Wersja do druku

Udostępnij

Spektakl baletowy Emocje powraca na scenę Opery Krakowskiej w nowej odsłonie. Emocje 2017 to dalszy ciąg wypowiedzi w formie baletowej na temat relacji z innymi ludźmi i związanych z nimi uczuć, wypełniających nasze życie. Tańczy Balet Opery Krakowskiej. Premiera nowej wersji spektaklu odbędzie się w dniach 25-26 listopada o godz. 18.30 na scenie Opery Krakowskiej (ul. Lubicz 48). Emocje 2017 przygotowali: Violetta Suska, autorka blisko 100 choreografii do spektakli baletowych, musicali, oper i koncertów oraz Eduard Bablidze, tancerz i choreograf gruzińskiego pochodzenia, od lat związany z Polską. Był pierwszym solistą  Narodowego Teatru Opery i Baletu w Tbilisi, potem solistą w Teatrze Wielkim w Poznaniu i Operze Bałtyckiej, współpracował również z Polskim Baletem Narodowym jako tancerz i choreograf. W tegorocznej wersji Emocji zobaczymy  jego dwie choreografie. Pierwsza, rozpoczynająca spektakl, to  Akord do muzyki Arvo Pärta Fratres for cello and piano. Druga, kończąca przedstawienie, nosi tytuł El Abrazo, co oznacza „trzymanie” w tangu, czyli sposób prowadzenia partnerki przez partnera, wyrażający w tańcu gamę uczuć, od namiętności, pożądania, przez miłość,  po niechęć czy zazdrość. – „W tym tańcu najważniejsze jest nie to co tańczymy, lecz jak tańczymy! Jest to taniec par, mocno związanych emocjonalnie, podobnie czujących i pragnących” – mówi Eduard Bablidze. Muzykę do tej części napisał kompozytor, skrzypek Opery Bałtyckiej – Przemysław Treszczotka. Usłyszymy ją w nagraniu  kwintetu Tangueros Balticos w składzie: Przemysław Treszczotka (skrzypce), Paweł Zawada (fortepian), Andrzej Wojciechowski (klarnet), Marcin Krzyżanowski (akordeon), Maciej Pakuła (kontrabas). 

 

Środkowa część spektaklu, zatytułowana …Gdzie tkwią nagie gwiazdy…, do muzyki Johannesa Brahmsa (fragmenty Koncertu skrzypcowego D-dur, I Sonaty skrzypcowej G-dur, Serenady A-dur nr 2, Intermezza A-dur op. 118) prezentowana była w poprzedniej wersji Emocji (premiera: maj 2015). W kolejnych  sekwencjach choreografii …Gdzie tkwią nagie gwiazdy… Violetta Suska przekazuje własne widzenie samotności, żałoby, namiętności oraz uczuć towarzyszących osobie w tłumie ulicznym. – „Ludzie są jak gwiazdy na «mlecznej drodze». Jeśli patrzysz z daleka, z dystansu, jest ich dużo, jedna koło drugiej, ciasno i blisko siebie. Lecz gdy zmniejszysz odległość, gdy przyjrzysz się bliżej, są oddalone od siebie o tysiące lat świetlnych. Samotne w ciemnej przestrzeni kosmosu” – powiedziała Violetta Suska.

 

Przeczytaj tekst Agnieszki Rutkowskiej o premierowej wersji spektaklu Emocje (2015), z choreografiami Katarzyny Aleksander-Kmieć, Violetty Suskiej (powtórzona w nowej odsłonie) i Jacka Tyskiego:

Miłość źródłem każdej emocji

 

 

Realizatorzy:

Choreografia: Violetta Suska, Eduard Bablidze
Kostiumy: Anna Sekuła
Scenografia: Anna Sekuła, Eduard Bablidze
Kompozycja efektów dźwiękowych: Jędrzej Rusin
Światło: Eduard Bablidze, Marcin Nogas
Asystenci choreografa: Victor Korpusenko, Aliaksandr Rulkevich
Inspicjent: Justyna Jarocka-Lejzak

 

Obsada:

 

Akord

Paulina Cisłowska, Clara Ushizaka, Leonardo Cusinato, Maciej Pluskowski

 

…Gdzie tkwią nagie gwiazdy …

Samotność: Mizuki Kurosawa, Yauheni Yatskevich
Emocje: Anastasiya Krasouskaya, Leonardo Cusinato, Maciej Pluskowski, 

Żałoba: Bożena Kowalska, Adam Mośko, Aliaksandr Karandulka, Emanuele Sardo, Tomasz Staniak, Vadzim Trukhan
Namiętność: Agnieszka Chlebowska, Yauheni Yatskevich

Scena obłędu: Dzina Kazyrskaya, Nika Lipolt, Mariana Morfin-Sanchez, Anna Palenga, Weronika Wilczyńska, Teresa Żurowska, Aliaksandr Karandulka, Adam Mośko, Maciej Pluskowski, Emanuele Sardo, Tomasz Staniak, Vadzim Trukhan 

Ulica: Agnieszka Chlebowska, Dzina Kazyrskaya, Bożena Kowalska, Mizuki Kurosawa, Nika Lipolt, Mariana Morfin-Sanchez, Anna Palenga, Weronika Wilczyńska, Teresa Żurowska, Leonardo Cusinato, Aliaksandr Karandulka, Adam Mośko, Maciej Pluskowski, Emanuele Sardo, Tomasz Staniak, Vadzim Trukhan

 

El Abrazo

Julia Galambos, Mizuki Kurosawa, Malika Tokkozhina, Aliaksandr Karandulka, Emanuele Sardo, Yauheni Yatskevich

 

 

Bilety w cenie 20-100 zł do kupienia w Kasie Opery Krakowskiej oraz na stronie internetowej teatru.

 

www.opera.krakow.pl

 

 

Dofinansowano ze środków Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Muzyka i taniec – Interwencje 2017. 

IMIT (miniaturka)

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close