W poniedziałek 28 maja 2018 w Domu Kultury Kadr (ul. Gintrowskiego 32) odbędą się prezentacje w ramach projektu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie. O godz. 16.00 lekcja pokazowa po cyklu warsztatów z Dominiką Stróżewską. Warsztat z Dominiką Stróżewską inspirowany był teorią ruchu Rudolfa von Labana i techniką Williama Forsythe’a. Na pokaz wstęp wolny. O godz. 18.00 duet Wybieg w choreografii Karoliny Kroczak i wykonaniu Elwiry Piorun i Szymona Osińskiego z Teatru Tańca Zawirowania. Przedstawienie ma strukturę kolażu, zestawiającego klisze zaczerpnięte z rozrywkowych programów tanecznych, archetypowych obrazów relacji damsko-męskich i elementów życia prywatnego wykonawców. O godz. 19.30 solowy spektakl MELT Heleny Ganjalyan, czyli obraz, impresja, wrażenie – monodram oparty na pracy z figurą Ofelii z Szekspirowskiego Hamleta. Tu jest to Ofelia wytwarzająca własny język swojej fizyczności, seksualności, próbująca wyjść poza służalcze „tak, Ojcze”, w którym wielokrotnie zamyka ją autor. Prezentacjom spektakli towarzyszyć będą spotkania z artystami. Tydzień później, 4 czerwca o godz. 12.00, organizatorzy zapraszają na drugą premierę w ramach Programu Koprodukcje CST 2018, realizowaną przez kolektyw HOTELOKO movement makers. Tym razem będzie to spektakl teatralno-taneczny dla dzieci i młodzieży w wieku 10-13 lat Darklena, dotykający tematu tolerancji. Będzie to opowieść o chłopcu, który lubi gry komputerowe i piłkę nożną, ale lubi też tańczyć.
O lekcji pokazowej od prowadzącej:
W trakcie pokazu zaprosimy publiczność, aby doświadczyła tego, nad czym pracowaliśmy na warsztatach w kontekście przestrzeni. Uczestnicy osobiście wybiorą ćwiczenia, które okazały się najbardziej pomocne w zrozumieniu materiału i podzielą się nimi z przybyłymi gośćmi.
Więcej o warsztacie:
http://www.taniecpolska.pl/wydarzenia/show/13971
Więcej o spektaklach:
Teatr Tańca Zawirowania: Wybieg – chor. Karolina Kroczak
Zagraniczna premiera odbyła się w Centrum Sztuki w San Luis Potosi w Meksyku. Wybieg to miejsce prezentacji modelek, ale również wymówka, sposób, żeby pozbyć się kłopotów przez zafałszowanie rzeczywistości. Będąc w związku, staramy się udowodnić naszą przewagę, wymóc na partnerze podziw i szacunek, uzależnić go od siebie. Poddajemy się terrorowi jego oczekiwań, ale tak naprawdę sami siebie tresujemy.
Choreografia: Karolina Kroczak
Wykonawcy: Elwira Piorun/ Szymon Osiński
Muzyka: collage
Karolina Kroczak – tancerka, choreografka, pedagożka, absolwentka Wydziału Polonistyki (kierunek: Wiedza o Kulturze, dyplom z dziedziny antropologii kultury) Uniwersytetu Warszawskiego. Jako tancerka i choreografka pracuje w Teatrze Tańca Zawirowania. Z zespołem związana jest od 2006 roku − brała udział w spektaklach: Nic tylko błękit, Chopin Ambiente, Innocent when you dream, Fuera de Campo w choregrafii Daniela Abreu, Zbliżenia. W latach 2005-2007 brała udział w edukacyjnym projekcie Wyższa Szkoły Sztuk Performatywnych. Brała udział również w niezależnych produkcjach tanecznych, współpracując z takimi twórcami, jak: Jaro Viňarský, Hilke Diemer, Georg Blaschke, Juan de Torres. Poprzez pracę twórczą kontynuuje poszukiwania z zakresu antropologii widowisk, użycia psychologii głębi, psychologii procesu i rozwoju duchowego w pracy twórczej. Realizuje autorskie projekty choreograficzne i reżyserskie (Tropiciele przygotowany we współpracy z Egurrola Dance Studio i z udziałem młodych tancerzy, uczących się w Studio; Voices; Rzeczy, rzeczy, rzeczy…), współpracuje przy produkcjach teatralnych (Teatr Capitol, przestrzeń wymiany działań Arteria) i telewizyjnych (TVN – choreograf programu „You Can Dance – po prostu tańcz”).
Helena Ganjalyan: MELT
Kobieta, która nieustannie stwarza się między nakazem a zakazem, która zawsze jest wobec / względem. Słowo przeplata się w naprzemiennej grze z ruchem, gestem, abstrakcyjną formą wizualną. Dodatkowo MELT (z ang. tonąć, ale także stopić, topić, rozpuszczać, zatopić, zagłuszać, wzruszać) rozpracowuje finalny motyw Ofelii, szukając jego rozwiązania nie tylko w dosłownym Szekspirowskim ujęciu, ale także w rodzaju wejścia w stan nieobecności, nieuwagi, bycia poza swoim ciałem i jego działaniami, bycia obok.
