Wersja do druku

Udostępnij

 W letni niedzielny wieczór, 9 lipca o godz. 20.00, Teatr Amareya (Amareya Theatre & Guests) zaprasza do ogrodu w samym sercu Gdańska-Wrzeszcza na spotkanie z japońskim tańcem butoh. Spektakl Period zatańczy Mushimaru Fujieda (Japonia), eteryczny mistrz cielesnej poezji.

 

Miejsce: Ogród Spółdzielni Budowlano-Mieszkaniowej „Wybrzeże”, wejście od ul. Grunwaldzka 85 oraz ul. Dmowskiego 2.

 Dwa dni później, 11 lipca o godz. 19.00, w niebanalnej przestrzeni, w otoczeniu stoczniowych żurawi i otwartego nieba, artyści (Mushimaru Fujieda/ Katarzyna Pastuszak/ duet WODA Topolski-Witkowski/ Alex Śliwińska + goście) spotkają się, by wspólnie z publicznością pobyć w ruchu i dźwięku: Weźcie dzieci, znajomych, psy i koty. Ten zachód słońca będzie wspólny i niezapomniany. Cranes to pierwszy pokaz z cyklu DACHÓWKI – collective moves & collective sounds on rooftops, czyli improwizowane działania łączące taniec, muzykę, sztuki wizualne, architekturę.

 

Miejsce: Taras widokowy Europejskiego Centrum Solidarności (ECS), pl. Solidarności 1.

 

Na oba wydarzenia WSTEP WOLNY!

 

O artystach:
 

Mushimaru Fujieda (Japonia) – tancerz, choreograf, reżyser. W latach 1972-1989 należał do zespołu teatralnego Ishin-ha. Od 1989 działa jako niezależny tancerz i choreograf. Wypracował własną metodę tańca butoh opartą na improwizacji. Od momentu spotkania z amerykańskim poetą Allenem Ginsburgiem, który był  zachwycony tańcem Mushimaru, tancerz zaczął określać siebie mianem „Natural Physical  Poet”. W 1997 otrzymał prestiżową nagrodę Tobita Drama Award za „Najlepszą improwizację taneczną”.

 

W ramach swojego pobytu w Gdańsku Mushimaru Fujieda poprowadzi również w dniach 6-8 lipca 2017 warsztaty butoh.

Więcej informacji

 Adam Witkowski – muzyk, artysta wizualny, kurator i wykładowca. Od 2007 roku wykłada na macierzystej uczelni w pracowni Grafiki Multimedialnej. Współpracował przy międzynarodowym projekcie Radio Kopernicus, współrealizuje artystyczne Radio Simulator. Mieszka i pracuje w Gdańsku. Tworzy artystyczny duet ze swoją żoną Anną Witkowską. Współtworzy takie zespoły jak Nagrobki, Gówno, Wolność, Langfurtka, duet z Michałem Miegoniem oraz projekty solowe 0404, Andrzej Baphomet. W czerwcu tego roku, nakładem warszawskiej wytwórni BDTA, wydał pierwszą płytę pod własnym nazwiskiem,  zatytułowaną Ra Ba Ba Ba i w całości poświęconą wspomnieniom dźwiękowym z wczesnego dzieciństwa. Na koncertach promujących to wydawnictwo muzyk wykorzystuje własnoręcznie wykonane instrumenty strunowe wzorowane na irańskiej rababie.

 

Krzysztof Topolski – perkusista, elektroakustyczny improwizator, autor soundartowych projektów, kurator. W jego pracy kluczowe pojęcia to noise, soundscape i groove. Interesują go poszukiwania w sferze perkusji oraz live electronic, muzyka improwizowana i elektroakustyczna, komponuje przy użyciu komputera, tworzy instalacje dźwiękowe oraz realizuje nagrania terenowe. Organizuje prezentacje i wykłady poświęcone muzyce współczesnej, akustycznej ekologii i sztuce dźwięku oraz prowadzi warsztaty. Był kuratorem festiwalu Soundplay 2014oraz cyklu warsztatów Dźwiękowiska w CSW Łaźnia w Gdańsku. Z saksofonistą Tomaszem Dudą tworzy projekt Arszyn/Duda. Publikował swoją muzykę w takich wytwórniach jak, Sangoplasmo, Post_Post, Nefryt, Monotype, Audiotong, Sqrt, Lado ABC, Plg, Konkretourist, Pwalacz Perski. W roku 2015 brał udział w wystawie Ogrody w Narodowej Galerii Sztuki Zachęta w Warszawie, uczestniczył w rezydencjiSoundplay w Skalar Center for Sound Art and Experimental Music w Seyðisfjörður, Islandia. Prowadził warsztaty w ramach Biennale Sztuki dla Dziecka w Poznaniu oraz projekt Ucho w Wodzie czyli działania dźwiękowe na Wyspie Sobieszewskiej. W latach 2012-2013 zrealizował m.in. projekty: Muzeum Dźwięków w Muzeum Narodowym w Krakowie, Baltic Sounds Good w ramach projektu Art Line,Arszyn Emigrant GPS w Muzeum Emigracji w Gdyni, oraz Perspektiven/Perspektywy -reinterpretacje utworów ze Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia w Warszawie oraz Studia Muzyki Elektronicznej WDR w Kolonii – Düsseldorf, Dortmund, Kolonia. W roku 2009 wraz z Mariuszem Warasem stworzył instalację Fabryka w CSW „Znaki Czasu” w Toruniu, a także prezentował utwór Folk Science jako c zęść projektu Pandemonium w AC Institute [Direct Chapel] w Nowym Yorku. Był stypendystą Museums Quartier w Wiedniu (2004), Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007, 2010, 2013), Fundacji Wyszehradzkiej w Galerii Skolska 28 w Pradze (2011) oraz Fundacji ArtsLink w Nowym Jorku – rezydencja w Ohio Sate University School of Music (2013). Przebywał i pracował w ośrodku muzyki elektroakustycznej EMS w Sztokholmie (2013) . Brał udział w wielu festiwalach m.in: Sanatorium Dźwięku, Narracje, CoCArt Unsound , Line_in : Line_out, Wien Modern, Stimul , Echofluxx, Jazz and Experimental Music from Poland. Grał na perkusji w zespołach: Kobiety, Night Come, Red Rooster, był założycielem wraz M.bunio.S grupy Ludzie.

