ENG
A A A
 luty 2020 
Fot. materiały Teatru ROZBARK

Bytom/Teatr ROZBARK: Warsztat inspirowany praktyką „Fighting Monkey”/floorwork. Prowadzenie Wojciech Furman

15 lutego 2020 | Bytom: Teatr ROZBARK, ul. Kilara 29, w godz. 11.00-17.00

Warsztaty

Teatr ROZBARK zaprasza na warsztat inspirowany praktyką Fighting Monkey/floorwork, który poprowadzi Wojciech Furman. Warsztat skierowany jest do tancerzy (współczesnych, streetowych i innych) i dla wszystkich, którzy interesują się ruchem – dla praktyków sztuk walki, trenerów, osób zajmujących się fitnessem, wuefistów, zawodników sportowych, fizjoterapeutów.

 

Od prowadzącego:

 

FM to przede wszystkim praktyka. Praktyka, w której materializuje się wiedza, gdzie rozumienie wyrasta z robienia. Miejsce, w którym zbiegają się wątki teoretyczne z innych praktyk i przybierają formę praktyczną, cielesną, skonkretyzowaną.
Wiedza nie jest warunkiem wstępnym do rozumienia/przeżywania.
Wiedza zdobyta/odkryta jest czym innym niż wiedza otrzymana.
Biomechanika pisana i rozumiana ruchem; kapsuła do biomechanicznie zestrojonego i skomunikowanego ciała.
Praktyka, która jest „samoregulująca” –służy jako płaszczyzna obserwacji i ewaluacji samego siebie; self-feedback.
Testy na żywym materiale.
Integracja strukturalna.
FM nie jest wytyczonym szlakiem, nie jest autostradą; jest praktyką bez skryptu, ale nie bez wskazówek. Jest glebą do przekopania.
Praktyką, której nie rozumiem (czasem). Praktyką, która się odwdzięcza (często).
FM to moja kilkuletnia już miłość.

 

Więcej o FM można przeczytać tu: www.fightingmonkey.net

 

 

Warsztat będzie bazował na narzędziach praktyki FM, takich jak practice ball, wooden sticks, praca ciało-ciało, koordynacje i materiał inspirowany „zero forms”.

 

Parafrazując twórce tej praktyki, Jozefa Fručka, podczas warsztatu będziemy szukać struktury ciała, która wynika ze wzajemnych połączęń i adaptacji. Służyć temu będzie budowanie otwartych połączeń, które umożliwiają transport informacji i rozkład napięć w całym adekwatnie do aktualnych potrzeb.


Zajmiemy się miedzy innymi materiałem skupionym wokół Athletic leg basic i pracą w niskich poziomach, tzw. floorwork.
Athletic leg basic umożliwia pracę nad komunikacją od stóp w górę,  poprzez nogi, aż do otwartej talii (cooking pot).

Skorzystamy z FM jako punktu wyjścia do floorwork zarówno z perspektywy biomechanicznego zestrojenia, prehabilitacji i koordynacyjnej wirtuozerii, jak i od strony kreatywności i szukania rozwiązań/jakości w pracy z podłogą.

 

Plan warsztatu:
11.00 - 11:30 - rejestracja uczestników
11.30 - 14.30 praktyka
14.30 - 15.30 przerwa
15.30 - 17.00 praktyka

 

Koszt:
early bird (do 9 lutego):  100 zł
od 9 do 14 lutego - 120 zł

Na zajęcia należy zabrać ze sobą długie spodnie i wygodną bluzę z długim rękawem; opcjonalnie notatnik i coś do pisania.

Bilety do nabycia na stronie:

http://www.teatrrozbark.pl/warsztat-inspirowany-praktyka-fighting-monkey-floorwork-z-wojciechem-furmanem,498

 

Liczba miejsc ograniczona:  

maksymalnie 20 osób.

 

Prowadzący o sobie:

 

Praktykę taneczną rozpocząłem w wieku 16 lat od tańca towarzyskiego, z którego zasobów w ciele i głowie korzystam do dziś. Z czasem poprzez praktykę kontakt improwizacji, a później 3-letnie studia na kierunku „Taniec w Kulturze Fizycznej” na Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu zwróciłem się ku tańcowi współczesnemu.

 

Realizowałem takie projekty i spektakle, jak: Rozkosz (chor. Jakub Lewandowski; Teatr ROZBARK; spektakl prezentowany podczas Polskiej Platformy Tańca 2019), SIKSIKA (chor. Anna Krysiak; STW Poznań), Trans_miss(i)on (chor. Iwona Olszowska i Ferenc Fehér), Desert (fragmenty, chor. Paulina Wycichowska), Composer (chor. Paulina Jaksim,), Myśl ucieleśniona  (chor. Agnieszka Doberska), Kids od Evolution (reż. Maciej Sobociński, chor. Paulina Wycichowska), (nie)wiara (chor. Katarzyna Leszek, Wojciech Furman; spektakl prezentowany podczas Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie). Współpracuję również z Danielem Stryjeckim przy projektach łączących taniec i nowoczesne multimedia, występując w wielu krajach, m.in. w spektaklu Efekt halo.

 

Poza moimi korzeniami w tańcu towarzyskim, za podstawę swoich działań w tańcu uważam praktykę Fighting Monkey Jozefa Fručka i Lindy Kapetanei. Kiedy uczę, szukam więc w ruchu organizacji i biomechanicznego dostrojenia ciała. Wierzę w wartość samodzielności podczas procesu nauki i w to, że wiedza zdobyta/odkryta jest czym innym niż wiedza otrzymana, dlatego zgodnie z ideą FM, zamiast prowadzić moimi skrótami, chcę uczestnikom warsztatów/zajęć pozwolić na budowanie własnej mapy.

Ostatnio czerpię inspiracje również z kultury street dance’u, począwszy od pracy z podłogą w breakingu, poprzez hip-hopowy groove i housowy trans, aż do poppingowych segmentacji i izolacji.

 

Nauczyciele, którzy kształtowali mój ruch i myślenie o nim to m.in.: Joseph Fruček i Linda Kapetanea, Iwona Olszowska, Paulina Wycichowska, Jakub Lewandowski, Patryk Gorzkiewicz, Michał Strugarek, Andrzej Adamczak, Anna Krysiak, Aleksandros Anastasiadis (Ultima Vez), Frey Faust, Edivaldo Ernesto, Martin Kilvady, Matan Levkowich, Ray Chung, Witold Jurewicz, Sebastian Flegiel, Adrian Bartczak, Mirva Makinen, Piotr Ziemba.

 

ludzie tańca

 

instytucje

bibliografia

 
INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Przed przystąpieniem do użytkowania Serwisu www.taniecpolska.pl operator Serwisu poleca zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu.
Operator Serwisu poleca w szczególności zapoznanie się z postanowieniami Polityki Prywatności Serwisu w zakresie: Zapoznanie się z Polityką Prywatności Serwisu pozwoli wszystkim Użytkownikom na korzystanie z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz własną wolą wyrażoną w odpowiednich zgodach.
Operator Serwisu jest gotów odpowiedzieć na ewentualne pytania w sprawie wykonywania Polityki Prywatności Serwisu.
Nie pokazuj więcej tego powiadomienia