Wersja do druku

Udostępnij

Centrum Sztuki Tańca w Warszawie zaprasza w poniedziałek 26 lutego o godz. 19.30 do Domu Kultury Kadr (ul. Gintrowskiego 32) na pierwszą premierę w ramach Programu Koprodukcje CST 2018 przy współpracy z Teatrem Tańca Zawirowania. Będzie to spektakl Black Out w choreografii Bartka Woszczyńskiego, który obnaża skomplikowane mechanizmy zachodzące w naszej głowie podczas podejmowania niezwykle trudnych decyzji. Inspiracją do spektaklu jest specyfika zawodu śledczych, którzy często w oparciu o strzępki informacji muszą odtworzyć przeszłość i wypełnić ten „black out”.  Premierę poprzedzi pokaz solowej pracy Dzień, w którym V. dała mi do myślenia albo jak pozbyłam się prokrastynacji Aleksandry Bożek-Muszyńskiej (godz. 18.00). Punktem wyjścia do pracy nad projektem była próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: na co przyjdzie jeszcze czas? Poszukiwania ruchowe poprzedziła praca badawcza oraz wywiad przeprowadzony na grupie kobiet z pokolenia 50+ oraz 30+. Inspiracją dla poszukiwań ruchowych była estetyka kampu, zwłaszcza jej aspekt wizualny i swoista naiwność.

 

O spektaklu pisała na naszym portalu Hanna Raszewska-Kursa w tekście Pytając o czas – II relacja z XVI Międzynarodowego Festiwalu Ciało/Umysł

 

 

Po każdym spektaklu odbędzie się rozmowa z artystami.

 

 

Bilety: 10 zł – dostępne w Domu Kultrury Kadr, 22 843 88 oraz na stronie www.dkkadr.waw.pl

 

 

O spektaklach i artystach:

 

Aleksandra Bożek-Muszyńska: Dzień, w którym V. dała mi do myślenia albo jak pozbyłam się prokrastynacji

 

zamknij oczy,

niech pytanie to wyskoczy

w Twojej głowie,

Daj czas sobie na odpowiedź…

 

 

Ogromne podziękowania dla wszystkich kobiet, które zgodziły się wziąć udział w ankiecie oraz dla Anny Czyżykiewicz, Hanny Bylki-Kaneckiej, Jakuba Pałysa, Alexa Bradshawe’a i Anny Bojary.

 

Koncepcja, choreografia i wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska

Muzyka: collage, na żywo Jakub Pałys

Kostium: Aleksandra Bożek-Muszyńska i Anna Czyżykiewicz

Koncepcja kuratorska: Edyta Kozak, Anikó Rácz

Kierownik produkcji: Krzysztof Kwiatkowski

Spektakl powstał w ramach projektu Exchange: Change Time and Dance

Producent: Fundacja Ciało/Umysł

Współorganizatorzy: SÍN Arts and Culture Centre w Budapeszcie, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

Partner strategiczny: Węgierski Instytut Kultury w Warszawie

Projekt współfinansowany przez: Miasto st. Warszawa, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Polska), Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Handlu (Węgry)

Premiera: 3 października 2017 Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Festiwal Ciało/Umysł

 

Spektakl solowy Aleksandry Bożek-Muszyńskiej. Po spektaklu rozmowa z artystką.

 

Aleksandra Bożek-Muszyńska – tancerka, choreografka, performerka, instruktorka tańca współczesnego, trenerka biznesu, filolożka, uczestniczka wielu warsztatów i coachingów ruchowych. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca  (2015, 2016, 2017), realizowanej przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk oraz Intensive Course w School For New Dance Development w Amsterdamie w 2015 roku. Od 2007 związana z warszawskim Teatrem „Mufmi” Anny Piotrowskiej. Zdobywczyni wielu nagród w konkursach choreograficznych (m. in. „The Best Solo 2014”  za solo I know №Thing na międzynarodowym festiwalu Solo& Duo w Budapeszcie) i tanecznych. Jej prace były prezentowane m. in. w Berlinie, Budapeszcie, Krakowie, Warszawie i Wiedniu. Współpracowała m.in. z Rebeccą Lazier (There Might Be Others), Anną Godowską i Sławkiem Krawczyńskim („Bataille i świt nowych dni”), czy Yoshiko Chumą (Dead end – Ponderosa).

