Spektakle

Gdańsk: Opera Bałtycka, „Wieczór młodej choreografii”

Zdjęcie: Gdańsk: Opera Bałtycka, „Wieczór młodej choreografii”

Opera Bałtycka, „Wieczór młodej choreografii”

Wieczór młodej choreografii to cykl spotkań ze spektaklami przygotowanymi przez artystów baletu Opery Bałtyckiej, którzy – opierając się na swoim wieloletnim doświadczeniu – pragną przełożyć swoje emocje i przemyślenia na język tańca. Przygotowane przez nich  etiudy odwołują się często do współczesnych problemów. By je w pełni ukazać,  wykorzystują w większości przypadków technikę tańca współczesnego. Niektórzy z młodych choreografów mogą pochwalić się  już pracami choreograficznymi pokazywanymi na scenie, inni dopiero zadebiutują w tej roli.

Wersja do druku

Udostępnij

Choreografowie i choreografki wieczoru: Gento Yoshimoto (Études), Sayaka Haruna-Kondracka (Moja wina), Marianna Młynarska (Miraże – zjawiska istnienia pozornego), Milena Crameri (Come Along), Ruaidhri Maguire (Cloudburst), Danila Marzilli (Fundamenta), Roberto Tallarigo (Metamorphosis).

Opisy prac:

Cloudburst
Choreografia: Ruaidhri Maguire
Muzyka: Kai Engel, John Adams, Johann Johannson
Spektakl, inspirowany antycznymi obrzędami, próbuje zdabać naszą relację z wodą i deszczem. Bez wody nie ma życia – ta myśl niezmiennie towarzyszy współczesnemu człowiekowi, który idealizuje ją w sztuce.

Fundamenta
Choreografia: Danila Marzilli
Muzyka: Franco Piersanti
Etiuda inspirowana jest śródziemnomorską muzyką Franco Piersentiego i silnie nawiązuje do włoskich korzeni choreografiki. Spektakl obrazuje figlarność i uwodzicielskość, zwracając uwagę na fizyczność tancerek i kobiecą pewność siebie.

Metamorphosis
Choreografia: Roberto Tallarigo
Muzyka: Daniel Pemberton, Trent Reznor, Atticus Ross
Choreografia bada schematyczność ruchów w naszym codziennym życiu – od urodzenia aż po starość podważamy, odkrywamy, powtarzamy i poszerzamy sposób, w jaki się poruszamy. 

Moja wina
Choreografia: Sayaka Haruna-Kondracka, Bartosz Kondracki
Muzyka i wykonanie na żywo: Beniamin Baczewski
Spektakl, któremu przyświeca motto z książki Aż do śmierci Darii Górki: A przemoc lubi ciszę, przemoc w ciszy rozrasta się do niewairygodnych rozmiarów. Gdy wybierając ciszę, nie reagujemy na zło dziejące się w naszym otoczeniu, stajemy się za nie współodpowiedzialni. 

Miraże – zjawiska istnienia pozornego
Choreografia: Marianna Młynarska
Muzyka i wykonanie na żywo: Beniamin Baczewski
Choreografia stara się poruszyć problem zachowania autentyczności i przynależności do samego/samej siebie w dzisiejszych czasach. Zadaje pytanie na ile świadomie podejmujemy decyzje w naszym życiu, a na ile dostosowywujemy się i wpasowujemy w kali społeczeństwa narzucane od pokoleń, nie kwestionując ich.

Come Along
Choreografia: Milena Crameri
Muzyka: Dymitr Szostakowicz, Dorotea Crameri
Spektakl stanowi obserwację dynamiki społecznej, wyłaniania się lidera i sposobu, w jaki ludzie często porzucają swoją moralność, aby stać się częścią grupy.

Études
Choreografia: Gento Yoshimoto
Muzyka: Piotr Czajkowski
Wizualna uczta dla widza zainspirowana bogactwem muzyki Piotra Czajkowskiego. Choreografia nawiązuje do tradycji ukazywania piękna i wirtuozerii tańca klasycznego w idealnej harmonii z muzyką.
Reżyseria świateł – Michał Stenzel

Bilety w cenie 30 zł dostępne w kasie Opery i na www.operabaltycka.pl.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu Taniec, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

inne wydarzenia

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close