Piotr Schulz, właśc. Piotr Georgi Żagar – urodzony 24 kwietnia 1939 roku w Schreiberhau (obecnie Szklarska Poręba), zmarł 28 marca 1972 roku w Chorzowie. Polski tancerz, choreograf, kierownik baletu.
W 1958 ukończył szkołę baletową w Gdańsku. Już za czasów szkolnych występował gościnnie z zespołem baletowym Opery Bałtyckiej, do którego został zaangażowany po ukończeniu szkoły. W 1962 roku został solistą. W tym samym roku rozpoczął studia choreograficzne w Rosyjskim Uniwersytecie Sztuki Teatralnej w Moskwie. Po ukończeniu studiów w 1966 roku powrócił do na scenę jako solista i choreograf Opery Bałtyckiej, a także pedagog baletu. We wrześniu 1970 roku został kierownikiem baletu i choreografem Opery Śląskiej w Bytomiu.
W latach 1970 – 1972 był kierownikiem artystycznym Państwowej Szkoły Baletowej w Bytomiu, gdzie był także pedagogiem tańca klasycznego. Jako pedagog współpracował także z Państwową Szkołą Baletową w Gdańsku, gdzie wraz z Janiną Jarzynówną-Sobczak przygotował choreografie do spektaklu uczniowskiego W krainie fantazji (1970), składającego się z Obrazków z wystawy i Leśnej przygody.
Do jego najważniejszych partii należą: Student (Cudowny mandaryn, chor. J. Jarzynówna-Sobczak), Zakochany (Mała suita, chor. J. Jarzynówna-Sobczak), Furia (Orfeusz i Eurydyka, chor. N. Konius), Syn (Niobe, chor. J. Jarzynówna-Sobczak), Mężczyzna (Tytania i osioł, chor. J. Jarzynówna-Sobczak), Błazen (Jezioro łabędzie, chor. N. Konius), Arlekin (Mandragora), Książę (Dziadek do orzechów, chor. N. Konius), Paolo (Francesca da Rimini).
Do jego najważniejszych prac choreograficznych należą: Francesca da Rimini (Opera i Filharmonia Bałtycka, 1967), Pancernik Potiomkin Opera i Filharmonia Bałtycka w Gdańsku, 1967), Don Juan (Teatr Wybrzeże w Gdańsku, 1969), Eugeniusz Oniegin (Opera Śląska w Bytomiu, 1970), opracowanie choreografii w balecie Laurencja (Opera Śląska w Bytomiu, 1971). Współpracował też z J. Jarzynówną-Sobczak przy opracowaniu choreografii Wesela w Ojcowie dla Teatru Wielkiego w Łodzi (1971).
Piotr Schulz zdobył wyróżnienie w 2. Ogólnopolskim Konkursie Tańca Scenicznego w 1961 roku.