Wersja do druku

Udostępnij

26 września Warszawski Teatr Tańca i Stowarzyszenie Strefa Otwarta zapraszają do Mazowieckiego Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie (godz. 19.00, ul. Elektoralna 12) na III Kwartalnik Ruchu – prezentację spektakli powarsztatowych Inspiracje oraz przedstawień wyprodukowanych w ramach mecenatu MCKiS pod opieką artystyczna wykładowców warsztatów. W ramach wieczoru tańca pokazana zostanie część spektakli z cyklu Ciało – Sztuka – Ruch (vol.8), wystąpią m.in Teatr Tańca Inoj, Warszawski Teatr Tańca oraz uczniowie Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Warszawie.

Kwartalnik Ruchu będzie działał nie tylko w Warszawie, ale i na Mazowszu. Doświadczenie oglądania spektakli ma stać się dla młodzieży zachętą do udziału w warsztatach prowadzonych przez profesjonalnych twórców. Planowana jest współpraca w zagranicznymi

Program:


Opowieść o studni

choreografia i reżyseria – Katarzyna Kryczka
występują – Katarzyna Milczewska, Elżbieta Pańkowska, Krystyna Struk
muzyka – Paulina Ceremużyńska, Geir Lysne Ensemble
montaż ścieżki dźwiękowej – Jan Pałys
realizacja świateł – Paweł Śmiałek
kostiumy – Sebastian Szczepański
scenografia, rekwizyty – Remigiusz Stopa
plakat, ulotka – Paweł Śmiałek

Teatr Tańca Inoj istnieje od 2009 roku, tworzą go ludzie dla których taniec i teatr są ważną cząstką życia, zbyt ważną aby jej nie słuchać. Pozwalamy jej więc mówić – ufając, że nie będzie to gadanie o czymkolwiek. Uczestnicy poruszają się w różnych technikach pracy z ciałem: taniec współczesny, improwizacja, contact improvization, joga, pantomima i techniki aktorskie; szukają własnego języka wypowiedzi ruchowej i ekspresji artystycznej.

Tytułowa studnia jest miejscem do którego podążają spragnieni. Studnia zatem staje się celem i sensem. Dla jednych najważniejsza jest podróż i dotarcie do niej, dla innych spełnieniem jest dopiero jej zawartość. Na miejscu często okazuje się, że już samo podniesienie kamienia skrywającego żywą głębinę jest niemożliwe. Studnia jest stała, bywa niedostępna, zaprasza i zaskakuje, ale zawsze wymaga od nas wysiłku.
Spektakl odwołuję się do kulturowych ujęć pojęcia studni i tekstów w których studnia odgrywa znamienną rolę m.in. „Mały Książę” Antoine de Saint-Exupery, Opowieści Biblijne, „Kronika ptaka nakręcacza” H. Murakami.


?

Najważniejszym celem dla Anny Piotrowskiej, kierującej Mufmi, jest zaczarowanie widza. Sprawia, aby bardziej odczuwał niż myślał. Wystrzega się „ładnego” opowiadania historii. Jej twórczość jest afabularna, czysto wrażeniowa. Czy pytajnik w tytule oznacza pożądany stan umysłu widza po spektaklu?

idea: Anna Piotrowska
wyst.: Teatr Tańca Mufmi
muz. collage

Na zakończenie, etiuda „Am.Am”, specjalnie przygotowana przez Warszawski Teatr Tańca, współorganizatora Kwartalnika.

Am.Am.
idea i wyk.: Warszawski Teatr Tańca w składzie: Anna Maria Karabela i Anna Majder
muz. collage

Prowadzenie wieczoru: Bartosz Miłosz Martyna

Koordynator: Magda Chabros 22 586 42 04, m.chabros@mckis.waw.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close