
24. Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca
Na dziś, 6 listopada na godz. 19.00 został przeniesiony Wieczór Młodych Choreografów, planowany w Operze Wrocławskiej na sobotę 7 listopada. Choreografie do niego przygotowali tancerze baletu Opery Wrocławskiej: Olga Markari, Sergi Martinez Castello, Andrea Aguado Campo, Alberto Pecetto, Bartłomiej Malarz, Michela Villa i Ludovico Tambara, Maria Isabel Trabalon, Jaume Deulofeu Segui, Daniel Agudo Gallardo.
Program wieczoru:
PATIENT NO8
Choreografia: Olga Markari
Muzyka: Antonio Bazzini
Czas trwania: 16 min
Obsada:
Sergi Martinez
Beatriz Gijon
Lucie le May
Daniel Agudo Galardo
Pablo Martinez Mendez
Magda Kurilec-Malinowska
Charalampos Skoupas
Gabriele Lucci
Opis:
6 osób uczestniczy w sesji terapii grupowej, ale wydarzenia przybierają nieoczekiwany obrót.
SKINS
Choreografia: Sergi Martinez Castello
Muzyka: Federico Albanese, Max Richter
Czas trwania: 6 min
Obsada:
Olga Markari
Daniel Agudoi Gallardo
Opis:
Skins to praca choreograficzna oparta na potrzebie bycia dotykanym i potrzebie odwzajemniania dotyku. Nie zawsze jesteśmy w stanie wyrazić się za pomocą słów, ale czasami pocałunek, uścisk czy nawet trzymanie za rękę potrafi być bardzo silnym przekazem, którym można się dzielić. Nie dotyczy to tylko kochanków, to może być ktokolwiek, kto tego potrzebuje – przyjaciel, członek rodziny, a nawet nieznajomy.
94
Choreografia: Sergi Martinez Castello
Muzyka: HVOB, Wonjun Choi
Czas trwania: 10 min
Obsada:
Beatriz Gijon – partia solowa
Andrea Aguado
Jaume Deulofeu
Olga Markari
Dahuin Han
Pablo Martinez Mendez
Gabrielę Lucci
Gabriela Dąbek
Daniel Agudo
David Oscar Blat
Opis:
Często czujemy się przytłoczeni własnymi myślami. Nie wiemy, jak sobie z nimi radzić, nasze myśli kontrolują nasze życie, stają się naszymi wrogami. Nie wiemy, jak zwalczać lęk i często jesteśmy zbyt dumni, żeby prosić o pomoc. 94 reprezentuje tę walkę i to, jak staramy się z tego wyjść.
BITTEN
Choreografia: Andrea Aguado Campo
Muzyka: Mario Benedetti, Ronnie Davis
Czas trwania: 4 minuty
Obsada:
Andrea Aguado Campo
Opis:
Jabłko, jako zakazany owoc, reprezentuje grzech. Ta praca opowiada historię kobiety, która próbuje uciec przed rolą przypisaną jej przez społeczeństwo. Silna, nieustraszona i przekonana, bez żalu zostawi za sobą stereotypowe zadania, i podda się pokusie. “Chciałam stworzyć tę pracę, żeby oddać w ruchu niektóre uczucia, które kobiety dźwigały ze sobą od zawsze” – mówi Andrea Aguado Campo.
BORN IN NAKED FLESH
Choreografia: Alberto Pecetto
Muzyka: Olafur Arnalds
Czas trwania: 5 min
Obsada:
Miho Okamura
Alberto Pecetto
Opis:
Born in naked flesh to okazja do podjęcia publicznej refleksji nad ogromnym I inwazyjnym rozróżnieniem, narzucanym nam przez społeczeństwo, na temat tego, co to znaczy być „prawdziwym mężczyzną” lub „prawdziwą kobietą”. Od narodzin jesteśmy oznaczani różowymi lub niebieskimi śpiochami, jesteśmy uczeni i narzuca się nam atawistyczne modele, które mają definiować, co jest „męskie”, a co „kobiece”. Jeśli dziewczyna wspina się na drzewa lub gra w piłkę, jest „chłopczycą”. Jeśli chłopak zrywa kwiaty lub płacze, jest „mięczakiem”. Te etykiety, nawet w XXI wieku, doprowadzają do silniejszej dyskryminacji kobiet, dyskryminacji ze względu na orientację seksualną, rasizmu itd.
Myśli, działania i emocje każdego z nas nie są ani różowe ani niebieskie. Koniec końców rodzimy się nadzy i jesteśmy do siebie bardziej podobni niż myślimy. Jesteśmy równi mimo różnic!
