Wersja do druku

Udostępnij

W niedzielę, 24 lutego, o godzinie 17.00 i 19.30, w ramach obchodów 40-lecia Zespołu, a także VI Festiwalu Atelier, Polski Teatr Tańca pokażeII odcinek audio-video-performance’u, poświęconego czterem dekadom Polskiego Teatru Tańca10 x 4 = XL / Polski Teatr Tańca wczoraj i dziś, zatytułowanyKrzesany i inne tańce. Odcinek tenobejmuje lata 1977-80. Pokazowi będzie towarzyszyła premiera spektakluUkradkiemw choreografii Tomasza Pomersbacha i Katarzyny Rzetelskiej.Koniec lat siedemdziesiątych to w dziejach Polskiego Teatru Tańca czas krystalizowania się języka i wyrazistego stylu zespołu, spektakularnych sukcesów odnoszonych na międzynarodowych festiwalach w Paryżu i Mediolanie, ale także okres personalnych zawirowań i radykalnych zmian obsadowych.O tym wszystkim, a także o współczesnym odbiorze i interpretacji dawnych choreografii będzie można usłyszeć (i zobaczyć) 24 lutego 2013 r., na scenie Teatru Ósmego Dnia.


W tym czasie powstało aż 12 premierowych pozycji, wśród nich legendarneKrzesanyw choreografii Conrada Drzewieckiego i wyjątkowe, w pierwszym okresie historii PTT, pozycje niezrealizowane przez lidera zespołu:Suita H-Moll(chor. Sandor Toth),Sonata na kobietę i mężczyznę(chor. Imre Eck),Noc Rozjaśniona(chor. Sandor Toth),Karamita(chor. Igor Urosević) orazKrople Deszczu,Sekunda,Spirala ciszy(chor. Kaoru Ishii).


Na program odcinkaKrzesany i inne tańcezłożą się m.in. reinterpretacje tematów zKrzesanegow choreografii Ewy Wycichowskiej, w wykonaniu Kornelii Lech, Artura Bieńkowskiego, Tomasza Pomersbacha oraz film autorstwa Daniela Stryjeckiego, solisty Polskiego Teatru Tańca, który okazał się „czarnym koniem” niedawnej uroczystości wręczenia „Paszportów” Polityki. Zgromadzony materiał filmowy odwołuje się do archiwów PTT oraz wspomnień jego byłych tancerzy.

Gośćmi specjalnymi odcinka będą byli soliści Teatru: Dominika Antkowiak i Ryszard Baranowski.

Ukradkiem(2013)

Kobieta i mężczyzna uwikłani w pokrętną ekonomię pożądania, które zawsze pojawia się niespodziewanie i nie daje się opanować. Poczuciu spełnienia towarzyszy strach i niepewność, rozkosz niesie w sobie ból. Obmyślane wcześniej role niepostrzeżenie wymykają się spod kontroli i stają się płynne. Kusiciel staje się ofiarą, zdobywca prześladowanym, a stale łaknące ciała demaskują groteskowe oblicze człowieka.

„Ludzie i owady, inne zwierzęta zresztą też, zdają się zmierzać do jakiegoś celu, ich ruchy są szybkie i celowe (…).”
Mapa i terytorium, M. Houellebecq

Reżyseria, choreografia i wykonanie: Tomasz Pomersbach, Katarzyna Rzetelska
Kostiumy: Roksana Rzetelska




W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close