Wersja do druku

Udostępnij

Na początku czerwca w ramach XI Spotkań Teatralnych Innowica 2018 w Nowicy (woj. małopolskie) odbędzie się pokazy i warsztaty butoh. W piątek 1 czerwca o godz 16.00 Teatr Limen Butoh pokaże Kanabasis. Szepty i krzyki, a w sobotę 2 czerwca o godz. 15.00 wystąpią Atsushi Takenouchi i Hiroko Komiyi  z Jinen. Ponadto w programie warsztaty butoh w dniach 31 maja-2 czerwca.

 

Na początku czerwca w ramach XI Spotkań Teatralnych Innowica 2018 w Nowicy (woj. Małoposlki)odbędzie się pokazy i warsztaty butoh.  W piątek 1 czerwca o godz 16.00 Teatr Limen Butoh pokaże Kanabasis. Szepty i krzyki, a w sobotę 2 czerwca o godz. 15.00  wystąpia AtsushiTakenouchi i Hiroko Komiyi  z Jinen. Ponadto w programie warsztaty butoh w dniach 31 maja-2 czerwca.

 

Warsztaty Jinen butoh przeznaczone są dla wszystkich chętnych – zarówno aktorów, performerów czy tancerzy, profesjonalistów i amatorów, jak i osób nieposiadających doświadczenia w pracy z ciałem i ruchem. Uczestnicy zajęć będą improwizować, szukać inspiracji w swoim wnętrzu i otaczającej naturze.  (na warsztat brak miejsc)

Odnalezienie swego wewnętrznego tańca to ostateczny cel i pierwszy – a jednocześnie najważniejszy – krok w butoh. Atsushi Takenouchi

Atsushi Takenouchi i Sylwia Hanff współpracują i przyjaźnią się od ponad 17 lat. W 2004 roku.zatańczyli wspólnie w duecie Lunatix do muzyki i video-partytury Roberta Jędrzejewskiego. Projekt powstał na zamówienie Stołecznej Estrady.

 

Kanabasis. Szepty i kości jest częścią projektu Kanabasis. Tarcza słońca o północy

 W Shinra o północy głowa słońca jest jasna. […] Tarcza słońca o północy. (Zeami, „Zwierciadło Kwiatu”)

 Kanabasis to połączenie dwóch słów: katabasis (ruch zstępujący, zejście do otchłani) i anabasis (ruch wznoszący).

Otchłań. Skaczesz w samo centrum. Opadasz i wznosisz się jednocześnie. Jesteś oszołomiony. Zabierz mnie na kraniec świata. Butoh-fu Tatsumiego  Hijikaty

Kości niosą w sobie Tajemnicę Życia. Szepty w ciemności kości. Na krańcu świata. Oślepiające światło.  

Warszawski Teatr Limen jest jednym z kilkunastu ważniejszych polskich teatrów tańca. Prowadzony przez Sylwię Hanff od 2002 roku jest jedynym teatrem butoh w stolicy. Od kilkunastu lat prowadzi współpracę międzynarodową, organizuje wydarzenia artystyczne (prezentacje spektakli gości z polski i zagranicy i warsztaty butoh), a także zaprasza zagranicznicznych artystów do udziału w swoich projektach. Teatr Limen występował na wielu międzynarodowych festiwalach, otrzymał nagrody na konkursach teatralnych i tanecznych. TL dotychczas zrealizował 18 spektakli, wiele etiud i improwizacji; współrealizował międzynarodowe projekty. TL pracuje w zmiennym składzie, otwarty na współpracę z różnymi artystami plastyki, muzyki i teatru, dzięki której dokonuje się wymiana energii twórczej i wzajemnych inspiracji.

www.limenbutoh.net

FB: https://www.facebook.com/limenbutoh

 