Last Water Dance/Ostatni Taniec Wody
Choreografia: Bartłomiej Malarz
Muzyka: Joby Talbot
Czas trwania: 17 min
Obsada:
Natsuki Katayama
Hannah Cho
Anna Mendakiewicz
Katarzyna Wola
Leonie Hansen
Opis:
W dobie kryzysu klimatycznego zmagamy się z prawdą, która pobudza percepcję człowieka na jego relację z naturą. Prawda jest zatrważająca i skłania do rachunku sumienia ze swojego osobistego stosunku do Ziemi. Ocieplający się klimat jest inicjatorem zjawiska topnienia lodowców – pięknych, monumentalnych brył zimnego lodu, które płyną w wodzie i dzielą się na coraz mniejsze i mniejsze kawałki, a każdy z nich topnieje w swoim tempie. Eleganckie w swojej surowości lodowce tracą swoje tworzywo. Na świecie coraz bardziej brakuje wody. Proces ten trwa już znaczący okres czasu. Zostało jeszcze tylko pięć kropel, które wykonują swój ostatni lamentujący taniec zanim wyparują, a woda, która jest źródłem życia, pozostanie tylko stopionym wspomnieniem.
TWO PEOPLE
Choreografia: Michela Villa i Ludovico Tambara
Muzyka: Kronos Media, Moderat, Pasquale Calatano
Czas trwania: 7 min
Obsada:
Michela Villa
Ludovico Tambara
Opis:
Two People zainspirowane jest potrzebą użycia siły tańca do połączenia dwóch różnych tożsamości i przetłumaczenia ich na język choreografii. Po jakimś czasie zorientowaliśmy się, że ta siła zawiera się w naturze ludzkiej, a taniec jest naszym własnym sposobem wyrażenia tego. Połączeniu, które rodzi się między tą dwójką, towarzyszy nieustanny bit, który przekształci się w walca.
Tocando Tierra
Choreografia: Maria Isabel Trabalon
Muzyka: Muerdo
Czas trwania: 6 min
Obsada:
Maria Isabel Trabalon
Opis:
Semillas to pozytywny przekaz, który emanuje optymizmem w trudnych czasach. To celebracja ducha samodoskonalenia i decyzji o pozostawieniu smutków i niepowodzeń za sobą. Wątkiem przewijającym się w Tocando Tierra jest wizja pierwszego ruchu o poranku, kiedy dokonujemy wyboru, aby rozpocząć dzień z czystym umysłem; wyboru, aby być wdzięcznym za to, co mamy zamiast nieszczęśliwym z powodu tego, czego nam brakuje.
PIANO CONCERTO #1
Choreografia: Jaume Deulofeu Segui
Muzyka: Piotr Czajkowski
Czas trwania: 15 min
Obsada:
Miho Okamura
Dahuin Han
Maria Isabel Trabalon Sanjuan
Gabrielę Lucci
Sergi Martinez Castello
Pablo Martinez Mendez
Opis:
Ta praca inspirowana jest wielkimi baletami i podkreśla wirtuozerię i muzykalność w balecie klasycznym. Choreografia jest skupiona przede wszystkim na muzyce, próbuje zmienić różne rejestry partytury w taniec. Na scenie mamy trzy pary, każda wykonuje inne pas de deux. Niebieski duet jest najbardziej romantyczny, skupia się na skomplikowanym partnerowaniu, gdzie dziewczyna jest bardzo eteryczna. Czerwony duet wymaga od obojga tancerzy technicznej sprawności, ponieważ jest bardzo energetyczny. Zielony duet oddaje tempo i wirtuozerię tańca klasycznego. Mimo różnych pas de deux, pary zgrywają się perfekcyjnie w zapierających dech w piersiach solówkach.
WHITE FREEDOM
Choreografia: Daniel Agudo Gallardo
Muzyka: Jules Massenet
Czas trwania: 6:30 min
Obsada:
Beatriz Gijon – taniec
Ashot Babrouski – fortepian
Jan Mleczko – skrzypce
Opis:
Znajdując drogę wyjścia bez najcenniejszego daru, jaki można ofiarować, ten anioł spada na Ziemię. Z dala od wieczności zaczyna żyć, przebudzają się jej zmysły i uczucia. Kiedy znika presja glorii, wyobraża sobie dwie postaci, z którymi próbuje się skomunikować. Niestety, bez skutku. Popada w szaleństwo, ale zdaje sobie sprawę, że biała wolność to zaledwie początek.