Wersja do druku

Udostępnij

Joanna Pędzisz, językoznawczyni i uczestniczka wielu warsztatów tanecznych, chciałaby podjąć próbę opisania w perspektywie językoznawczej sposobu słownego ujmowania fenomenu tańca w relacji pedagog-adept tańca. Poniższa ankieta służy analizie sposobu komunikowania się z adeptem-uczestnikiem/adeptką-uczestniczką warsztatów tańca współczesnego. Jej celem jest ukazanie specyfiki języka, jakim posługuje się tancerz-pedagog/tancerka-pedagożka podczas warsztatów, oraz wskazanie na funkcję fraz, zwrotów, słów, za pomocą których opisuje on/ona ruch – jego jakość, charakter, sposób jego wykonania i „przełożenia” go na ciało warsztatowicza-adepta/warsztatowiczki-adeptki. Odpowiedzi udzielone w tej ankiecie nie służą ocenie metod pracy, sposobu prowadzenia warsztatów tańca współczesnego oraz koncepcji choreograficznych. Odpowiedzi bez wątpienia pomogą w wykazaniu, że język jako środek/ instrument komunikacji jest ubogi i ograniczający w sytuacjach, w których należy opisać ruch. Wykażą jednak również, jak tancerz-pedagog/tancerka-pedagożka wiąże oba instrumenty komunikacji: język i ruch w sytuacji komunikacyjnej,  jaką są warsztaty tańca współczesnego.

 

Publikujemy ankietę i zachęcamy do jej wypełnienia.

 

Do pobrania:

Ankieta

Biogram Joanny Pędzisz

 

Wypełnione ankiety należy przesyłać na adres: joanna.pedzisz@gmail.com

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close