Wersja do druku

Udostępnij

Dziś o 11.00 inauguracyjnymi pokazami konkursu Solo Dance Contest w Klubie Żak rozpoczęła się XII edycja Gdańskiego Festiwalu Tańca. Spośród 140 nadesłanych zgłoszeń wybrano 30 nagrań tancerzy między innymi z USA, Izraela i Włoch. Na tej liście pojawili się twórcy znani z poprzednich edycji konkursu oraz nowe twarze. Miłośników tańca organizatorzy zapraszają do obejrzenia prac solowych na ekranie Sali Suwnicowej i zagłosowanie na swojego faworyta, który zdobędzie nagrodę publiczności  w wysokości 1000 euro. Międzynarodowe jury będzie oceniać zgłoszone etiudy  w trybie pracy online, a listę finalistów i werdykt poznamy na zakończenie pierwszego dnia festiwalu. 

 

Kolejne festiwalowe prezentacje to niemal same premiery, w tym Sticky Fingers Club z obsadą, której nie trzeba przedstawiać trójmiejskiej widowni. Dominik Więcek kilkukrotnie z sukcesem występował podczas konkursu Solo Dance Contest. Do współpracy zaprosił tancerki: Dominikę Wiak i Monikę Witkowską, również finalistki żakowego konkursu.  Natomiast Daniela Komędera-Miśkiewicz to jedna z najbardziej rozpoznawalnych tancerek młodego pokolenia, także dzięki współpracy z najsłynniejszym gdańskim teatrem tańca Dada von Bzdülöw.

 

Kolejna premiera – If I wear – została zrealizowana podczas rezydencji artystycznej w Kelim Choreography Center w Tel Awiwie przy wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza. Spektakl Marty Kosieradzkiej i Agnieszki Sterczyńskiej został też zakwalifikowany do finałowego etapu „The best OFF”, konkursu na najlepszy spektakl teatru niezależnego. Tego samego dnia będzie można obejrzeć Over Ground. Spektakl przygotowano w ramach rezydencji w Toskanii – nagrody w konkursie „Of Death and Dying” dla Olsztyńskiego Teatru Tańca.

 

W festiwalowy weekend zostanie pokazany spektakl Unbody – kolejna produkcja Hertz Haus, który w obecnym składzie działa w Trójmieście od 2016 roku. Ich poprzednia praca Solo na cztery kaski i stracony cza była choreografią Anny Piotrowskiej, która zafascynowana młodymi tancerkami, zaproponowała im pracę nad spektaklem. Ostatnią premierą festiwalu będzie efekt rezydencji dla dojrzałych artystów. Choreografię dla uznanych, doświadczonych tancerek stworzył Jakub Lewandowski, a na scenie zobaczymy Martę Bury, Sylwię Hefczyńską-Lewandowską, Elizę Hołubowską oraz Iwonę Olszowską.

 

Festiwal jest realizowany ze środków Miasta Gdańska oraz dzięki dofinansowaniu ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a także przy wsparciu Gdańskiej Infrastruktury Wodociągowo-Kanalizacyjnej Sp. z o.o.

 

Strona: www.gdanskifestiwaltanca.pl; aktualności i komunikaty publikowane są na FB: https://Facebook.com/GdanskiFestiwalTanca.

 

 

PROGRAM

 

2 września / Solo Dance Contest

 

godz.11.00 / blok I pokazów nagrań

godz. 13.30 / blok II pokazów nagrań

godz. 16.00 / blok III pokazów nagrań

godz. 19.00 / ogłoszenie wyników – wideokonferencja z finalistami i przewodniczącym Jury

 

3-4 września

 

godz. 18.00/ Sticky Fingers Club/ wyk. Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska/ muzyka: Przemysław Degórski/ reżyseria świateł: Krystian Koźbiał/ opieka dramaturgiczna: Konrad Kurowski/ zrealizowano w ramach projektu Rezydencja/Premiera w ramach 12. Gdańskiego Festiwalu Tańca/ współprodukcja: Lubelski Teatr Tańca/ 60 min / premiera

 

godz.19.45/ If I wear/ wyk. Marta Kosieradzka, Agnieszka Sterczyńska/ współprodukcja: Kelim Choreography Center, Bat Yam/ 50 min/ premier

