Wersja do druku

Udostępnij

Od wtorku 8 grudnia przez kolejne wieczory organizatorzy projektu poRuszenie – Dom Kultury „Ariadna” oraz „Zmiana Położenia” – zapraszają na premierę Poradnika survivalowego widza nowej choreografii. Co gdy spektakl Cię atakuje a performer manipuluje autorstwa Martyny Jagodyńskiej.

Twórcy poradnika wyznaczyli sobie niezwykle ambitne zadanie – skierowali swoje dzieło przede wszystkim do odbiorców, którzy do tej pory unikali kontaktu ze sztuką nowej choreografii oraz tych, którzy zrazili się do niej „na skutek narażenia na ekspozycję, bez wcześniejszego, choćby rudymentarnego przygotowania mentalnego”. Poradnik ma ich uzbroić w odpowiednią wiedzę, która pomoże przezwyciężyć nieufność wobec tej sztuki, a kto wie, może nawet ją polubić.

Poradnik składa się z trzech odcinków, a wydarzeniem wieńczącym projekt będzie spotkanie z Pawłem Gralą Nie taki twórca nowej choreografii straszny, jak go malują – czwarty, można powiedzieć, odcinek serii, oparty na interakcji z widzami.

Poradnik survivalowy widza nowej choreografii. Co gdy spektakl Cię atakuje a performer manipuluje

Odcinek 1: Poznaj swojego przeciwnika

premiera 8 grudnia (wtorek) godz. 19.00 na kanale YouTube „Zmiany Położenia”

Odcinek 2: Z której strony spodziewać się ataku?

premiera 9 grudnia (środa) godz. 19.00 na kanale YouTube „Zmiany Położenia”

Odcinek 3: Uciekać czy stanąć do walki?

premiera 10 grudnia (czwartek) godz. 19.00 na kanale YouTube „Zmiany Położenia”

„Odcinek 4”: Nie taki twórca nowej choreografii straszny, jak go malują

Spotkanie widzów poradnika z Pawłem Gralą: 11 grudnia (piątek) godz. 19.00 na platformie Zoom pod linkiem: https://us02web.zoom.us/j/86815141632

Twórcy:

scenariusz i reżyseria: Martyna Jagodyńska

obsada: Ewa Drzewiecka, Agnieszka Łuczyńska, Martyna Jagodyńska

zdjęcia i montaż: Mariusz Marciniak

muzyka: Piotr Matula

asystent reżysera: Jarosław Rakoczy

Organizator:

Widzewskie Domy Kultury Dom Kultury „Ariadna”

„Zmiana Położenia”

Więcej informacji w wydarzeniu na: Facebooku

Projekt poRuszenie jest współorganizowany przez Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu Scena dla tańca 2020.

Martyna Jagodyńska – tancerka, choreografka, wokalistka, pedagog tańca. Obecnie fascynuje ją analiza ruchu. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi (specjalność: choreografia i techniki tańca) i kulturoznawstwa (Uniwersytet Łódzki; specjalność: promocja sztuki). Ukończyła Studium Animacji Kultury w Kaliszu (specjalność: taniec współczesny). Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca w Poznaniu. Studentka Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku Somatyka w tańcu i terapii. Stażystka Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu. Tancerka Ełckiego Teatru Tańca, kaliskiego zespołu Studnia i Pracowni Fizycznej w Łodzi. Współpracowała z Teatrem Nowym w Poznaniu, Teatrem Pinokio i Muzeum Sztuki w Łodzi. Reżyserka spektaklu tańca człowiek ³ = ∞ i zrealizowanego w ramach Festiwalu „Dotknij Teatru” 2019 w Łodzi spektaklu Symbioza. Członkini Chóru Teatru Chorea. Stworzyła projekt „Zmiana Położenia”, który zajmuje się produkcją spektakli tańca oraz realizowaniem projektów wokół szeroko rozumianego tańca współczesnego. Więcej o niej i jej projektach można dowiedzieć się na stronie: www.zmianapolozenia.com

Paweł Grala – choreograf, tancerz, pedagog tańca, improwizator. Absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi. Od 2009 do 2016 roku tancerz zespołu Pracownia Fizyczna. Pracował z choreografami i reżyserami z Polski i z zagranicy m.in.: Leszkiem Bzdylem/Katarzyną Chmielewską, Davidem Zambrano, Rosanną Gamson, Robertem Haydenem, Ray’em Chungiem, Sławkiem Krawczyńskim/Anną Godowską, Rafałem Dziemidokiem, Kayą Kołodziejczyk, Joanną Leśnierowską, Pawłem Miśkiewiczem, Tomaszem Rodowiczem, Katie Duck, Iloną Trybułą. Rozpoczął własną praktykę reżysera i choreografa, współtworząc spektakle: Ćmy, 9.81, Matryca[Prześwit] (laureat konkursu The Best OFF oraz Polskiej Platformy Tańca 2019), Bez powtórzeń, Dual Fusion, Tkanka Łączna oraz performans Logografowie. W ruchu wieńczący rezydencję w Galerii Sztuki Współczesnej w Opolu. Uczestnik Summer Course Improvisation w Amsterdamie pod kierunkiem Katie Duck oraz Alternatywnej Akademii Tańca w Poznaniu/Art Stations Foundation. W centrum jego zainteresowań leży zagadnienie improwizacji oraz swobodny przepływ w procesie twórczym. W celu zgłębiania wiedzy i doświadczeń zainicjował powstanie: kolektywu „Czas Na Nic” oraz stworzenie Przestrzeni Improwizacji Osobistej – KIPISZ (www.kipisz.pl).

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close