
Fot. z materiałów Klubu ŻAK.
Fot. z materiałów Klubu ŻAK.
PAT w reżyserii i choreografii Larysy Grabińskiej to spektakl, który ma swój koncepcyjny początek w lekturze Isaaca Asimova „Druga Fundacja”. Asimov postawił człowieka w pozycji nieokreślonej i zawieszonej pomiędzy poczuciem doświadczania ciągłości przypadkowych zdarzeń zmuszających do wolnej improwizacji, a przeczuciem o istnieniu przeznaczenia, które wyznacza drogę rozwoju.
Larysa Grabińska, Bartosz Kondracki, Michał Ośka, Barbara Pędzich, Dorota Zielińska / premiera
Koncept i reżyseria: Larysa Grabińska / Choreografia i taniec: Larysa Grabińska, Bartosz Kondracki, Michał Ośka, Barbara Pędzich, Dorota Zielińska / Muzyka: Bartosz Winiecki / Film i wizualizacja: Apolonia Bronakowska / Kostiumy: Izabela Walkusz.
Larysa Grabińska – Tancerka, instruktorka tańca, absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Lidzbarku Warmińskim (klasa fortepianu). Pierwsze doświadczenia taneczne zdobywała w zespole tańca nowoczesnego w Lidzbarku Warmińskim, prowadzonym przez Krystynę Grabińską. Potem tańczyła i współtworzyła w Teatrze Tańca Uniwersytetu Gdańskiego. Występowała w spektaklach choreografów Sopockiego Teatru Tańca (Infantka). Współtwórczyni spektakli: Panna młoda rozebrana przez swych kawalerów, jednak… z Marią Miotk (2008), Nie deptać trawnika (rezydencja/premiera 2009, Klub Żak w Gdańsku). Największy wpływ na jej kondycję i świadomość taneczną wywarli: Aleksandra Jaworska (Kielecki Teatr Tańca), Anna Haracz, Iwona Gilarska, Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk, Leszek Bzdyl, Katarzyna Chmielewska, Anna Steller, Julia Mach, Anna Krysiak, Sylwia Hefczyńska-Lewandowska.
Barbara Pędzich – Tancerka. Edukację taneczną zaczęła od tańca towarzyskiego, następnie była tancerką kaliskiego zespołu tańca współczesnego Studnia i Dash w Kętrzynie oraz teatru tańca UG. Największy wpływ na jej edukację taneczną mieli: Witold Jurewicz, Jacek Owczarek, Anna Wytych-Wierzgacz. Uczestniczka warsztatów z zakresu tańca współczesnego, prowadzonych przez polskich i zagranicznych pedagogów. Brała udział w trójmiejskich spektaklach tanecznych: Nie deptać trawnika w ramach konkursu rezydencja/premiera 2009 organizowanego przez Klub Żak w Gdańsku, oraz Tajemnicza Śmierć Normy Baker.
Dorota Zielińska – Edukację taneczną rozpoczęła w wieku 7 lat w amatorskim zespole tańca współczesnego Luz. Następnie tańczyła w Teatrze Tańca Uniwersytetu Gdańskiego. Szkoliła się na licznych warsztatach u takich choreografów jak: Leszek Bzdyl, Wojciech Mochniej, Sylwia Hefczyńska-Lewandowska, Witold Jurewicz, Joanna Czajkowska, Kenneth Flak, Mat Voorter, Jozef Frucek, Linda Kapetanea, Marcel Leemann, David Zambrano. W latach 2008 – 2011 była tancerką Bałtyckiego Teatru Tańca, gdzie występowała w spektaklach Izadory Weiss Romeo i Julia, Out, Eurazja, 4&4; Men’s Dance : Tango Life (choreografia Roman Komassa); Kilka Krótkich Sekwencji (choreografia Jacek Przybyłowicz), Chopinart (choreografia Ho Sin Hang), Sen (choreografia Wojciech Misiuro). W ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca 2010 stworzyła razem z Barbarą Pędzich, Marią Miotk i Aliną Jurczyszyn spektakl Tajemnicza Śmierć Normy Baker.
Więcej informacji: www.gdanskdancefest.pl