Wersja do druku

Udostępnij

W związku z ograniczeniami związanymi z pandemią planowane przez poznański Pawilon pokazy na żywo w ramach programu performatywnego Nowe Drogi Teatru przenoszą się do sieci. Już od jutra będzie można uczestniczyć w dwudniowym wydarzeniu Fast Love Ani Nowak. Złożą się na nie pokazy prac wideo: Untitled (Bez tytułu), Untitled 3 (don’t give advice!) oraz Czy można umrzeć na złamane serce? (czwartek 19 listopada o godz. 19.00), oraz pokaz performansu To the Aching Parts! (Manifesto) (piątek 20 listopada o godz.19.00). Ania Nowak zaproponuje praktykę queerowania języka – rozsadzania dualistycznych podziałów. Co znajduje się pomiędzy faktami a fikcją? Pracą i czasem wolnym? Myślą a czuciem? Konfliktem a troską? Fast Love używa dragu jako strategii choreograficznej, spekulując na temat lepszej przyszłości: przyszłość queerowej czułości. Ponadto w sobotę o godz. 12.00, również w formule on-line, odbędzie się warsztat Queerowanie czułości na koniec świata, w czasie którego uczestnicy spróbują pozostać z problemem pandemicznej intymności na dystans. Co odebrała, a co daje nam nowa rzeczywistość lęku przed chorobą własną i innych? Udział w pokazach on-line jest biletowy, a w warsztatach – bezpłatny, ale obowiązują zapisy.

Lista podstawowa jest zamknięta, jednak organizatorzy przyjmują zgłoszenia na listę rezerwową.

Po piątkowym wydarzeniu odbędzie się rozmowa z artystką, którą poprowadzi Bartosz Mroczkowski. Zapraszamy także do lektury rozmowy Marka Bochniarza z Anią Nowak, zapowiadającej wydarzenie: https://kultura.poznan.pl/mim/kultura/news/spektakle,c,4/wymarsz-sztuk-zywych-do-internetu,155703.html

O pracach:

Untitled (Bez tytułu) używa faktu, spekulacji i wzruszenia by dać syntetyczny obraz sadomasochistycznej historii Polski i Europy. Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość uwikłane są tutaj w fatalizm powtarzalności, na którego straży stoi instytucja, wiara i pożądanie. Jednak nadzieja chce umrzeć ostatnia, czy ludzi dobrej woli jest więcej?

Untitled (Bez tytułu)

Tekst, performans: Ania Nowak

Stylizacja: Dusty Whistles

Wsparcie dramaturgiczne: Julia Rodríguez,

Produkcja: Komuna//Warszawa, Warszawa, 2017

Video: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2018

Czy można umrzeć na złamane serce?to performans dokamerowy badający powiązania między zdrowiem fizycznym i psychicznym, między bólem ciała a rozczarowaniem systemem. Język medyczny i miłosny przeplatają się obnażając swoje ograniczenia w ujmowaniu niejasnych, psychosomatycznych stanów. Choroba zaś ujmowana jest nie jako niepełnosprawność, lecz inna forma postrzegania i odczuwania.

Czy można umrzeć na złamane serce?

Tekst: Ania Nowak

Performans: Jagoda Szymkiewicz

Video: Laura Grudniewska, Iwo Rachwał

Produkcja: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2018

Untitled 3 (don’t give advice!)

Widmo populizmu zadomowiło się w Europie. To populizm dobrej rady i autorytarnej troski wobec uciskanych. Do tradycji komunizmu należy sen o równości, zaś kapitalizmu — nawyk produktywności. Lud pracuje, produkuje i rywalizuje. Kto ma dziś czas na rewolucję? Kto na self-care?Kto pracuje w domu? A kto zajmuje się domem? Kto może zmieniać świat? A kto posprząta po rewolucji?

Untitled 3 (don’t give advice!)

Głos: Ania Nowak

Video: Ola Osowicz

Tekst: Kaitlyn Boulding, Ron Padgett, Charles Bukowski, Rumi, Mary Oliver, Jayson Patterson

Produkcja: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2018

To the Aching Parts! (Manifesto)to odezwa lub przemówienie, które odwołuje się do języka trudnych sojuszy i wewnętrznych podziałów wśród zmarginalizowanych społeczności. Pozbawiony gramatyki tekst poddany jest porządkowi i przyjemności rytmu. Powtarzalność starych prawd, przyzwyczajeń i pragnień zapewnia wygodę rozumienia i działania, powoduje też stagnację i brak możliwości zmiany. To the Aching Parts! (Manifesto)próbuje rozbrajać język przyzwyczajeń i przeciwdziałać fosylizacji procesów empatii i emancypacji wśród mniejszości walczących o swoje prawa dziś.

To the Aching Parts! (Manifesto)

Tekst, performans: Ania Nowak

Wsparcie dramaturgiczne: Julia Rodríguez

Kostium: Jakeyoung Shim

Zamówione przez HAU Hebbel am Ufer w ramach Manifestos for queer futures”. Projekt HAU Hebbel am Ufer przy wsparciu Alliance of International Production Houses by the Federal Government Commissioner for Culture and the Media, 2019.

Bilety: 10/15 zł (bilet obowiązuje na dwa dni wydarzenia) https://live.bilety24.pl/…/3353a3a9f21cbe212895b7520806…

WarsztatQueerowanie czułości na koniec świata

W czasie dwuipółgodzinnego warsztatu on-line uczestnicy spróbują pozostać z problemem pandemicznej intymności na dystans. Co odebrała, a co daje nam nowa rzeczywistość lęku przed chorobą własną i innych? Jak reagujemy na wyzwania wirusologiczne, polityczne i ekonomiczne ostatnich miesięcy? Flirtując ze strategiami z pogranicza choreografii i terapii grupowej, w czasie warsztatu zastanowimy się krytycznie nad kategoriami self-care, zdrowia/choroby i przyjemności.

Limit miejsc: 10 osób
Wydarzenie bezpłatne
Zapisy: edukacja@pawilon.org

O artystce:

Ania Nowak pracuje w obszarze szeroko rozumianej choreografii, gdzie spekuluje o tym, do czego zdolne są ciało i język dzisiaj. Realizuje takie formaty jak performans, wideo-performans, wystawa performatywna i tekst. Nowak interesuje materialny wymiar ciała oraz jego niematerialne aspekty – afekty, uczucia, intuicja – jako punkt wyjścia do rozwijania ucieleśnionych praktyk troski i wspólnotowości. Jej refleksja dotyczy doświadczeń seksualności, choroby i żałoby, a także etyki przyjemności w czasach klimatycznego i politycznego kryzysu. Prace Nowak były prezentowane m.in. w HAU Hebbel am Ufer, Sophiensaele i Akademie der Künste w Berlinie; Nowym Teatrze, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie; Art Stations Foundation w Poznaniu, CAC Wilno i ICK Amsterdam. Nowak mieszka i pracuje między Berlinem a Warszawą. W 2021 roku będzie rezydentką Ankara Queer Art w Turcji oraz Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Współczesnej w Seulu.

http://technologiesoflove.tumblr.com

***

Kurator cyklu: Andrzej Pakuła
Wydarzenie dofinansowane ze środków budżetowych Miasta Poznania w gramach grantu Nowe Drogi Teatru (Stowarzyszenie Korporacja Teatralna). #poznanwspiera

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close