Wersja do druku

Udostępnij

Agata Jędrzejczak, tancerka wspierana przez Krakowski Teatr Tańca w ramach programu Ops!, prowadzi w grupie projektowej Adeptów Krakowskiego Teatru Tańca projekt edukacyjny polegający na badaniu ruchu poprzez eksploracje zagadnień związanych z Polską Techniką Tańca Współczesnego. Projekt ma charakter laboratorium i jest w niego zaangażowanych dziewięcioro tancerzy. Potrwa do połowy lutego 2021 roku.

Więcej o swoich poszukiwaniach pisze autorka projektu, Agata Jędrzejczak:

„Nauka Polskiej Techniki Tańca Współczesnego charakteryzuje się dla mnie pracą nad świadomym podążaniem za zwiększającym się poziomem trudności w łączeniu odmiennych jakości ruchowych, zmian wykonywania ruchów wobec konkretnych płaszczyzn ciała, intensyfikacji różnorodnych rodzajów energii oraz artykulacji ruchu i zmian zachodzących w rytmie sekwencji. Tak swoiste działania mają dalsze ujęcie w indywidualnej ekspresji uczestnika, która finalnie może zaprowadzić do odnalezienia „swojej” ekonomii ruchu, w której zawarte działania kierują odczucia wykonawcy do podwyższonych stanów doświadczania rzeczywistości. Pełne zaangażowanie w multizadaniowość jest polem wyborów, płaszczyzną zadań, które tancerz ma możliwość wykonać.

Ćwiczenia w PTTW nie posiadają swojego finalnego kształtu. Ich cel natomiast zawarty jest w wielopoziomowej sytuacji. Wobec tego tancerz realizujący daną sekwencję ruchową, podąża za wyznaczonymi zadaniami, ale nie jest obciążony dążeniem do jednego kształtu ruchu, który mógłby być nienaturalny dla możliwości jego ciała.

PTTW stwarza warunki do nauki tańca, które umożliwiają swobodne popełnianie błędów na drodze procesu doświadczania jakości badania ruchu przez uczestników. Istotą procesu twórczego zajęć, jest pełne zaangażowanie emocjonalne i cielesne w kreatywny proces poszukiwań rozwiązań ruchowych – nowych połączeń pomiędzy wyobraźnią a działaniem fizycznym. Efekty końcowe każdych zajęć są dla mnie wynikami laboratoryjnego badania tańca i ruchów pobudzanych przez zmysły.”

 

Agata Jędrzejczak – absolwentka Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu oraz programu stypendialnego dla Seminarium HaKibbutzim College w Izraelu. Za realizacje autorskiego projektu The Patient Man otrzymała stypendium od Polskiego Instytutu w Tel Awiwie. Od 2014 roku uczestniczy w projektach o charakterze interdyscyplinarnym, wymagających współpracy z artystami z różnorodnych dziedzin sztuki. W 2017 roku została stypendystką Wydziału Teatru Tańca (Bytom) oraz Kibbutzim Collage (Tel Awiw). Następnie w roku akademickim 2018/19 uczestniczyła w badaniach prowadzonych na Izraelskim Uniwersytecie, gdzie zrealizowała pracę magisterką przybliżającą płaszczyznę połączeń pomiędzy nowymi mediami a zmysłami. Jest młodą twórczynią pełną pasji, wiedzy i zaangażowania we współdzielenie się i poszerzanie płaszczyzny poszukiwań dla sztuki teatru tańca.

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close