Szczecin/LIV Przegląd Teatrów Małych Form „Kontrapunkt”/OFF Kontrapunkt: Dominik Więcek, Michał Przybyła „Bromance”

Zdjęcie: Szczecin/LIV Przegląd Teatrów Małych Form „Kontrapunkt”/OFF Kontrapunkt: Dominik Więcek, Michał Przybyła „Bromance”

"Bromance", fot. Maciej Zakrzewski

Wersja do druku

Udostępnij

Przegląd Teatrów Małych Form „Kontrapunkt” w Szczecinie, w ramach przeglądu OFF Kontrapunkt zaprasza na spektakl Bromance Dominika Więcka i Michała Przybyły. Głównym tematem spektaklu jest stereotyp „prawdziwego mężczyzny”, braterskość, czułość męsko-męska czy też jej wyrzeknięcie się w imię hipotetycznej męskości. Będzie to będzie choreograficzny zapis tych rozważań.

O spektaklu:

Podobno mężczyźni powinni pozostawać oddaleni od siebie fizycznie.

Podobno chłopcom i facetom nie wypada trzymać się za ręce.

Odradza się im delikatnego przytulania czy głaskania w miejscach publicznych.

Zakazuje całowania przy powitaniu.

Mężczyźni nie powinni okazywać emocji i pozostawać w bliskich, emocjonalnych i dotykowych kontaktach.

Podobno demonstrowanie uczuć przez mężczyzn powinno być relegowane z przestrzeni publicznej i prywatnej.

Podobno to nie przystoi.

To niemęskie.

Pomysł na spektakl Bromance  zrodził się z zainteresowania dyskursem wokół nowej koncepcji braterstwa – idei sformułowanej przez Jane Ward i opisywanej w Not Gay. Sex between Straight White Man.

Przedstawienie jest próbą zmierzenia się ze stereotypem „prawdziwego mężczyzny” w celu ukazania wielu wariantów męskości, a co za tym idzie, przekraczania granic stereotypu i ponownego definiowania tożsamości męskiej, widzianej w szerszym aspekcie i niewykluczającej postaw odbiegających od wyuczonej normy. Twórcy szukają odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób zostawić mężczyznom w przestrzeni publicznej nieformalne prawo do przejawów czułości czy sentymentalności, bez obawy o bycie posądzonym o śmieszność, czy słuchanie krytycznych uwag o niemęskim zachowaniu.

W czasie procesu twórczego nad spektaklem artyście wrócili do własnych doświadczeń i wspomnień. Z pamięci, dyskursu i obserwacji wypreparowali materiał ruchowy związany z dotykiem, czułością, ale także przejawami emocjonalnej bliskości, obecnymi pomiędzy mężczyznami w koleżeńskich relacjach, i poddali go osobliwości. Zderzali ze sobą różne sceny, które pozwoliły im przeprowadzić diagnozę męskich sposobów kreowania bliskości emocjonalnej i intymności. Performerzy skupiają się na sytuacjach, w których w obawie przez wykluczeniem i przekroczeniem granic normatywności, mężczyźni wyrzekają się pewnych gestów i zachowań.

Czy nienacechowany negatywnie bromance w naszym społeczeństwie jest możliwy?

Teaser 1

Teaser 2

Teaser 3

koncepcja, reżyseria, choreografia i wykonanie: Michał Przybyła, Dominik Więcek

muzyka: Przemek Degórski

opieka dramaturgiczna: Anna Królica

produkcja: Centrum Rezydencji Teatralnej SCENA ROBOCZA
premiera: 5 września 2018

czas trwania: 60 min

Bilety do nabycia:

– w punkcie stacjonarnym Biletów.fm (Mały Dziedziniec Zamku Książąt Pomorskich, przy Centrum Informacji Turystycznej, wejście ‚I”), pon.-pt. w godz. 10.00-18.00,

– elektronicznie, za pośrednictwem platformy Bilety.fm.

KALENDARIUM

ARCHIWUM WYSTAWIEŃ

godz. 17:00

Szczecin: Teatr Kana, plac Świętych Piotra i Pawła 4/5

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close