Już po raz drugi Opera Bałtycka w Gdańsku oddaje swoją scenę młodym choreografom. W czwartek, 27 października o godz. 19.00 odbędzie się Wieczór młodej choreografii – wydarzenie, które daje szansę zrealizować tancerzom własne projekty i wyrazić się za pomocą tańca. Tym razem swoje choreografie zaprezentują: Milena Crameri, Danila Marzilli, Sayaka Haruna-Kondracka i Bartosz Kondracki, Ruaidhri Maguire oraz Jacopo Severini.

Wersja do druku

Udostępnij

Młodzi choreografowie w swoich etiudach sięgają po różne techniki tańca – od neoklasyki po taniec współczesny. Za pomocą ruchu prezentują też szerokie spektrum problemów i emocji towarzyszących współczesnemu człowiekowi.

Podczas tego wydarzenia swoje propozycje choreograficzne przedstawią tancerze zespołu Opery Bałtyckiej: Sayaka Haruna-Kondracka i Bartosz Kondracki (Imago), Milena Crameri (Creatura), Danila Marzilli (Deviate), Ruaidhri Maguire (Beating Streets in City Hearts) i Jacopo Severini (The Other Side of the Sky).

Milena Crameri opowie o wyjątkowości i różnorodności ludzi. Pokaże jednak też, że to, co nas wyróżnia może być powodem konfliktu. Spersonifikowane różnice, które dzielą ludzi – narodowość, wyznanie, płeć, wygląd czy nawet wiek – wykonają groteskowy taniec, który przerodzi się ostatecznie w harmonijny układ, pokazujący, że współistnienie jest możliwe.
neoklasyka, taniec współczesny
muzyka: Dorotea Crameri

Danila Marzilli zastanawia się nad tożsamością człowieka. Psychologia rozpatruje ją w ujęciu indywidulanym, socjologia bada naturę człowieka na tle grupy. Kiedy więc jesteśmy naprawdę sobą, a ile tracimy podczas kolejnych prób dopasowywania się i poszukiwania aprobaty u innych? Choreografia nie daje gotowych odpowiedzi, ale ma skłonić do refleksji.

Neoklasyka; muzyka: Demdike Stare

Sayaka Haruna-Kondracka i Bartosz Kondracki pokażą choreografię inspirowaną książką Jeana-Dominique’a Bauby Motyl i skafander. Etiuda stawia pytanie o to, co nas definiuje i na ile inni odbierają nas przez pryzmat tego, co zewnętrzne. Czy jeśli udałoby się nam wyzwolić z takiego postrzegania, poczulibyśmy się wolni?

Taniec współczesny; muzyka: Canto ostinato, aranżacja Beniamin Baczewski

Ruaidhri Maguire odwołuje się do własnego doświadczenia podróży, przybywania do wielkich miast, w których często jest tylko gościem. Etiuda inspirowana jest miejskim zgiełkiem,  poczuciem przytłoczenia, któremu jednak towarzyszy dziecięca radość z odkrywania nowego, a także fascynacją atmosferą klubów jazzowych.

Neoklasyka, jazz; muzyka: Leonard Bernstein’s Preludes, Fugues & Riffs

Jacopo Severini porusza problem przemocy wobec kobiet. Jego etiuda jest próbą przekazania poprzez taniec cierpienia uwięzionych kobiet postrzeganego oczami młodego chłopca.

Neoklasyka; muzyka

Wstęp płatny

Więcej informacji: link

Próba „Wieczoru młodej choreografii” 2022 w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Na zdjęciu: zespół baletowy. Fot. K. Mystkowski/ KFP

Próba „Wieczoru młodej choreografii” 2022 w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Na zdjęciu: zespół baletowy. Fot. K. Mystkowski/ KFP

Próba „Wieczoru młodej choreografii” 2022 w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Na zdjęciu: Bartosz Kondracki, Sayaka Haruna-Kondracka. Fot. K. Mystkowski/ KFP

Próba „Wieczoru młodej choreografii” 2022 w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Na zdjęciu: Bartosz Kondracki, Sayaka Haruna-Kondracka. Fot. K. Mystkowski/ KFP

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close