Wersja do druku

Udostępnij

W piątek 12 maja rozpoczęła się V edycja Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego KRoki, która potrwa do 21 maja 2017 roku. Tegoroczna, V edycja Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego KRoki, odbędzie się w dniach 12 – 21 maja 2017 roku. Zobaczymy 14 spektakli zrealizowanych przez artystów z 10 krajów, w tym 6 polskich produkcji. Zapowiadamy wydarzenia najbliższego weekendu. W piątek i sobotę o godz. 19.00 znani polskiej publiczności z Festiwalu Ciało/Umysł Cie Alias & Guilherme Botelho (Szwajcaria) pokażą spektakl Antes, którym Botelho kończy swoją trylogię Distância – refleksję nad historią ludzkości i człowieczeństwa, jak również nad indywidualnym i wspólnotowym przeznaczeniem. Praca ta zmienia sposób patrzenia na ciało. Botelho przesuwa granice anatomii aż do punktu abstrakcji. Choreografia w Antes ukazuje i kreuje krajobraz nagiego ciała przepełnionego energią, potencją i życiem. Konglomerat atomów, stos stawów, więzadeł i mięśni, las homo sapiens, ze stopami wkorzenionymi w grunt. Organicznie dzielą wspólną przestrzeń i zwyczajność istnienia, ale jednocześnie są wyizolowani i rozwijają się w swoich prywatnych, niezbędnych do życia przestrzeniach.

 

Natomiast w niedzielę o godz. 20.00 organizatorzy zapraszają na prapremierę spektaklu powstałego w koprodukcji z Constanzą Macras, niezwykle cenioną na świecie  choreografką oraz jej zespołem DorkyPark, który również wielokrotnie występował już w Polsce. Wraz z egipskim choreografem i teoretykiem Adhamem Hafezem oraz z członkami zespołu i muzykami grającymi na żywo, Macras stworzyła Electrodomestics, zdarzenie sceniczne przekraczające granice gatunków i, podobnie jak cała twórczość tej niezwykłej artystki, nie dające się łatwo zdefiniować. Tworząc rodzaj kabaretowo-estradowego show, odgrywanego w domowych warunkach, niesforna performerka i zaskakująca kreatorka czerpie ze wszystkich możliwych estetyk i języków współczesnych sztuk performatywnych, umiejętnie łącząc ze sobą przeciwieństwa. W zaproponowanej przez nią zabawnej rewii złożonej z tańców i piosenek czai się bowiem tragiczna wizja współczesnego świata. Jej spektakl jest zarazem intymnie prosty i filozoficznie głęboki, na wskroś fizyczny i emocjonalnie angażujący. Zobaczymy, jak odgrywane na scenie czynności związane ze zwyczajnym domowym gotowaniem zaczynają z czasem odnosić się do większego kontekstu, wychodzą poza kuchnię, dom i najbliższe otoczenie, żeby wkroczyć w przestrzeń globalnych konfliktów.

 

Tego samego dnia będzie o godz. 15.00 można zobaczyć także rejestrację spektaklu The Past Contanzy Macras, zrealizowanego we współpracy ze szwajcarsko-włoskim kompozytorem, Oscarem Bianchim. Punktem wyjścia dla tego utworu było miasto jako konkretne położenie geograficzne, jako kotwica pamięci, obraz umysłowy i plan umysłu. Choreografka bada w nim sztukę pamięci, czy raczej ars memoriae, w której wspomnienia są szczególnie silnie powiązane z fizycznymi lokalizacjami, pokojami i architekturą.

 

Ponadto w ramach festiwalu w dniach 12 i 13 maja Adi Weinberg, izraelska artystka również znana polskiej widowni z Maat Festival oraz Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie, prowadzi lekcje GaGa dla amatorów i zaawansowanych. W niedzielę o godz . 18.00 artystka pokaże również swój solowy spektakl Living Leaving, którego premiera odbyła się w ramach finału VI Maat Festival „Israel Now” w Lublinie (2014).

 

Festiwalowi towarzyszy wystawa fotograficzna Marty Ankiersztejn zatytułowana Poruszenia.

