Joanna Pędzisz, językoznawczyni i uczestniczka wielu warsztatów tanecznych, chciałaby podjąć próbę opisania w perspektywie językoznawczej sposobu słownego ujmowania fenomenu tańca w relacji pedagog-adept tańca. Poniższa ankieta służy analizie sposobu komunikowania się z adeptem-uczestnikiem/adeptką-uczestniczką warsztatów tańca współczesnego. Jej celem jest ukazanie specyfiki języka, jakim posługuje się tancerz-pedagog/tancerka-pedagożka podczas warsztatów, oraz wskazanie na funkcję fraz, zwrotów, słów, za pomocą których opisuje on/ona ruch – jego jakość, charakter, sposób jego wykonania i „przełożenia” go na ciało warsztatowicza-adepta/warsztatowiczki-adeptki. Odpowiedzi udzielone w tej ankiecie nie służą ocenie metod pracy, sposobu prowadzenia warsztatów tańca współczesnego oraz koncepcji choreograficznych. Odpowiedzi bez wątpienia pomogą w wykazaniu, że język jako środek/ instrument komunikacji jest ubogi i ograniczający w sytuacjach, w których należy opisać ruch. Wykażą jednak również, jak tancerz-pedagog/tancerka-pedagożka wiąże oba instrumenty komunikacji: język i ruch w sytuacji komunikacyjnej, jaką są warsztaty tańca współczesnego.
Publikujemy ankietę i zachęcamy do jej wypełnienia.
Do pobrania:
Wypełnione ankiety należy przesyłać na adres: joanna.pedzisz@gmail.com