Koncepcja, reżyseria, wykonanie: Helena Ganjalyan
Muzyka: Yasuhiro Morinaga
Premiera: XX Festiwal Szekspirowski w Gdańsku, 2016
Helena Ganjalyan – urodzona w 1988 r. Aktorka, tancerka, choreograf, absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. udwika. Solskiego w Krakowie (kierunek: aktorstwo, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu). Uczestniczka wymiany z Wydziałem Aktorskim University of Nothern Iowa (USA). Współpracowała m.in. ze światowej sławy reżyserami: Romeo Castelluccim (The four seasons restaurant), Guilhermem Botelho (Sideways Rain), Sabine Harbeke (Medea), a także z Teatrem Wybrzeże, Teatrem im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, Teatrem Dada von Bzdülöw, Teatrem Capitol we Wrocławiu, Dominiką Knapik, Idanem Cohenem (Izrael), Jerzym Stuhrem, Jackiem Głombem, Kayą Kołodziejczyk, Lechem Raczakiem, kolektywami: Dzikistyl Company oraz paryskim Les Gens d’Uterpan. Na jej doświadczenie filmowe składa się zarówno praca z uznanymi twórcami takimi jak: Jolanta Dylewska i Andrzej Wajda, Marcin Wrona, Waldemar Krzystek, Youseff Ouarrak, jak i młodymi – zdolnymi m.in. Kordian Kądziela, Michał Wawrzecki, Krystian Kamiński. Szerszej widowni dała się poznać jako komisarz Selena Abar w serialu „Miasto Skarbów”. Od 2017 roku jest członkinią pierwszej, stałej obsady kultowego, amerykańskiego programu Saturday Night Live – SNL POLSKA. Do jej spektakli autorskich należą ponadto: Une femme masculine, Private maps, April 31, Zajmuje się także reżyserią ruchu na planach wielu teledysków, sesji zdjęciowych, reklam i spektakli dramatycznych. Jej dorobek artystyczny doceniono m.in. przyznaniem Stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska czy Stypendium Marszałka Województwa Śląskiego.
Pełne info na: helenaganjalyan.com
HOTEOKO movement makers: Darklena
Opowieść o chłopcu, który lubi gry komputerowe i piłkę nożną, ale lubi też tańczyć. Pewnego dnia, kiedy budzi się rano do szkoły, nagle wszystko dzieje się inaczej niż codziennie. Nieoczekiwanie pojawia się także tajemnicza Darklena.
Aktorka i reżyserka Agata Życzkowska oraz tancerz i choreograf Wojciech Grudziński spotykaj się w pracy po raz trzeci. Poprzednie ich spektakle skierowane do dorosłych: Moi przyjaciele tańczą i Absolutely Fabulous Dancers zrealizowali jako HOTELOKO movement makers wraz z Magdaleną Przybysz. Uważają, że metody pracy z ciałem mogą doskonale wzbogacić teatr, a techniki aktorskie poszerzyć warsztat tancerza. Konsekwentnie kontynuują poszukiwania w tym kierunku i tym razem postanowili wspólnie zrealizować spektakl dla dzieci i młodzieży. Do współpracy zaprosili tancerkę i performerkę Joannę Chitruszko oraz młodego, 10-letniego tancerza Bastiana Knober-Żebrowskiego, który od szóstego roku życia tańczy w formacji MBB Warszawa (mistrz świata w Latin Show IDO: Ateny/Grecja 2017).
Premiera CST realizowana z myślą o uczniach klas IV-VII z okazji Dnia Dziecka.
Koncepcja/ dramaturgia/ reżyseria/ wideo: Agata Życzkowska
Choreografia: Wojciech Grudziński
Współpraca choreograficzna: Joanna Chitruszko
Reżyseria świateł: Aleksandr Prowaliński
Wykonanie: Joanna Chitruszko, Agata Życzkowska, Bastian Knober-Żebrowski
Koprodukcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers / Prom Kultury Saska Kępa / Centrum Sztuki Tańca w Warszawie
Bilety: 10 zł
Rezerwacja: info@centrumsztukitanca.eu
***
Bilety na pozostałe spektakle: 10 zł – dostępne w Domu Kultrury Kadr, 22 843 88 oraz na stronie www.dkkadr.waw.pl
Organizatorzy: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers
Partner projektu: Dom Kultury Kadr
Współpraca: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Ciało się, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa
Patronat medialny: taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, e-teatr, teatr dla was, miesięcznik TEATR, RDC, Warsawholic, Going., TANIEC
Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa.
Dokładny program i szczegółowe informacje na stronach:
http://www.dkkadr.waw.pl/k/repertuar/
Facebook: www.facebook.com/cstwarszawa
Instagram: https://www.instagram.com/centrumsztukitancacst/
Twitter: https://twitter.com/CSTwWarszawie