Wersja do druku

Udostępnij

W piątek 16 sierpnia rusza projekt 33_33_33 Katarzyny Pastuszak, który będzie obejmował 33 performanse i akcje artystyczne zaplanowane na 365 dni – od urodzin do urodzin artystki, tj. od 16 sierpnia 2013 do 16 sierpnia 2014. Projekt będzie opierał się na dialogach z artystami, z którymi Pastuszak dotąd nie miała okazji współpracować i artystami, którzy towarzyszą jej od lat i z którymi stworzyła rodzaj dialektu ruchowego. Projekt 33_33_33 będzie o powrotach, zwrotach, o zapętlonej nielinearności czasu i jego paradoksalnej regularności, o tym, co zapisane na skórze, która dzień po dniu rodzi się i umiera, rodzi się i umiera. Projekt o pamiętaniu i zapominaniu.

16 sierpnia 2013 to dzień 33 urodzin Pastuszak. Tego dnia Pastuszak odbędzie kilkugodzinny spacer performatywny (akcja 33_33_01), podczas którego planuje między innymi 33 tańce dla 33 przypadkowo spotkanych osób. Spacer ma otwartą strukturę, proces chodzenia, przemieszczania się oraz spontanicznego wchodzenia w interakcję z otoczeniem potraktowany zostanie jako eksperyment w stawaniu się. Spacer rozpocznie się o godzinie 6:50 rano w Szpitalu na Klinicznej w Gdańsku, gdzie Pastuszak się urodziła. Trasa spaceru wyznaczona została przez 33 przypadkowo nakreślone linie.

Mam 33 lata, urodziłam się 16 sierpnia 1980 roku w szpitalu na Klinicznej w Gdańsku. Strajki. Tata na uczelni, mama na porodówce. Upał, hałas, chaos. Wychodzisz na świat poprzez ból swój i czyjś, przez szczelinę bólu powoli się przeciskasz. A potem? Po trzydziestce łapiesz czysty łyk powietrza i zaczynasz rozumieć. Rozumieć coś. Dzisiaj są moje urodziny i chcę opowiedzieć ci kilka moich historii. Dzisiaj są moje urodziny i chcę posłuchać twoich historii. [Pastuszak]

dr Katarzyna Pastuszak – tancerka, teatrolog, tłumacz, doktor nauk humanistycznych, kurator Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak, Gdańsk), prezes Stowarzyszenia Amareya Art. Od 2003 współtworzy niezależny Teatr Amareya działający w Gdańsku i obchodzący w tym roku 10-lecie pracy artystycznej. Pastuszak ukończyła Skandynawistykę (UG) i Wiedzę o Teatrze (Akademia Teatralna, Warszawa) oraz Filologiczne Studium Doktoranckie UG (tytuł doktoratu „Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie”, 2010). Członek CID (International Dance Council), Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Rady Kultury Prezydenta Miasta Gdańska. Uczestniczka europejskiego projektu CORNERS 2011-2012 (Intercult, Sztokholm). W 2010 wraz z Teatrem Amareya założyła Gdańską Szkołę Butō działającą przy Klubie Winda – Gdański Archipelag Kultury, gdzie z Amareya prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące butō. Prowadzi gościnne wykłady i warsztaty także na UG, ASP-Gdańsk (kurs dydaktyczny w Pracowni Projektowania Wnętrz Miejskich pod kierunkiem prof. Jacka Dominiczaka) oraz w Polsce i za granicą. Występowała we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya 2003-2012 oraz w projektach z twórcami zagranicznymi – np. Dream Regime z Gekidan Kaitaisha z Tokio pokazywany w Polsce i Japonii (2007-2011), Caravan Project z Ang Gey Pin (2008), Ten ku Youran z Daisuke Yoshimoto (2006), Mandala życia i śmierci w reżyserii Atsushiego Takenouchiego (2005). Współpracowała jako tancerka z takimi zespołami jak Sopocki Teatr Tańca (Wojna polsko-ruska, 2011) i Teatr Tańca i Muzyki Kino Variatino (Ciche ciało, 2010). W lutym 2011 razem z Teatrem Amareya występowała na scenie Morishita Studio – Tokio, w ramach projektu Dream Regime Project organizowanego przez Gekidan Kaitaisha. Reżyseruje również projekty teatralne z osobami niepełnosprawnymi i niewidomymi. Prowadziła warsztaty m.in. w Polsce, Norwegii, Rosji, Japonii. W 2012 jako tancerka brała udział między innymi w eksperymentalnym projekcie performatywnym face&face_face it w IS Wyspa Gdańsk, współtworzyła także spektakl Ofelia który miał premierę w ramach XVI Festiwalu Szekspirowskiego. Jej autorski projekt performatywny pt. Nomadka współtworzony z takimi artystami jak Louise Fontain (storytellerka z Grenlandii), Dorota Androsz (aktorka Teatru Wybrzeże), Anna Kalwajtys (performerka) miał premierę w 2012 w Klubie Żak. Na jesień 2013 Katarzyna Pastuszak planuje wraz z Teatrem Amareya trzy premierowe spektakle, które uświetnią obchody 10-lecia Teatru Amareya.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close