Sylwia Hanff – pionierka i najbardziej rozpoznawalna tancerka butoh w Polsce. Uczyła się u największych mistrzów butoh (tj. Ko Murobushi, Daisuke Yashimoto, Carlotta Ikeda, Yoshito Ohno oraz Atsushi Takenouchi, Tadashi Endo, Ken Mai, Kan Katsura i inni); performerka teatru fizycznego, instruktorka improwizacji tańca i symboliki ciała, nauczycielka jogi i medytacji; tańca współczesnego i orientalnego uczyła się na wielu międzynarodowych festiwalach i warsztatach tańca w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii; brała udział w międzynarodowych projektach tanecznych. Była aktorką zespołu Warszawskiego Teatru Pantomimy, 10 lat współpracowała z Teatrem Narodowym i Teatrem Wielkim – Operą Narodową. Współpracuje z teatrami fizycznymi i eksperymentalnymi. Magister filozofii Uniwersytetu Warszawskiego, menadżerka kultury – od wielu lat organizuje wydarzenia butoh. Od kilkunastu lat prowadzi warsztaty pracy z ciałem i medytacji w ruchu. Od 2002 roku prowadzi Teatr Limen Butoh. Stworzyła kilkanaście autorskich spektakli solowych i zespołowych oraz wiele etiud i improwizacji. Została opisana w książce Obecni ciałem. Warsztat polskich tancerzy (2014) Magdaleny Zamorskiej  i The Body Revolving Stage. New Dance in New Poland (2012) Jadwigi Majewskiej. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

Magdalena Jakubów – niezwykle utalentowana performerka, niegdyś współpracująca z Teatrem Terminus A Quo; od wielu lat bierze udział w różnych projektach teatralnych. Pisze prozę i poezję http://magdalenajakubow.blogspot.com

 

Atsushi Takenouchi dołączył do grupy „Hoppo-Butoh-ha”, na Hokkaido w 1980 roku. Jego ostatnie wspólne przedstawienie z grupą – Takazashiki (1984) – było opracowane przez twórcę butoh Tatsumi Hijikata. Atsushi rozpoczął swą własną drogę „Jinen Butoh” w 1986; stworzył m.in. spektakle solo IttekiGinkan łączące uniwersalny obraz natury, ziemi, czasów odległych i impresji chwili, spotkania z ludźmi i otoczeniem. Z projektem JINEN odbył trzyletnią podróż po Japonii, wykonując w tym czasie 600 improwizacji (1996-1999). Wówczas też uczył się u twórcy butoh Kazuo Ohno i jego syna – Yoshito. Od 2002 przebywał głównie w Europie, współpracując z tancerzami i aktorami z Francji, Polski, USA i innych krajów. Występował na festiwalu w Avignon, na Paris Butoh Festival i New York Butoh Festival, na których prezentował swe spektakle solo. W tym samym czasie pracował też w filmie. Ostatnia praca, „Wypełniony naturą” – realizowany na Alasce i Hawajach film artystyczny o środowisku naturalnym, zdobył nagrodę „Best of the Fest” na Martinique International Film Festival i przeszedł oficjalną selekcję Festiwalu w Wenecji.

http://www.jinen-butoh.com

 

 

Hiroko Komiya – obrazy pochodzące z powietrza, otaczającej nas przestrzeni czy tworzone przez ciało przekształca w dźwięki – bez stałej linii melodycznej czy rytmu. Są one całkiem proste, pojedyncze, towarzyszą nam podobnie jak pogoda czy najbliższe otoczenie. Używa zarówno wody i materiałów naturalnych takich jak kamień, bambus, piach, liście, muszle jak dzwonki, bębenki czy perkusję. Od 1996, pod okiem grającego na Tabla – Masahiro Besso, uczyła się gry na „instrumentach perkusyjnych” używanych w tradycyjnej muzyce hinduskiej. W 1999 rozpoczęła współpracę z tancerzem butoh Atsushi Takenouchi. W czasie warsztatów JINEN Butoh podejmuje interakcję z oddechem i ruchem uczestników. Komponuje muzykę dla tancerzy i aktorów, a także na potrzeby zajęć z dziećmi i dorosłymi osobami upośledzonymi w Japonii, Francji, USA czy Polsce. Używa też głosu w jego podstawowej, naturalnej formie. Od 2002 roku pracowała nad głosem z pieśniarzem plemiennym, poetą i perkusistą Jean C. Dussin (pieśni inuickie, afrykańskie, celtyckie, z kręgu).  

 

Strona festiwaluhttp://innowica.blogspot.com

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close