Wersja do druku

Udostępnij

Znamy wyniki Konkursu na debiut reżyserski we Wrocławskim Teatrze Pantomimy, organizowanego z okazji 100. rocznicy urodzin Henryka Tomaszewskiego. Komisja w składzie: Zbigniew Szymczyk – dyrektor Wrocławskiego Teatru Pantomimy, Agnieszka Charkot – sekretarz literacka i adept WTP, Artur Borkowski – aktor WTP, po przeprowadzeniu czterech rozmów z realizatorami zaproszonymi do II etapu: Łukaszem Zaleskim, Tomaszem Szczepankiem, Grzegorzem Simborowskim i Przemysławem Jaszczakiem, postanowiła zaprosić do współpracy i powierzyć realizację premiery Tomaszowi Szczepankowi, który przedstawił propozycję realizacji Medei Eurypidesa. Premiera przedstawienia odbędzie się 22 marca 2019 na Scenie na Świebodzkim.

 

Konkurs na debiut reżyserski we Wrocławskim Teatrze Pantomimy adresowany był do młodych twórców teatralnych, reżyserów, którzy nie ukończyli jeszcze 35. roku życia. Celem konkursu jest wspieranie i zachęcanie młodych reżyserów do poszukiwań oryginalnych i autorskich sposobów wypowiedzi artystycznej w konwencji pantomimy zespołowej.

 

Tomasz Szczepanek – reżyser teatralny, absolwent Wydziału Reżyserii warszawskiej Akademii Teatralnej; laureat nagrody głównej na 39. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu w Kategorii Off za spektakl Can I Be Whitney?; laureat konkursów na projekty

teatralne: Warszawa.Doc – Teatr Boto (2015), Warsaw Calling na podstawie tekstu własnego, Modelatornia – Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu (2016),  Sztuka Porażki na podstawie tekstu własnego, Wieczory dziadowskie – Polski Teatr Tańca w Poznaniu (2017) – Niech żywi grzebią umarłychna podstawie choreografii Aleksandry Dziurosz i zespołu PTT. Ponadto wyreżyserował Anarchistkę Davida Mameta (Teatr Studio w Warszawie 2013), Wielką wygraną Marty Guśniowskiej (Teatr Żydowski w Warszawie 2017) oraz słuchowisko radiowe Ustawienia rodzinne na podstawie własnego tekstu (Teatr Polskiego Radia 2017). Pracował jako konsultant ;iteracki w Teatrze Studio (2012-2015), gdzie zajmował się m.in. opracowywaniem i realizacją programów edukacji teatralnej, współpracą z zagranicą, prawami autorskimi. Jako asystent reżysera współpracował z Agnieszką Glińską (Mewa Antoniego Czechowa Teatr Narodowy 2010, Moralność pani Dulskiej Gabrieli Zapolskiej – Teatr Współczesny w Warszawie 2011, Trzy siostry Antoniego Czechowa – Teatr Telewizji 2012, Pożegnania Stanisław Dygata – Teatr Narodowy 2012) i Jerzym Jarockim (Sprawa na podstawie tekstów Juliuszy Słowackiego – Teatr Narodowy 2011); jako performer miał okazję wystąpić w Warsaw Calling i Nagronatkach Wiktora Bagińskiego w Instytucie Teatralnym (2017). Doktorant Zakładu Estetyki Instytutu Filozofii UW, zajmuje się interferencją zjawisk estetycznych z innymi fenomenami życia społecznego w czasach późnej nowoczesności, wyniki badań prezentował m.in. na konferencjach w Danii, Kanadzie, Korei Południowej, Szwecji. Współtwórca warszawskiej sceny queer (drag, vogue), z którą przygotował spektakl Queer Explosion: Post-Apocalypse Paradise, będący w zamierzeniu pierwszym odcinkiem serialu teatralnego, komentującego bieżące wydarzenia w kraju.

 

Premiera przedstawienia powstanie w ramach obchodów 100. rocznicy  urodzin Henryka Tomaszewskiego dofinansowanych ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close