 

 

 

O artystach:

Constanza Macras – jedna z najważniejszych współczesnych choreografek. Urodzona w Buenos Aires, gdzie studiowała taniec współczesny i projektowanie mody. Edukację kontynuowała w Nowym Jorku i Amsterdamie. W 1995 roku przeniosła się do Berlina. W 2003 roku założyła grupę Constanza Macras | DorkyPark, w której skład wchodzą tancerze, aktorzy i muzycy wywodzący się z różnych krajów i generacji. W swoich pracach podejmuje tematy społeczne i polityczne, łącząc słowo, muzykę graną na żywo, taniec i wideo. Stale pracuje i prezentuje spektakle w Berlinie w Schaubühne, Volksbühne, Hebbel am Ufer. Swoje spektakle pokazywała na wielu europejskich festiwalach oraz w Korei, Japonii i Stanach Zjednoczonych. W 2008 roku Goethe-Institut uhonorował ją nagrodą za spektakl Hell on Earth a w 2010 roku otrzymała niemiecką nagrodę teatralną  „Der Faust” za najlepszą choreografię w spektaklu Megalopolis. W Polsce gościła trzykrotnie, ze spektaklami Big in Bombay na VII Festiwalu Ciało/Umysł w Warszawie (2008), Hell on Earth na  II  Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Warszawa Centralna (2010), oraz Open for Everything w ramach programu performatywnego #nie jesteś mi obojętny w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu (2013).

 

 

Constanza Macras – jedna z najważniejszych współczesnych choreografek. Urodzona w Buenos Aires, gdzie studiowała taniec współczesny i projektowanie mody. Edukację kontynuowała w Nowym Jorku i Amsterdamie. W 1995 roku przeniosła się do Berlina. W 2003 roku założyła grupę Constanza Macras | DorkyPark, w której skład wchodzą tancerze, aktorzy i muzycy wywodzący się z różnych krajów i generacji. W swoich pracach podejmuje tematy społeczne i polityczne, łącząc słowo, muzykę graną na żywo, taniec i wideo. Stale pracuje i prezentuje spektakle w Berlinie w Schaubühne, Volksbühne, Hebbel am Ufer. Swoje spektakle pokazywała na wielu europejskich festiwalach oraz w Korei, Japonii i Stanach Zjednoczonych. W 2008 roku Goethe-Institut uhonorował ją nagrodą za spektakl Hell on Earth a w 2010 roku otrzymała niemiecką nagrodę teatralną „Der Faust” za najlepszą choreografię w spektaklu Megalopolis. W Polsce gościła trzykrotnie, ze spektaklami Big in Bombay na VII Festiwalu Ciało/Umysł w Warszawie (2008), Hell on Earth na  II  Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Warszawa Centralna (2010), oraz Open for Everything w ramach programu performatywnego #nie jesteś mi obojętny w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu (2013).

 

 

 Adi Weinberg pracowała jako tancerka i improwizatorka w Izraelu, ale występowała także na festiwalach na całym świecie, takich jak: ZurichMoves, Zawirowania, Dancing Poznań, Breaking Ground, Aura, Dance Waves Nicosia, International Exposure i Machol Shalem. Wśród choreografów, z którymi współpracowała, znajdują się m.in: Nadar Rossano, Efrat Rubin, Noa Zuk, Aviv Eveguy, Deganit Shemi, Yuval Goldstein, Shimrit Golan, Sharon Vaisvaser, Michael Miller, a także zespół Fresco Dance Company & Opera Izraelska. Przez pewien czas była tancerką w Vertigo Dance Company, a po odbyciu służby wojskowej pobierała nauki w The Haifa Program for Professional Dancers. W 2013 roku w duecie z Nadarem Rosano (OffLine) zdobyła III nagrodę konkursu „NO BALLET” w Niemczech.

 

Adi Weinberg także terapeutką Shiatsu, masażystką Ayurverda-Seed i nauczycielką pilatesu. Uprawia także jogę, a w przeszłości była tancerką salsy. Obecnie jest certyfikowanym nauczycielem GaGa.

 

Więcej o spektaklach:

Cie Alias & Guilherme Botelho (Szwajcaria): Antes

Constanza Macras | DorkyPark & Oscar Bianchi The Past – projekcja spektaklu

Constanza Macras | DorkyPark: Electrodomestics

Adi Weinberg (Izrael): Living Leaving

 

Więcej o warsztatach:

Lekcje GaGa dla amatorów. Prowadzenie: Adi Weinberg (Izrael)

Lekcje GaGa dla zaawansowanych. Prowadzenie: Adi Weinberg (Izrael)

 

O wystawie Marty Ankiersztejn

 

***

Więcej o festiwalu

 

Program festiwalu:

http://mos.art.pl/aktualnosci/pl/119/kroki-program-12-21-maja-2017

 

BILETY

 

Teatr im. Juliusza Słowackiego - logo 2016 (miniaturka)  Logo Małopolski Ogród Sztuki (miniaturka)

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close