Wersja do druku

Udostępnij

Na finał XI edycji Międzynarodowego Festiwalu Ciało/Umysł w Warszawie w Teatrze Studio pokazane zostaną dwa spektakle, które odwołują się do historii kultury i sztuki, poddając je przefitrowaniu przez współczesne konteksty. Na początek Lamentacje w reżyserii i choreografii Rafała Dziemidoka (Grupa Koncentrat) – multidyscyplinarny łączący w sobie języki teatru, opery i tańca w duchu „nowego tańca”, eksponując zarówno umiejętności, jak i osobowość wykonawców. Bezpośrednimi inspiracjami dlaLamentacjijest twórczość Williama Firbanka, Notatki o kampieSusan Sontag oraz legendarne solo Marthy Graham,Lamentation. Na spektakl składają się trzy solowe prezentacje – tytułowe lamentacje, w których różnymi środkami opowiadana jest ta sama historia – straty i osamotnienia. Opowieści są intymne, a zarazem sformalizowane, skodyfikowane językowo – wychoreografowane. Początek o godz. 19.00. A jutro o godz. 21.00 Lamentacje będzie można obejrzeć w ramach ostatniego cyklu prezentacji przed-platformowych z poznańskim Ośrodku Teatralnym Maski.

choreografia i reżyseria:Rafał Dziemidok
światło, przestrzeń, kostiumy:Ewa Garniec
występują:Magdalena Jędra, Monika Świtaj, Mirosław Zbrojewicz(Teatr Studio, Warszawa)
menedżer produkcji:Marta Zientkowska
produkcja:Gdański Festiwal Tańca, Teatr Studio(Warszawa),Grupa Artystyczna Koncentrat
premiera:23 lipca 2012, Gdańsk

Premiera warszawska

Czas: 45 min.

Premiera: 2012

Natomiast o godz. 20.00 prezentacja przedstawienia Twenty Looks or Paris is Burning at The Judson Church, inspirowanego filmemParis is Burning(1990), dokumentującym fenomen voguing, zjawiska kulturowego, które zapoczątkowane zostało w latach 60. XX wieku w Stanach Zjednoczonych, w kręgu mniejszości seksualnych i etnicznych. Czterech wykonawców domaga się uznania siebie za Mimosę. Każde solo ugina się pod przepychem mieszanki stylów tańca, muzyki i ekstrawaganckich strojów. Bada zderzenie kultury voguing, postmodernistycznego tańca i własnej tożsamości, w której pod zwyczajnością i spektakularnością artyści skrywają pragnienie bycia kimś innym i lęk przed sobą samym.

(M)imosachoreograficzna współpraca pomiędzy Cecilią Bengoleą (Argentyna), Francoisem Chaignaudem (Francja), Marlene Freitas (Republika Zielonego Przylądka) i Trajalem Harrellem (USA) , to tytuł średniej wersji (M) pracy Harella, przygotowanej w pięciu rozmiarach (XS – XL), zatytułowanej Twenty Looks or Paris is Burning at The Judson Church.

choreografia i wykonanie:Cecilia Bengolea, François Chaignaud, Trajal Harrell, Marlene Monteiro Freitas
projekt oświetlenia:Yannick Fouassier
stylizacje:La Bourette
zarządzanie oświetleniem:Sylvain Rausa / Yannick Fouassier
zarządzanie dźwiękiem:Enora Le Gall / Martin Trinquart
specjalne podziękowania:Matthieu Banvillet, Sarah Michelson, DD Dorvillier, Ben Pryor, Lasseindra Ninja, Alex Mugler, Rumi Missabu, Pascal Queneau, Archie Burnett, Javier Madrid, Matthieu Bajolet, Donatien Veismann, Miguel Bengolea, Marianne Chargois, Joao Figueira, Rio Rutzinger, Emmanuelle Huynh, Jessica Trossman
produkcja:VLOVAJOB PRU z Le Quartz – Scène nationale de Brest
koprodukcja:Le Quartz – Scène nationale de Brest, Théâtre National de Chaillot, Centre de Développement Chorégraphique – Toulouse, The Kitchen – New York, Bomba Suicida, FUSED – French US Exchange in Dance
wsparcie:Ménagerie de Verre – Paris oraz Laboratoires d’Aubervilliers
Cecilia Bengolea i François Chaignaud są członkami Ménagerie de Verre – Paris
wsparcie dla zagranicznych projektów:DRAC Poitou-Charentes, Institut Français

Po raz pierwszy w Polsce

Czas: 120 min.

Premiera: 2011

Spektakl w języku angielskim

Spektakl tylko dla dorosłych

Spotkanie z artystą 23.00

Artyści networku Open Latitude

Po obu prezentacjach przewidziano spotkanie z artystami.

(M)imosachoreograficzna współpraca pomiędzy Cecilią Bengoleą (Argentyna), Francoisem Chaignaudem (Francja), Marlene Freitas (Republika Zielonego Przylądka) i Trajalem Harrellem (USA) , to tytuł średniej wersji (M) pracy Harella, przygotowanej w pięciu rozmiarach (XS – XL), zatytułowanej Twenty Looks or Paris is Burning at The Judson Church.

choreografia i wykonanie:Cecilia Bengolea, François Chaignaud, Trajal Harrell, Marlene Monteiro Freitas
projekt oświetlenia:Yannick Fouassier
stylizacje:La Bourette
zarządzanie oświetleniem:Sylvain Rausa / Yannick Fouassier
zarządzanie dźwiękiem:Enora Le Gall / Martin Trinquart
specjalne podziękowania:Matthieu Banvillet, Sarah Michelson, DD Dorvillier, Ben Pryor, Lasseindra Ninja, Alex Mugler, Rumi Missabu, Pascal Queneau, Archie Burnett, Javier Madrid, Matthieu Bajolet, Donatien Veismann, Miguel Bengolea, Marianne Chargois, Joao Figueira, Rio Rutzinger, Emmanuelle Huynh, Jessica Trossman
produkcja:VLOVAJOB PRU z Le Quartz – Scène nationale de Brest
koprodukcja:Le Quartz – Scène nationale de Brest, Théâtre National de Chaillot, Centre de Développement Chorégraphique – Toulouse, The Kitchen – New York, Bomba Suicida, FUSED – French US Exchange in Dance
wsparcie:Ménagerie de Verre – Paris oraz Laboratoires d’Aubervilliers
Cecilia Bengolea i François Chaignaud są członkami Ménagerie de Verre – Paris
wsparcie dla zagranicznych projektów:DRAC Poitou-Charentes, Institut Français

Po raz pierwszy w Polsce

Czas: 120 min.

Premiera: 2011

Spektakl w języku angielskim

Spektakl tylko dla dorosłych

Spotkanie z artystą 23.00

Artyści networku Open Latitude

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close