Wersja do druku

Udostępnij

Od 25 lat brytyjski choreograf i reżyser Wayne McGregor tworzy choreografie, badając życie z perspektywy ciała. Obecnie skupił się na postrzeganiu ciała jako archiwum, czego wyrazem jest Autobiography – spektakl taneczny, którego  choreografia oparta jest  na strukturze genomu Wayne’a McGregora. Przedstawienie będzie można obejrzeć w dniach 16-17 listopada w ramach XXIII Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie (12-17 listopada). Spektakl zostanie pokazany w Sali Operowej Centrum Spotkania Kultur. Ruszyła sprzedaż biletów.

 

 

BILETY

 

Bilety do kupienia w kasie oraz online na stronie Centrum Kultury oraz Centrum Spotkania Kultur

 

Bilety Kategoria Premium – 80 zł

Bilety Kategoria I – 60 zł

Bilety Kategoria II – 40 zł

Bilety Kategoria III – 20 zł

 

Bilety grupowe (min. 10 osób na jeden spektakl – tylko miejsca kategorii I) – 50 zł – rezerwacja na taniec@ck.lublin.pl

Bilety branżowe (tylko miejsca kategorii I) – 50 zł – rezerwacja na taniec@ck.lublin.pl

 

 

Kasa czynna:

pon. – pt. w godz. 10.00-19.00

oraz na godzinę przed wydarzeniem

tel.: 81 466 61 40

e-mail: kasa@ck.lublin.pl

 

O spektaklu:

 

Autobiography to spektakl, który wciąż się zmienia i za każdym razem wygląda inaczej. Układ i kolejność 23 choreograficznych sekwencji tanecznych są kształtowane przez algorytm aranżujący je każdorazowo od nowa. Wszystko to sprawia, że każdy pokaz spektaklu ma unikatowy, niepowtarzalny charakter.

Do imponującego zespołu współtwórców spektaklu dołączyli: twórczyni i producentka muzyki elektronicznej Jlin, artysta wizualny Ben Bullen-Williams, projektantka oświetlenia Lucy Carter, projektant kostiumów Aitor Throup, dramaturżka Uzma Hameed oraz Nick Rothwell – twórca algorytmu wykorzystanego w spektaklu.

 

pomysł, reżyseria i choreografia: Wayne McGregor; choreografia (we współpracy z tancerzami): Rebecca Bassett-Graham, Jordan James Bridge, Travis Clausen-Knight, Louis McMiller, Daniela Neugebauer, Jacob O’Connell, James Pett, Fukiko Takase, Po-Lin Tung, Jessica Wright; muzyka: Jlin; scenografia, projekcje: Ben Cullen Williams; projekt oświetlenia: Lucy Carter; kostiumy: Aitor Throup; dramaturgia: Uzma Hameed; premiera: 4 października 2017, Sadler’s Wells; czas trwania: 80 min (bez przerwy)

dyrektor prób: Odette Hughes; dyrektor techniczny: Christopher Charles; menadżer techniczny: Ashley Bolitho; technik/relighter: Genevieve Giron; technik: Niamh Percy; programator oświetlenia: Jenny Kershaw; realizacja dźwięku: Nick Sagar; animacja: Tom Scott; parnterzy ds. badań naukowych: Wellcome Trust Sanger Institute, EMBL-European Bioinformatics Institute, Connecting Science – Wellcome Genome Campus Public Engagement, Wellcome Genome Campus Society and Ethics Research, University Medical Centre Utrecht

produkcja: Studio Wayne McGregor; współprodukcja: Sadler’s Wells (UK); Les Théâtres de la Ville de Luxembourg; Edinburgh International Festival (UK); Festspielhaus St Pölten (Austria); Carolina Performing Arts at The University of North Carolina at Chapel Hill (USA); Movimentos Festwochen der Autostadt in Wolfsburg (Niemcy); partnerzy zlecający: West Kowloon Cultural District (Hong Kong); Festival Diaghilev. P.S. (Rosja); Centro Cultural Vila Flor, Guimarăes (Portugalia); Seattle Theatre Group, (USA); Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance (UK).

Muzyka Jlin we współpracy z Unsound.

Specjalne podziękowania dla A.T. Studio.

 

 

„Wayne McGregor w „Autobiography” zamienia historię swojego życia w hipnotyczny, niepowtarzalny taniec, oparty na jego własnym kodzie genetycznym.

★ ★ ★ ★ ★
Luke Jennings, „Guardian­­”

Taniec ma wiele twarzy: może być wzruszający, zniewalający, zabawny – jednak rzadko się zdarza, aby przepełnił widownię dreszczem ekscytacji. „Autobiography” to spektakl, który zdecydowanie to potrafi.