 

Katarzyna Pastuszak – tancerka, teatrolog, tłumacz, doktor nauk humanistycznych, prezes Stowarzyszenia Amareya Art, Kurator Gdańskiego Festiwalu Tańca (2009-2014). W 2016 nominowana do prestiżowej nagrody „Splendor Gedanensis” za polsko-japoński projekt Kantor_Tropy, w tym samym roku zwyciężyła w kategorii  „Człowiek teatru” w rankingu Gazety Świętojańskiej; w tym samym rankingu spektakl Kantor_Tropy: COLLAGE w reżyserii Pastuszak wygrał w kategorii „Najlepszy spektakl OFF-OFF”, zaś w 2017 zdobył II nagrodę publiczności na Alternatywnych Spotkaniach Teatralnych KLAMRA w Toruniu. W 2015 nominowana do prestiżowej nagrody „Splendor Gedanensis” za reżyserię spektaklu Nomadka. W 2015 otrzymała stypendium „Młoda Polska” na realizację projektu Kantor_Tropy. Od 2003 współtworzy Teatr Amareya działający w Gdańsku. Reżyseruje również projekty teatralne z osobami niepełnosprawnymi i niewidomymi. Prowadziła warsztaty m.in. w Polsce, Norwegii, Izraelu, Rosji, Japonii, Turcji, na Grenlandii. W 2014 spektakl Nomadka w reżyserii Katarzyny Pastuszak został zaprezentowany podczas 11. International Dance and Theatre Festival w Theatre X w Tokio i w Sisimiut Kulturhus na Grenlandii i Narodowym Teatrze w Nuuk. W grudniu 2014 nakładem Wydawnictwa Universitas ukazała się książka Pastuszak pt. Ankoku butō Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie).Najważniejsze spektakle w repertuarze Teatru Amareya/Amareya Theatre & Guests to: Kantor_Tropy: COLLAGE  (2016, reż. K. Pastuszak), Pamięć wody (2016), Yameru maihime_prolog (2015, reż. K. Pastuszak), fetish.wtf (2014, reż. Dorota Androsz), 2 (2013, reż. Katarzyna Pastuszak), Nomadka (2012; reż. Katarzyna Pastuszak), Pusty dom (2011, reż. Agnieszka Kamińska). Spektakle i performanse Teatru Amareya regularnie prezentowane są na festiwalach w Polsce i za granicą.

 

***

 

Partner wydarzeń: Europejskie Centrum Solidarności.

 

 Europejskie Centrum Solidanrności (ECS) (miniaturka)

 

Pokaz spektaklu Period odbywa się w ramach projektu ECS Zrozumieć Sierpień – Wspólny Wrzeszcz – Obchody 70-lecia SBM „Wybrzeże”. (Członkowie grupy inicjatywnej realizującej projekt: Elżbieta Łysiak-Pastuszak, Gabriela Głuchowska, Katarzyna Pastuszak). Wspólny Wrzeszcz – Obchody 70-lecia istnienia Spółdzielni Budowlano-Mieszkaniowej „Wybrzeże” realizowany w ramach projektu Zrozumieć Sierpień Europejskiego Centrum Solidarności to celebracja istnienia żyjącej w samym centrum Wrzeszcza SBM „Wybrzeże”, a także celebracja „sierpnia” w kontekście lokalnego działania i wzmacniania poczucia tożsamości lokalnej poprzez odkrywanie historii miejsca i tworzenia nowych sytuacji integrujących mieszkańców Spółdzielni i otwierających ją na gości z okolic.

Więcej o projekcie Zrozumieć Sierpień: http://www.ecs.gda.pl/zrozumiecsierpien

 

 Spółdzielni Budowlano-Mieszkaniowa „Wybrzeże” (miniaturka)

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close