Wersja do druku

Udostępnij

Na konkurs na rezydencję i produkcję spektaklu StartUp – SCENA DLA MŁODYCH 2021, ogłoszony w styczniu przez Centrum Teatru i Tańca w Warszawie wpłynęły 22 zgłoszenia. W skład komisji konkursowej, która zadecydowała o przyznaniu wsparcia rezydencyjnego weszły Anka Herbut, Anna Królica i Marta Ziółek, które spośród zgłoszonych do programu aplikacji wybrały trzy projekty.  

 

Komisja zarekomendowała realizacje projektów:

 

Agaty Grabowskiej – rekomendacja do realizacji w formie solowej

Aleksandry Kostrzewy Kobiety Rakiety

Moniki Szpunar PRZESADA 2

 

Laureatki konkursu otrzymają pełne wsparcie rezydencyjne i produkcyjne przewidziane w regulaminie programu StartUp – SCENA DLA MŁODYCH 2021. W związku z trwającą pandemią, organizator programu w porozumieniu z komisją i laureatami konkursu podjął decyzje o dopuszczeniu możliwości realizacji projektów w formie online.

 

W protokole z obraz komisji napisano:

 

„Jury przyznaje rezydencję Aleksandrze Kostrzewie, doceniając w jej projekcie Kobiety-rakiety aktualność feministycznych zagadnień, powiązanych z potrzebą samostanowienia i wyrażenia sprawczości kobiet. Jego manifestacyjny charakter, nie tracąc na sile wypowiedzi, odchodzi jednak od dosłowności i przenosi działania performerek w przestrzeń kosmiczną, co nadaje koncepcji charakter paraboli czy współczesnej utopii. Projekt będzie efektem pracy kolektywu, tworzonego przez Aleksandrę Kostrzewę, Olgę Briks, Ewę Noras.

 

Rezydencję przyznajemy również Monice Szpunar, autorce projektu Przesada, zamierzającej skupić się na eksplorowaniu i konsekwentnym rozwijaniu tematyki i jakości przesady w ruchu. Jury szczególnie doceniło analityczne podejście i spójność wizji tworzenia choreografii wykorzystującej obecną w kulturze konsumpcyjnej zasadę akceleracji, powiększenia i powielenia.

 

Do realizacji w formie solowej rekomendujemy także projekt Agaty Grabowskiej, doceniając chęć eksplorowania przez nią narzędzi i sposobów ruchowego kodowania płci w stylach i praktykach tanecznych oraz poszukiwanie w nich zakłóceń, obszarów nieoczywistości i niejednoznaczności. Dlatego członkiniom jury szczególnie interesująca wydała się idea choreografii nieustającej zmiany.”

 

Więcej informacji na stronie organizatora konkursu

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close