Wersja do druku

Udostępnij

W niedzielę 20 września o godz. 19.30 w ramach  Scena Tańca Współczesnego w Synagodze Poppera w Krakowie (ul. Szeroka 16) odbędzie się  na premiera spektaklu Sylwii Hanff Dybuk. Pieśń nad pieśniami.

 

Od artystki:

 

Praca nad spektaklem Dybuk. Pieśń nad pieśniami była dla mnie niezwykłą podróżą w czasie i poza czasem. Figura dybuka wyłoniła się niejako samoistnie i stała się centralną postacią, wokół której zorganizowany został performans. Dybuk to dusza zmarłej osoby, która wchodzi w ciało żyjącego człowieka. Podtytuł „pieśń nad pieśniami” dookreśla horyzont rozumienia noszenia dybuka w sobie. W wielu kulturach jest ono rozumiane jako błogosławieństwo. Inspiracją dla mnie były także: dramat Dybuk Szymona An-skiego i jego duchowe, mistyczne znaczenie oraz oparte na prawdziwych wydarzeniach opowiadanie Hanny Krall pt. Dybuk i powieść Aimée & Jaguar, której autorką jest Erica Fischer.

 

Spektakl powstał w dwóch wersjach: „kobaltowej” i „indygo”. W krakowskiej synagodze Poppera zostanie zaprezentowana wersja „indygo”.

 

DYBUK. ŚLAD INNEGO

 

Świat kruszy się

Rzeczywistość zapada się, tworzy szczeliny w bycie

Na palcach, na krawędzi, pomiędzy

Życiem i Śmiercią

W obliczu nieskończoności

Śnienie, tajemnica kwiatu

Epifania

Spotkanie w miejscu poza poznaniem

Nie odchodź

Jesteś moją siostrą

 

Dybuk. Pieśń nad pieśniami. Wersja indygo

Koncept, choreografia i wykonanie: Sylwia Hanff

 

Premiera: Scena Tańca Współczesnego, Kraków, SCKM, Synagoga Poppera  20.09.2015 

Opieka merytoryczna i koordynacja Sceny Tańca Współczesnego: Anna Królica

 

Dybuk. Pieśń nad pieśniami powstał w ramach projektu artystyczno-badawczego Ślad Innego, który dotyczył związku tańca butoh z Teatrem Miłości i Śmierci Tadeusza Kantora. 

 

Projekt zrealizowany w ramach stypendium z budżetu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2015.

 

 MKiDN dofinansowanie (miniaturka)

 

Sylwia Hanff – pionierka i najbardziej rozpoznawalna tancerka butoh w Polsce (butoh uczyła się u największych mistrzów: Ko Murobushiego, Daisuke Yashimoto, Carlotty Ikedy, Atsushi Takenouchi, Kana Katsury, Tadashi Endo), performerka tearu fizycznego, instruktorka improwizacji tańca i symboliki ciała, nauczycielka jogi kundalini i medytacji labiryntu, tancerka-mim; tańca współczesnego i orientalnego uczyła się na wielu międzynarodowych festiwalach i warsztatach tańca w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii; uczyła się i występowała ze Studiem Mimów Stefana Niedziałkowskiego w Teatrze na Woli; tańczyła w międzynarodowych projektach tanecznych; była aktorka zespołu Warszawskiego Teatru Pantomimy przy Teatrze Żydowskim w Warszawie,  przez 10 lat współpracowała z Teatrem Narodowym i Operą Narodową; współpracuje z teatrami fizycznymi i eksperymentalnymi; mgr filozofii UW; menadżerka kultury – od kilkunastu lat organizuje warsztaty butoh (Atsushi Takenouchi, Kan Katsura, Ken Mai, Joan Laaage); stypendystka Minister  Kultury i Dziedzictwa Narodowego;  od kilkunastu lat prowadzi warsztaty pracy z ciałem i medytacji w ruchu; od 2002 roku prowadzi Teatr Limen Butoh, stworzyła kilkanaście autorskich spektakli solowych i zespołowych oraz wiele etiud i improwizacji

 

www.limenbutoh.net

 

Na polskiej scenie taniec butoh pojawił się blisko dziesięć lat temu. Inicjatorką działań opartych na specyficznej dla butoh filozofii ciała i umysłu była Sylwia Hanff:

 

(Magdalena Zamorska, butoh w: http://www.teatr-pismo.pl/archiwalna/index.php?sub=archiwum&f=pokaz&nr=1380&pnr=61

 

 
Bilety: 10 zł i 15 zł

Rezerwacje: scena.tanca.sckm@gmail.com /  tel. 12 430 50 90

 

Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży

Scena Tańca Współczesnego w Krakowie

Synagoga Poppera 

ul. Szeroka 16

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close