★ ★ ★ ★ ★
Kelly Apter, „The Scotsman”

„Autobiography” po prostu zapiera dech w piersiach.

Elizabeth Zimmer, „Village Voice”

 

 Fascynujące połączenie tańca i nauki (…)
New Yorker”

 

Nagrody:
– Yellow Pencil za scenografię: Ben Cullen Williams / Studio Wayne McGregor
D&AD Awards, 2018

– Najlepszy spektakl współczesny: Company Wayne McGregor
Danza&Danza Magazine Awards, 2018

– Gross Family Prize 2018: Wayne McGregor, Jlin – za uznanie dla wypracowania nowych form współpracy pomiędzy tańcem a muzyką

O Wayne McGregor, Company Wayne McGregor

 

Wayne McGregor (ur. 1970) – brytyjski choreograf i reżyser tańca współczesnego. Ceniony za nowatorskie projekty, które radykalnie zmieniły kształt tańca współczesnego. Jego eksperymentalne produkcje powstają w oparciu o ciągłe zainteresowanie ruchem i twórczym potencjałem, który artysta bada we współpracy z przedstawicielami innych dziedzin: sztuki, nauki i technologii. Niepokojące, wielowymiarowe prace, powstałe w wyniku tych interakcji, przyniosły McGregorowi uznanie jako najważniejszego twórcy tanecznej awangardy ostatnich dwóch dekad. Twórca jest również dyrektorem artystycznym Studio Wayne McGregor, napędzającego jego choreograficzne poszukiwania, których punktem wyjścia jest ciało. Działania studia skupiają się też na szerokiej współpracy artystycznej w dziedzinie tańca, filmu, muzyki, sztuk wizualnych oraz nauki i technologii.

 

Company Wayne McGregor została powołana do życia w 1993 roku. W ramach jej działalności choreograf rozwija swój charakterystyczny styl wizualny. Wraz zespołem wybitnych tancerzy eksploruje nowe możliwości ruchu, jego precyzję i artykulację.
Zespół nie tylko podróżuje ze swoimi spektaklami, ale również inicjuje programy edukacyjne, badawcze i artystyczne na światową skalę. McGregor jest autorem ponad trzydziestu prac wystawianych przez CWM, która nadal funkcjonuje jako twórcze laboratorium dla ambitnych i eksperymentalnych projektów artysty, prezentowanych na całym świecie. Company Wayne McGregor jest zespołem rezydencyjnym londyńskiego teatru Sadler’s Wells.

 

Wayne McGregor jest także pierwszym i jedynym do tej pory choreografem-rezydentem wywodzącym się z tańca współczesnego w londyńskim Royal Ballet. Jego prace cenione są za śmiałość w redefiniowaniu klasycznego języka tańca.  Regularnie przyjmuje także zamówienia choreograficzne z całego świata. Jego prace znajdują się w repertuarze najważniejszych zespołów baletowych, takich jak m.in. Paris Opera Ballet, New York City Ballet, Alvin Ailey American Dance Theater, Bolshoi Ballet, American Ballet Theatre, NDT 1, Royal Danish Ballet.

 

Tworzył choreografie dla potrzeb teatru (Donmar, Old Vic, National Theatre, Royal Court, Donmar Warehouse), opery (La Scala/Royal Opera, ENO), filmu (Harry Potter i Czara Ognia, Legenda Tarzana, Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć, Sing), teledysków (Radiohead, Thom Yorke, The Chemical Brothers), pokazów mody (Gareth Pugh at London Fashion Week 2017, NY Fashion Week 2014), kampanii reklamowych (Selfridges), telewizji (Brit Awards, 2015,2016), a także na potrzeby imprez plenerowych (Big Dance Trafalgar Square, 2012).

 

Wśród artystów, z którymi Wayne McGregor pracował na przestrzeni ostatnich dwudziestu są m.in.: Max Richter, John Tavener, Audrey Niffenegger, Jamie xx, Jlin, Olafur Eliasson, Ben Frost, Kaija Saariaho, Thom Yorke, Mark Wallinger, Random International, Jon Hopkins, John Pawson oraz Mark-Anthony Turnage.  Wykłada choreografię w Konserwatorium Muzyki I Tańca Trinity Laban.  Honorowy Członek Brytyjskiego Towarzystwa Nauki i doktor honoris causa Plymouth University i University of Leeds.

 

Zdobył cztery Nagrody Narodowego Koła Krytyków, po dwie statuetki: Time Out Awards, South Bank Show Awards, Olivier Awards i Golden Mask Awards, a także Nagrodę „Benois de la Danse”. W 2011 za zasługi w dziedzinie tańca został odznaczony Orderem Komandorskim Imperium Brytyjskiego (CBE).

 

 


 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close