Z radością informujemy o nowych nabytkach biblioteki Instytutu Muzyki i Tańca: biografii Marii Krzyszkowskiej Taniec był moim życiem autorstwa Jana Stanisława Witkiewicza oraz nagraniach dwóch spektakli – bODY_rEMIX/les_VARIATIONS_gOLDBERG Compagnie Marie Chouinard i Kaash w choreografii Akrama Khana.
Taniec był moim życiem
Biografia Taniec był moim życiem stanowi album, obrazujący karierę polskiej primabaleriny, późniejszej dyrektorki zespołu baletowego Teatru Wielkiego, dokumentujący jej największe osiągnięcia na scenie. Kreacje w jej wykonaniu w klasycznych baletach, jak Jezioro łabędzie, należą do najwybitniejszych w historii polskiego baletu. Autorami zdjęć są znani fotograficy, m.in. Edward Hartwig czy Franciszek Myszkowski.
bODY_rEMIX/les_VARIATIONS_gOLDBERG
bODY_rEMIX/les_VARIATIONS_gOLDBERG jest słynnym spektaklem w choreografii kanadyjskiej choreografki Marie Chouinard powstałym w 2005 roku, sfilmowanym w 2008 roku (produkcja Amérimage-Spectra i Écho Média, realizacja: Marie Chouinard). Przedstawienie prezentuje świeże spojrzenie na Wariacje Goldbergowskie Jana Sebastiana Bacha podejmując temat wolności. Dziesięcioro tancerzy tańczy na pointach i używa różnych akcesoriów, które jednocześnie krępują ruch, ale też go wspomagają – kul, protez, lin, pasków i szelek.
Choreografia i kierownictwo artystyczne: Marie Chouinard
Muzyka: Louis Dufort: Variations on the Variations,
Johann Sebastian Bach: Goldberg Variations, Variations 5, 6, 8 Vocal Extracts of Glenn Gould
With the permission of the estate of Glenn Gould and Sony BMG Music (Canada)
Glenn Gould: A State of Wonder: The Complete Goldberg Variations (1955 & 1981)
Światło, scenografia, rekwizyty: Marie Chouinard
Kostiumy: L Vandal
Make-up: Jacques-Lee Pelletier
Produkcja: Nadia Bellefeuille
Asystenci reżysera świateł: Erwann Bernard, Marc Tétreault
Tancerze występujący podczas światowej premiery: Kirsten Andersen, Mark-Eden Towle, Julio Cesar Hong, Andrea Keevil, Chi Long, Carla Maruca, Lucie Mongrain, Carol Prieur, David Rancourt, James Viveiros
Kaash
Kaash w języku Hindi oznacza „jeśli tylko”. Spektakl jest konstynuacją poszukiwań pochodzącego z Bangladeszu choreografa, który łączy taniec współczesny z tradycyjnym indyjskim tańćem kathak. Akram Khan zaprosił do pracy rzeźbiarza Anisha Kapoora i muzyka Nitina Sawhneya, łączacego azjatycką musykę tradycyjną z jazzem i elektroniką. Wydawnictwo znajdujące się w zbiorach biblioteki IMiT oprócz rejestracji spektaklu zawiera krótki (26-minutowy) wywiad z Akramem Khanem.
Choreografia i kierownictwo artystyczne: Akram Khan
Kompozytor: Nitin Sawhney
Scenografia: Anish Kapoor
Reżyseria świateł: Aideen Malone
Kostiumy: Kimie Nakano
Taniec: Kristina Alleyne, Sadé Alleyne, Sung Hoon Kim, Nicola Monaco, Christine Joy Ritter/Sarah Cerneaux