 

godz. 21.30/ Over Ground/ Olsztyński Teatr Tańca/ wyk. Marta Jakimicha, Monika Parafiniuk, Katarzyna Rutkowska, Paulina Spiel, Łukasz Szleszyński/ koncept: Katarzyna Grabińska/ wideo: VJ Tonda Kinoko / muzyka: Maciej Olewniczak „Żuławy”, Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca „Mazowsze” im. Tadeusza Segietyńskiego/ produkcja: Fundacja Tańca i Sztuki ARToffNIA/ 40 min/ premiera: 10 listopada 2018, Tenuta Dello Scompiglio, Włochy

 

5-6 września 2020

 

godz. 18.00/ Unbody/ Hertz Haus/ wyk. Magdalena Kowala, Natalia Murawska, Joanna Woźna, Anna Zglenicka/ współpraca artystyczna: Artur Bieńkowski/ zrealizowano w ramach projektu rezydencja/premiera w ramach XII Gdańskiego Festiwalu Tańca/ 60 min / premiera

 

godz.20.00/ blask/ wyk. Marta Bury, Sylwia Hefczyńska-Lewandowska, Eliza Hołubowska, Iwona Olszowska/ chor. Jakub Lewandowski / zrealizowano w ramach projektu Rezydencja/Premiera 45+ w ramach XII Gdańskiego Festiwalu Tańca/ 45 min/ premiera

 

Spektakle – liczba miejsc na widowni z powodu epidemii ograniczona do 40, udział w wydarzeniach w Sali Suwnicowej przy zachowaniu dystansu i w masce.

 

BILETY NA SPEKTAKLE

20 zł / 15 zł – Karta Do Kultury* / 10 zł – ulgowe* / 8 zł – Karta Tancerza*

8 zł – 1 blok pokazów Solo Dance Contest

 

* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację / 1 KARTĘ)

Ulgowe bilety przysługują wyłącznie studentom studiów stacjonarnych i niestacjonarnych (licencjackich i magisterskich, do 26 roku życia), uczniom,  emerytom i rencistom oraz na Kartę Dużej Rodziny – za okazaniem aktualnej, właściwej legitymacji lub Karty.

 

Bilety bez zniżek można nabywać w naszym sklepie internetowym: tickets.klubzak.com.pl.

 

Sprzedaż biletów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w soboty i niedziele od godz.16.00; w soboty i niedziele z seansami dla dzieci kasę otwieramy 30 minut przed seansem).

Kontakt: kasa@klubzak.com.pl

; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117.

 

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl

. Potwierdzone rezerwacje należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Rezerwacji podlega tylko połowa dostępnych miejsc.

Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT.

 

Osoby spóźnione na spektakle teatralne nie będą wpuszczane na widownię po rozpoczęciu spektaklu oraz nie otrzymają zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety. Prosimy o punktualne przybycie. Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca nie są numerowane. W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych.

 

Zasady obowiązujące w Klubie Żak podczas epidemii:

 

– dezynfekcja rąk po wejściu do Klubu

– noszenie maseczek (maskę można zdjąć w części kawiarnianej) – osoby bez maski nie będą wpuszczane na Salę Suwnicową.

– zachowanie dystansu

– najbezpieczniej jest płacić kartą

– zajmowanie oznaczonych miejsc i nieprzestawianie krzeseł.

 

Widzowie muszą wypełnić formularz kontaktowy dostępnyw holu klubu i przekazanie go pracownikowi kasy Klubu (podstawowe dane uczestników imprez): imię i nazwisko, data imprezy, kontakt do widza (nr telefonu), zgoda na przekazanie tych danych służbom sanitarnym w przypadku potwierdzenia obecności osoby z SARS-CoV-2 na danej imprezie. Wypełnienie formularza jest dobrowolne. Dane będą zbierane w celu poinformowania widzów o ewentualnym kontakcie z osobą zakażoną. Formularze będą przechowywane przez 14 dni, a następnie niszczone.

 

Środki bezpieczeństwa:

W strefach dla publiczności:
1. są dostępne środki do mycia i dezynfekcji rąk w toaletach i przy wejściach;
2. są dostępne pojemniki na zużyte środki ochrony osobistej przy wszystkich wyjściach z Klubu;
3. w toaletach są dostępne podajniki na ręczniki papierowe;
4. w toaletach i holu są umieszczenie w widocznych miejscach instrukcje mycia rąk według rekomendacji Głównego Inspektora Sanitarnego;
5. toalety są sprzątane i dezynfekowane codziennie;
6. Pracownicy Klubu są wyposażeni w środki ochrony indywidualnej, w tym przyłbice/maski ochronne, środki do dezynfekcji rąk.
Pomieszczenia Klubu są codziennie wietrzone: rano przed otwarciem oraz wieczorem.
7. W Klubie można nabyć maskę w kawiarni Żak.
 

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close