
Małgorzata Haduch to artystka znana polskiej publiczności przede wszystkim z solo Zona Segura – mocnego przedstawienia grającego z kategorią intymności i konfrontującego widza z przekroczeniem tytułowej „strefy bezpieczeństwa” tancerki. Tym razem Haduch na warsztat wzięła kategorie formalne związane z muzyką barokową – szczególnie kontrapunkt, który – jak pisze – łączy z wsłuchiwaniem się w ciszę oraz w ciało.
Jak zaznacza choreografka, w szczególności interesuje ją tytułowa „inwencja”, czyli forma muzyczna datowana na XVI wiek – krótki utwór muzyczny nie podlegający ustalonym kategoriom, charakteryzujący się nieokreśloną konstrukcją. Jednocześnie – obok zgłębiania formalnych muzycznych konceptów – artyści traktują barokową muzykę jako źródło zabawy, manifestację swoiście pojmowanej radości życia.
Wśród tancerek realizujących projekt znalazła się Krystyna Mazurówna – wybitna postać polskiego i europejskiego tańca lat sześćdziesiątych, była solistka warszawskiego Teatru Wielkiego i zespołu Maurice Béjarta oraz założycielka własnego zespołu „Ballet Mazurowna”. Na scenie pojawią się także sama Haduch, Weronika Pelczyńska oraz Rachel Ogle.
koncepcja Małgorzata Haduch
choreografia i taniec Krystyna Mazurówna, Rachel Arianne Ogle, Weronika Pelczyńska, Małgorzata Haduch
muzyka Bruno Helstroffer, Jean-Philippe Morel
reżyseria światła Sebastian Molski
kostiumy Unfinished Company
konsultacja artystyczna Katie Duck / magpie company
we współpracy z Dance House Lemesos, Fundacją Burdąg i przy wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza