
ROSAS, Fase. Fot. za mnartists.org.
Departament of Art, Music and Theatre Studies (Wydział Sztuki, Muzyki i Teatru) Uniwersytetu w Gandawie (Gent) ogłasza nabór na stanowisko doktoranta. Do jego obowiązków należeć będzie realizacja badań poświęconych analizie i notacji tańca, które stanowić ma część projektu Capturing Dance Movements, Intensities and Embodied Experiences: Research into New Possibilities of Digital Media for Dance Analysis and Notation based on Fase (1982) by Anne Teresa De Keersmaeker and ROSAS (Próbując uchwycić ruch, intensywności i ucieleśnione doświadczenia: ku poszukiwaniu nowych możliwości , jakie nowe media stwarzają dla analizy i zapisu, w oparciu o spektakl „Fase” Anny Teresy de Keersmaeker i ROSAS).
Opis projektu
Przedmiot: zapis/notacja tańca – symboliczna reprezentacja ruchu (tanecznego) . Jedynym z celów projektu jest opanowanie i przezwyciężenie efemerycznej natury tańca, poprzez transponowanie choreografii, form tańca lub ćwiczeń technicznych na znaki zapisane w dwuwymiarze, na papierze. Podczas procesu transpozycji ruchów tanecznych na znaki mogą zostać utracone ważne informacje o doświadczeniu tanecznym i ucieleśnionej ekspresji. MoCap (Motion Capture) jest techniką odzyskiwania ruchu , wyrażającą interakcję pomiędzy podstawowymi gestów a wzorami muzycznych.
Potencjał cyfrowych środków przekazu w odniesieniu do nowatorskich systemów zapisu kroków tanecznych jest oczywisty. Technika MoCap jest pomocna w uchwyceniu podstawowych gestów przy użyciu metody 3D, która skupia się przede wszystkim na ciele. W poszerzonej wersji metoda ta jest o wiele skuteczniejsza przy rejestrowaniu ruchów tanecznych, doświadczenia tańca i ucieleśnionej ekspresji, niż systemy zapisu tańca/kroków, oparte na tekście oraz rejestracjach video w 2D (dwuwymiarze). Jednym z celów projektu jest dążenie do znalezienia/wypracowania nowych możliwości mediów cyfrowych dla analizy i notacji tańca – w tym przypadku w oparciu o spektakl Fase – Four Movements to the Music of Steve Reich (1982) flamandzkiej choreografki Anny Teresy de Keersmaeker i jej zespołu ROSAS.
Zakres obowiązków
Oczekuje się, że kandydat przeprowadzi przedstawione powyżej badania. Jest również zobowiązany do publikacji ich rezultatu w recenzowanych czasopismach i napisania rozprawy doktorskiej. Projekt będzie prowadzony przez promotora – prof. dr Christel Stalpaert z ośrodka badawczego S:PAM (Studies in Perfforming Arts & Media), ze wsparciem współpromotorów – prof. dr Marca Lemana z IPEM (Institute for Psychoacoustics and Electronic Musi) i prof. dr Katharinę Pewny ze S:PAM.
Pełna oferta obejmuje objęcie stanowiska doktoranta na cztery lata, poczynając od roku 2012.
Profil
Kandydat musi posiadać stopień magistra, najlepiej związany z analizą tańca lub/i muzyki. Preferowane są również znakomite stopnie, przygotowanie do badań naukowych na polu archiwizacji tańca i nauki dokonywania nagrań metodą MoCap. Powinien być gotowy do wspólnej nauki tworzenia komentarzy za pomocą metod opierających się o techniki komputerowe, oraz chętny do współpracy z multidyscyplinarnym zespole. Wymagana jest także biegła znajomość języka angielskiego, w mowie i piśmie.
Aplikacje
Aplikacja powinny zawierać szczegółowe CV oraz opis dotychczasowej pracy naukowej i przynależności do placówek badawczych.
Aplikacje należy wysyłać na adres:
Christel.Stalpaert@ UGent.be; David.Depestel@ UGent.be
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń upływa 15 stycznia 2012.
Rozmowy kwalifikacyjne odbęda się w lutym 2012.
Dodatkowe informacje o projekcie i dostępności stanowiska:
Christel.Stalpaert@UGent.be
Patrz również:
www.kunstwetenschappen.ugent.beS:PAM:
www.theaterwetenschappen.ugent.be/researchIPEM: www.ipem.ugent.be
http://vti.be/nl/tools/vacatures/open-call-phd-candidate-dance-analysisand-notation-project