
"Anty-Gone TRYPTYK", proj. plakatu: John Weston Group
"Anty-Gone TRYPTYK", proj. plakatu: John Weston Group
Teatr Pieśń Kozła zaprasza na Anty-Gone TRYPTYK – spektakl składający się trzech zupełnie różnych części, połączonych w jedno widowisko. Będzie to niezwykła fuzja środków artystycznych: ostre brzmienia metalowe, laboratorium antycznej greckiej rytmiki, dynamiczny balet współczesny, kilkanaście pieśni operowych oraz surowe rytmy bębnów. Choreografię do I części ułożył Julien Touati, zaś do II i III części ułożyła Melanie Lomoff .
W próbach bierze udział łącznie 30 artystów: aktorzy Teatru Pieśń Kozła, performerzy, zawodowi muzycy, wokaliści, śpiewacy operowi, tancerze z całego świata, w tym z Japonii, Niemiec i Włoch, a także choreografka z Francji.
Będzie to przedstawienie hybrydowe. Łączymy na scenie różne światy artystyczne, ponieważ zależy nam na tym, by pokazać Sofoklesa w pełnej skali i intensywności emocji, uniwersalnych ludzkich doświadczeń i dążeń. Sięganie do źródeł antycznej tragedii zawsze było jednym z najważniejszych tropów w naszych poszukiwaniach, a z myślą wystawienia Antygony noszę się od 20 lat. Teraz wreszcie mamy okazję, by to zrobić, wykorzystując zasobny arsenał środków ekspresji
Grzegorz Bral, twórca i dyrektor Teatru Pieśń Kozła, reżyser Anty-Gone TRYPTYK
Bezpośrednią inspiracją do spektaklu stał się średniowieczny bęben wikingów.
Okazało się, że to fantastyczne narzędzie do badania rytmiki i muzyki greckiej, a muzyka to klucz do Sofoklesa. W „Anty-Gone” wykorzystamy siedem replik takich bębnów – wyjaśnia Grzegorz Bral.
Najnowszy spektakl Teatru Pieśń Kozła to tryptyk, lecz każda część mogłaby stanowić osobny spektakl. Pierwszy akt – Siedem bram Teb – opisuje brutalny świat pokazany z punktu widzenia Kreona. Tę część wypełni ostra, ciężka muzyka, z elementami rocka i jazzu, którą twórcy nakładają na antyczne stopy metryczne.
Druga część, zatytułowana Anty-Gone, obrazująca świat z punktu widzenia tytułowej bohaterki, będzie miała zupełnie inny charakter, lekki i subtelny, łączący współczesny balet z operą. Tancerzy poprowadzi wybitna choreografka Melanie Lomoff, występująca na najważniejszych scenach Europy, ale doskonale znana też z Brave Festival. Tancerzy poprowadzi wybitna choreografka Melanie Lomoff, występująca na najważniejszych scenach Europy, ale doskonale znana też z Brave Festival, wieloletnia współpracowniczka flamandzkiego twórcy, Alaina Platela, i jego zespołu les ballets C de la B.
Finał, najkrótsza, bo tylko 20-minutowa, ale też najbardziej intensywna część spektaklu, to Ekstaza. Na scenie pojawią się wszyscy artyści tworzący spektakl. Będzie to zderzenie dwóch światów, pierwiastka męskiego i kobiecego, ale też nieokiełznanych ambicji i materializmu z potrzebą duchowości.
Uwaga! Spektakl dla widzów od 18. roku życia.
Reżyseria: Grzegorz Bral
Dramaturgia: Alicja Bral
Kompozycja I części: zespół pod opieką Radosława Nowakowskiego
Gitara elektryczna: Kamil Abt
Perkusja: Przemysław Michalak
Kompozycja muzyczna II i III części: Maciej Rychły
Aranżacja muzyczna II części: Maciej Rychły i Przemysław Michalak
Choreografia I części: Julien Touati
Choreografia II i III części: Melanie Lomoff
Kostiumy: Alicja Gruca
Scenografia: Robert Florczak i Grzegorz Bral
Tłumaczenia greckich partii I części: Dimitris Varkas
Dźwięk: Waldemar Trzaska
Światła: Wojciech Maniewski
Projekt plakatu: John Weston Group
Autor rzeźby (plakat): Roland Grabkowski
Aktorzy:
I i III część: Kamil Abt, Anu Almagro, Gabriel Almagro, Mikołaj Bońkowski, Jakub Lechki, Dominik Kujawa, Bogdan Koca, Julien Touati, Przemysław Michalak, Dimitris Varkas
II i III część: Volodymyr Andrushchak, Paweł Frasz, Piotr Gałek, Anna Grycan, Aleksandra Michniewicz, Urszula Milewska, Łukasz Wójcik, Natalia Voskoboynikov, Malwina Maławy – wiolonczela
Tancerze:
II i III część: Eleonora Accalai, Ludovica Di Santo, Maya Gomez, Sophie Hutchinson, Patryk Jarczok, Risa Kojima, Heung Won Lee, Gieorgij Puchalski, Ahmed Slimani, Dominika Stróżewska, Rebecca Wolbeck, Chiara Zanaga
Więcej o Teatrze Pieśń Kozła: piesnkozla.pl
Czas trwania: 3 godz. 20 min. z przerwami
Przedstawienie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz ze środków Gminy Wrocław.
Partnerem premiery jest Teatr Polski we Wrocławiu.