Rubin, Rachel Erdos, Noa Zuk, Aviv Eveguy, Shimrit Golan, Yuval Goldstein, Sharon Vaisvaser, Deganit Shemi, Michael Miller oraz z zespołami: Fresco dance company i Operą Izraelską. Jej solowa choreografia Living Leaving powstała podczas programu rezydencjalnego projektu Maat i miała swoją premierę na Festiwalu Maat w Lublinie. Adi nadal rozwija się jako choreografka i występuje przy różnych okazjach i festiwalach, jak np. Machol Shalem International Dance Week, Tel Aviv Dance Festival at Suzanne Dellal, Międzynarodowe Spotkaia Teatrów Tańca w Lublinie, KRoki Festival.

Alexey Torgunakov – performer, pedagog, choreograf, artysta różnych dyscyplin sztuk wizualnych. W 2004 roku ukończył Akademię Moskiewską na wydziale choreografii i rozpoczął karierę w rosyjskim Teatrze Bolshoi jako tancerz klasyczny. W 2013 dołączył do Provincial Dance Theatre. W 2007 był zwycięzcą International Dance Competition Hellas w Atenach. W 2016 razem z Olegiem Stepanowem był nominowany do Złotej Maski (Rosyjska nagroda teatralna) za choreografię All i could ever be. W 2018 razem z Olegiem Stepanowem był nominowany do Złotej Maski (Rosyjska nagroda teatralna) za choreografię Object in the distance. Aleksiej pracował z takimi choreografami jak Angelin Preljocaj, Tatiana Baganova, Ivgi&Greben, Anna Piotrowska, Cecilia Moisio, Alexey Romansky, Jiří Kylián, Roland Petit, Yuri Grigorovich, Natalia Shirokova. W sezonie 2014-2015 dołączył do zespołu artystycznego Teatru Rozbark w Bytomiu.

 

UWAGI:
1. Na wszystkie zajęcia obowiązują zapisy. Liczba miejsc jest ograniczona.
2. Decyduje kolejność zgłoszeń.
3. Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać na adres: centrumruchu@ck.lublin.pl.
4. Potwierdzeniem rezerwacji w grupie warsztatowej będzie dokonanie opłaty w ciągu 48 godzin od otrzymania maila od organizatora z informacją o wolnym miejscu w grupie oraz przesłanie potwierdzenia przelewu na adres: centrumruchu@ck.lublin.pl. W przypadku braku wpłaty rezerwacja miejsca zostanie anulowana.
5. Wpłat prosimy dokonywać dopiero po potwierdzeniu informacji od organizatorów o wolnych miejscach w grupie na numer konta
Bank PKO S.A. 61 1240 1503 1111 0010 0136 6780 z dopiskiem „GaGa” i/lub „Warsztaty z BTTiR”. Adres odbiorcy: Centrum Kultury w Lublinie, ul. Peowiaków 12, 20-007 Lublin.
6. Zajęcia GaGa prowadzone są w języku angielskim.

 

***

 

Misją Międzynarodowego Dnia Tańca jest celebrowanie tej formy sztuki, ukazanie jej uniwersalizmu i zdolności do przekraczania barier politycznych, kulturowych i etnicznych Od początku ustanowienia tego dnia przez Komitet Międzynarodowego Instytutu Teatralnego (ITI-UNESCO) w 1982 roku obchody Międzynarodowego Dnia Tańca wiążą się ze specjalnym przesłaniem wygłaszanym co roku przez innego przedstawiciela światowego tańca.

 

Lubelski Teatr Tańca jak co rokuz okazji Międzynarodowego Dnia Tańca zaprasza na kilkudniowe świętowanie, prezentując taniec poczynając od młodych zespołów amatorskich z Lublina i regionu po spektakle wpisujące się w nurt „large scale” - prezentowania tańca światowego formatu na największej lubelskiej scenie – w Sali Operowej Centrum Spotkania Kultur. W roku 2018 gościem specjalnym obchodów związanych z Międzynarodowym Dniem Tańca będzie pokaz dzieła Guilherme Botelho Sideways Rain przygotowanego dla szwajcarskiego zespołu Alias Cie i zrealizowanego ponownie z udziałem polskich tancerzy.

ludzie tańca

instytucje

bibliografia

 
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia