ENG
A A A
 kwiecień 2019 

Kraków/SPACER 2019: Iwona Olszowska, Paweł Konior „Ewa i On”

24 kwietnia 2019 | godz. 18:00 | Kraków: Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury, al .Jana Pawła II 232

Pokaz spektaklu

W ramach Festiwalu Tańca Współczesnego SPACER 2019 Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury zaprasza na pokaz spektaklu Ewa i On Iwony Olszowskiej i Pawła Koniora. 

 

O spektaklu:

 

Współpraca Pawła Koniora i Iwony Olszowskiej jako duetu został zapoczątkowana dzięki inicjatywie Adama Kamińskiego, który zaprosił ten duet na Laboratorium Ruchu we Wrocławiu w 2014 roku. Wtedy powstała pierwsza otwarta improwizacja wraz z muzyką na żywo Marcina Janusa zaprezentowana na scenie CIA we Wrocławiu. Z czasem projekt ewoluował. Kolejne duety zawsze odnosiły się do relacji dwóch osób jednak za każdym razem był to inny typ osobowości w innych okolicznościach i konstelacjach. Kolejno powstawały Adam i Elf , Pablo & Iv oraz Ewa i On.

 

Ewa i On to odsłona jednego z serii duetów improwizacji strukturalnej w tańcu współczesnym. Scenariusz stanowi strukturę tematyczną a tancerze na bieżąco kreują improwizując choreografie tzw. czasie rzeczywistym./constant composition. Ewa i On to impresja odnosząca się do Adama i Ewy.

 

Koncept i score: Iwona Olszowska, Paweł Konior

Taniec, improwizacja: Paweł Konior, Iwona Olszowska

Muzyka: Marcin Janus

Premiera: 17 czerwca 2017, Dom Rzemiosł Kraków, Noc Teatrów

 

Bilety online: https://biletyna.pl/event/index/?q=spacer

 

Iwona Olszowska – tancerka, choreografka, pedagog tańca współczesnego. Jako nauczyciel specjalizuje się w świadomości ciała, improwizacji, kontakcie oraz improwizacji jako performance. Posiada certyfikat Somatic Movement Educator wg metody Body-Mind Centering®. Stworzyła własny styl taneczny zwany spiral flow dynamic. Współzałożycielka i kierownik artystyczny Eksperymentalnego Studia EST (od 1989 roku), realizującego projekty improwizacji strukturalnej, lecture-performance i site-specific – działań pionierskich w polskim tańcu w tym czasie. Tworzyła cykl Obszar tańca w Teatrze BARAKAH w Krakowie. Autorka spektakli solowych oraz choreografii dla zespołów np. Polskiego Teatru Tańca. Realizowała także ruch sceniczny dla teatrów dramatycznych – łącznie ok. 40 realizacji. Prowadziła coachingi zakończone pokazami, m.in. Falling After Paxton w Toruniu, Łodzi, Białymstoku, Wrocławiu. Pracowała w projektach z Pracownią Fizyczną, Renatą Piotrowską, Martą Pietruszką, Magdą Przybysz, Jackiem Owczarkiem, Anną Haracz, Natalią Iwaniec, a międzynarodowo z Liz Lerman, Risą Jaroslow, Maidy Withers, Pierrem Deloche, Michaelem Schumacherem. Otrzymała nagrody za choreografie oraz za konsekwentną kontynuację własnej drogi twórczej, osobowość sceniczną oraz stypendium Fundacji Batorego i programu ArtsLink w Nowym Jorku. Od kilku lat współpracuje z muzykiem Marcinem Janusem, tancerzem i performerem Pawłem Koniorem, bazując choreograficznie na metodzie BMC i structure impro choreography.

 

Paweł Konior – performer, tancerz oraz nauczyciel tańca. Studiował w Salzburg Experimental Academy of Dance, swój warsztat taneczny doskonalił w Holandii, Belgii i Polsce z takimi choreografami jak: Pedro Goucha, Einat Tuchman, Mor Shani, Rita Vilhena, T.r.a.s.h Company, Ugo Dehaes, Tomasz Wygoda, Iwona Olszowska. Jako performera interesuje go odkrywanie nowych przestrzeni w tańcu oraz nowatorskie podejście do dawnych form ruchu. Taniec postrzega jako studium ludzkiej duszy. Poszukuje indywidualizacji ruchu i rytmu, który wypływając z wnętrza człowieka, jest niepowtarzalny niczym linie papilarne. Ruch, który go pociąga jest organiczny, bazuje na emocjach, pogłębia czucie i świadomość ciała.

 

Marcin Janus – pochodzi z Krakowa, jest artystą dźwiękowym, multimedialnym, kompozytorem muzyki elektronicznej i elektroakustycznej. Od wielu lat zajmuje się oryginalnymi projektami artystycznymi. Jest autorem i często wykonawcą muzyki do licznych spektakli tanecznych oraz teatralnych. Tworząc na granicach sztuk kreuje złożone środowiska dźwiękowe. Realizując projekty stawia sobie za zadanie uczynić przedstawienia bardziej wciągającymi, nasycając świat i myślenie osobliwymi zjawiskami dźwiękowymi, dostarcza zmysłom szerokiego spektrum wrażeń. W procesie twórczym koncentruje się na barwie dźwięku, bada jego podstawowe cechy, często szuka odzwierciedlenia w ruchu i obrazie, nadaje zdarzeniom nowych znaczeń łącząc je w przestrzeniach muzycznych. Pracuje w domenie cyfrowej najczęściej wykorzystując Ableton Live i Metasynth oraz kontrolery midi, które dostarczają unikalnych możliwości w rezultacie jego muzyka charakteryzuje się szeroką paletą dźwiękowa. W pracach opartych o technologię można usłyszeć zestawienie nagrań i organicznych dźwięków z syntetycznymi barwami o często motorycznych cechach. Zaczynał jako muzyk eksperymentalnych formacji, by po kilku latach rozpocząć pracę jako niezależny kompozytor. Był stypendystą Art Stations Foundation w programie Solo Projekt, Finalistą na Konkursie kompozytorskim, który odbywał się w ramach roku Johna Cage’a. Doświadczenie zdobywał również jako uczestnik kursów a w ostatnim czasie GrupLab Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie z którą wspólnie brał udział w wielu projektach artystycznych. Poza częstymi występami w kraju gościł również w Londynie, Lizbonie, Turynie i Frankfurcie.

 

ludzie tańca

instytucje

bibliografia

 
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia