
Agata Siniarska, „Śmierć 24 klatki na sekundę…”. Fot. Jakub Wittchen dla Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk.
Międzynarodowe Forum Tańca to cykliczny, wieloletni projekt Teatru Polskiego w Bydgoszczy, który obejmie zarówno prezentację spektakli, jak i wykładów oraz działań edukacyjnych, skierowanych do szerokiej publiczności. Taniec jest w tej chwili z pewnością jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin sztuki, a to, co najciekawsze we współczesnym teatrze, bardzo często powstaje na przecięciu tańca, teatru, sztuk wizualnych, muzyki, negując dotychczasowe granice i tworząc nowy język artystyczny. Seria prezentacji obejmie pokazy spektakli znakomitych polskich choreografów i reżyserów m.in.: Izy Szostak, Ramony Nagabczyńskiej, Agaty Maszkiewicz, Renaty Piotrowskiej, Agaty Siniarskiej, Anny Nowak, Anny Godowskiej, Tomasza Wygody i Sławomira Krawczyńskiego.
Inauguracyjna edycja projektu w 2015 roku realizowana jest we współpracy z Instytutem muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla Tańca 2015.W najbliższą niedzielę 18 października o godz. 19.00 w Teatrze Polskim im. Hieronima Konieczki (al. Mickiewicza 2) odbędą się pokazy dwóch spektakli – Agata Siniarska wystąpi w solo Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – choreografia spowolniona w rozdziałach, a Ania Nowak w Exercising Attention#6. Ćwiczenia z uważności.
O spektaklach:
Śmierć 24 klatki na sekundę albo zrób mi tak jak w prawdziwym filmie – choreografia spowolniona w rozdziałach
choreografia, wykonanie:Agata Siniarska
o solo dzieje się 24 klatki na sekundę/ jak w prawdziwym filmie/ to solo pojawia się w rozdziałach/ to solo jest dramatyczne, ale wizualnie atrakcyjne/ to solo stoi, siedzi, leży z buzią szeroko otwartą/ to solo odnosi się do wielu nazwisk/ mulvey, akerman, de lauretis, butler, tyler, silverman, kuhn, deleuze, fraser, doane, jelinek, kwiatkowska, karina, kodard, vitti, antonioni, bardot, shermann, chytilova, illouz, halberstam, jones, pollock, german, moreau, radkiewicz, creed, potter, modleski, herden, fassbinder/to solo nigdy nie słyszało o agacie siniarskiej/
opieka artystyczna: Bush Hartshorn
realizacja techniczna i światła: Łukasz Kędzierski
produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w ramach Solo Projekt 2013
czas trwania: 25 min.
premiera: 5.10.2013, Stary Browar, Studio Słodownia +3, Poznań
Exercising Attention#6. Ćwiczenia z uważności
koncept, choreografia, wykonanie: Ania Nowak
Tytułowe ćwiczenie uważności – przez 30 minut trwania tego spektaklu solowego – to propozycja dramaturgiczna skierowana zarówno do publiczności, jak i do samej performerki. To również zaproszenie do tworzenia i postrzegania tańca jako przestrzeni niuansu, gdzie silne opozycje zastępowane są przez łagodne różnice. Trzy obiekty współistnieją w Exercising Attention #6: przedmiot ruchowy (taniec), przestrzenny (teatr) i dyskursywny (tekst), umożliwiając grę z niuansami postrzegania, bliskości i upływającego czasu. Spektakl proponuje inne niż zazwyczaj formy uczestniczenia w tańcu/teatrze dziś, gdzie ciała i zmysłowe doznania widzów stają się nieoczywistą częścią choreografii.
głos: Allison Peacock
konsultacja dramaturgiczna: Siegmar Zacharias, Alice Chauchat, Litó Walkey, Agata Siniarska
koprodukcja: HZT Berlin
czas trwania spektaklu: 30 min.
premiera: 13.04.2014, Uferstudios, Berlin
Projekt realizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla tańca 2015.