Spektakle

Poznań: Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu „Ślady: Drzewiecki, Wesołowski, Przybyłowicz, Bondara”

Zdjęcie: Poznań: Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu „Ślady: Drzewiecki, Wesołowski, Przybyłowicz, Bondara”

Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu „Ślady: Drzewiecki, Wesołowski, Przybyłowicz, Bondara”. Materiały własne organizatorów

Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu zaprasza na spektakl Ślady: Drzewiecki, Wesołowski, Przybyłowicz, Bondara. Cztery utwory, cztery nazwiska, cztery języki choreograficzne – to niezwykła podróż przez historię poznańskiego zespołu baletowego…

Wersja do druku

Udostępnij

Cztery wybitne osobowości związane z poznańskim zespołem baletowym, cztery różnorodne prace choreograficzne powstałe w odmiennych czasach, jedna postać: Conrad Drzewiecki, bez którego współczesny taniec polski by nie istniał.
Wymienionych twórców łączy nić subtelnych powiązań. Drzewiecki stworzył silny poznański zespół, oryginalny i rozpoznawalny nie tylko w kraju, który dał podwaliny pod Polski Teatr Tańca. Emil Wesołowski, uczeń i następca Drzewieckiego, był nie tylko szefem poznańskiego baletu, ale i na początku XXI wieku dyrektorem artystycznym poznańskiej Opery. Schedę po nim przejął Jacek Przybyłowicz, z każdym rokiem ugruntowujący swoją pozycję we światowej choreografii i refleksji nad sztuką tańca i na koniec najmłodszy z nich – Robert Bondara, obecny kierownik poznańskiego zespołu, który swe pierwsze istotne taneczne doświadczenia zdobywał w choreografiach autorstwa Drzewieckiego i Wesołowskiego, a sam jest obecnie jednym z najbardziej liczących się choreografów młodego pokolenia.

Program wydarzenia:

Tomaso Albinoni
Adagio na smyczki i organy
Choreografia: Conrad Drzewiecki
Nagranie zostało dokonane 25 i 26 lutego 2021 roku przez orkiestrę Teatru Wielkiego w Poznaniu pod batutą Jerzego Wołosiuka.

Mieczysław Karłowicz
Powracające fale
Choreografia: Emil Wesołowski
Nagranie zostało dokonane 25 i 26 lutego 2021 roku przez orkiestrę Teatru Wielkiego w Poznaniu pod batutą Jerzego Wołosiuka.

Kilka krótkich sekwencji
(A Few Short Sequences)
Choreografia: Jacek Przybyłowicz
Marin Marais Sonnerie de Sainte Geneviève du Mont-de Paris, z albumu Tous les matins du monde, w wykonaniu Fabio Biondi, Jordi Savall, Pierre Hantaï i Rolf Lislevand wypożyczony przez Alia Vox records.

8m68
Choreografia, kostiumy, reżyseria świateł: Robert Bondara
Muzyka: Amon Tobin
Utwory Goto 10, Lost & Found, Journey man pochodzą z albumu Amona Tobina ISAM (Isound Labels, 2011).
Wykonawcy: Balet Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu

***

Filmy:
Mariola Hendrykowska o Conradzie Drzewieckim: link
Emil Wesołowski: link
Jacek Przybyłowicz: link
Robert Bondara: link

***

Więcej informacji: link

Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu „Ślady: Drzewiecki, Wesołowski, Przybyłowicz, Bondara”. Fot. Maciej Zakrzewski

Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu „Ślady: Drzewiecki, Wesołowski, Przybyłowicz, Bondara”. Fot. Maciej Zakrzewski

Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu „Ślady: Drzewiecki, Wesołowski, Przybyłowicz, Bondara”. Fot. Maciej Zakrzewski

Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu „Ślady: Drzewiecki, Wesołowski, Przybyłowicz, Bondara”. Fot. Maciej Zakrzewski

Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu „Ślady: Drzewiecki, Wesołowski, Przybyłowicz, Bondara”. Fot. Maciej Zakrzewski

inne wydarzenia

powiązane

Ludzie

Zespoły

Organizacje

Festiwale

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close