 

***

 

Bartek Woszczyński: Black Out (współpraca: Teatr Tańca Zawirowania)

 

Spektakl ukazuje niezwykle trudne wybory, przed którymi staje nie tylko śledczy, ale także my często stajemy chociażby wtedy, kiedy podejmujemy decyzję, które w znacznym stopniu zaważą na naszej przyszłość. Nie da się jednak przewidzieć, która decyzja okaże się właściwa. Spektakl skupia się na procesie podejmowania decyzji oraz ogromie obliczeń, analiz i prób odtworzenia różnych scenariuszy z nim związanych. Publiczność zostaje tu postawiona w roli decydenta, który dysponujemy takimi danymi, jak: jeden winny, trzech podejrzanych, trzy różne wersje zdarzeń, zero alibi. To psychologiczna gra, w której liczą się nie tylko fakty, ale także przypuszczenia, oskarżenia, przebiegłość, a przede wszystkim instynkt. Nieustanne zrzucanie winy, wzajemne oskarżenia, ciągła zmiana, w tym, kto jest przyjacielem, a kto wrogiem – to rzeczywistość, w jakiej znajdzie się trzech tancerzy: Artur Grabarczyk, Bartek Woszczyński oraz Szymon Osiński. Decyzja będzie musiała zostać podjęta na końcu, a więc tik, tak. Patrzcie uważnie, bo czas ucieka. Dla wielu osób moment podjęcia decyzji jest niesłychanie trudny. Bardzo często spędzamy bezsenne noce, analizując i wyobrażając sobie różne wersje wydarzeń w zależności od tego, co wybierzemy – czasami są to decyzje ważne, lecz czasami są to dylematy, które nie mają znaczenia, ale z drugiej strony… czy kiedykolwiek możemy przewidzieć, które z naszych decyzji tak naprawdę nie mają znaczenia?

 

Język ruchu w tym spektaklu chciałbym stworzyć wspólnie z tancerzami, ale w moim wyobrażeniu jest on bardzo fizyczny, zróżnicowany i dynamiczny – tak jak dynamiczna jest forma wciąż zmieniających się zależności pomiędzy nimi. Pracując z trzema tancerzami (włączając samego siebie), mającymi zupełnie inny „background” taneczny, chciałbym wyeksponować unikalność każdego z nas, a następnie znaleźć coś, co jest dla nas wspólne i co pozwoli ukształtować wspólny język ruchu, który będzie stanowić fundament ruchowy spektaklu. Biorąc formę tańca współczesnego jako główny środek wyrazu, chciałbym poszerzyć jego definicje poprzez czerpanie inspiracji również z innych form sztuki. Moim celem jest zatarcie granicy pomiędzy narracją i abstrakcją i próba stworzenia wielopłaszczyznowego spektaklu, w którym ruch oraz jego kompozycja jest jedynie zaproszeniem do indywidualnej interpretacji. Wierzę w to, że „Black Out” pozwoli publiczności zredefiniować swoje schematy myślowe podczas podejmowania decyzji i sprawi, że spojrzą na nie z innej perspektywy. Jestem pewien, że dynamika spektaklu, w którym „podejrzani” oraz „niewinni”  (a więc te pozornie „złe” oraz „dobre” decyzje) będą zmieniać się jak w kalejdoskopie, zapraszając  publiczność do psychologicznej gry ukazanej poprzez bardzo fizyczny oraz dynamiczny język tańca współczesnego.

 

Bartek Woszczyński

 

 

 

Koncepcja i choreografia: Bartek Woszczyński

Wykonanie: Artur Grabarczyk, Szymon Osiński, Bartek Woszczyński

Muzyka: ATMO (Giulio Donati & Simone Donati)

Koprodukcja: Teatr Tańca Zawirowania/ Fundacja Scena Współczesna/ Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

 

Bartek Woszczyński – choreograf i tancerz, absolwent londyńskiej wyższej szkoły the Rambert School of Ballet and Contemporary Dance. W Polsce uczestniczył w różnych projektach tańca współczesnego, w tym także w projektach komercyjnych m.in.  You Can Dance. Przez trzy sezony związany był z Black Box Dance Company w Danii. Współpracował z takimi choreografami, jak Fotis Nikolaou, Soodong Jung, Mark Baldwin, Stephanie Thomasen, Gary Clarke, Thomas Bentin, Marie Brolin-Tani, Renaud Wiser, Mari Carrasco, Yong Sean Liu. Jego choreografie wystawiane były m.in. w Polsce, Wielkiej Brytanii, Japonii, Kanadzie, Bułgarii, Białorusi, Portugalii oraz Korei Południowej. W międzynarodowym konkursie choreograficznymK „Warsaw ZAWIROWANIA Dance”  w 2017 roku  jego ostatni projekt solowy After the Past  otrzymał wyróżnienie w postaci zaproszenia do Jerozolimy na Jerusalem Dance Week.

 

www.bartekwoszczynski.com

 

***

 

Projekt współfinansuje m. st. Warszawa

 

 Zakochaj się w Warszawie - logo współfinansowanie (miniaturka)

 

Organizatorzy: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

 

Partner projektu: Dom Kultury Kadr

 

 Dom Kultury Kadr (miniaturka)

 

Współpraca: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Ciało się, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa

 

Patronat: taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, e-teatr, teatr dla was, miesięcznik TEATR, RDC, Warsawholic, Going., TANIEC

 

 

Dokładny program i szczegółowe informacje na stronach:

www.centrumsztukitanca.eu

http://www.dkkadr.waw.pl/k/repertuar/

 

Facebook: www.facebook.com/cstwarszawa

Instagram: https://www.instagram.com/centrumsztukitancacst/

Twitter: https://twitter.com/CSTwWarszawie

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close