Wersja do druku

Udostępnij

II edycja Międzynarodowyego Festiwalu Teatralnego RETRO//PER//SPEKTYWY, organizowana przez Stowarzyszenie Teatralne CHOREA (dyrektor artystyczny festiwalu: Tomasz Rodowicz) w dniach 17-25 sierpnia 2012 poświęcona będzie odwołaniom do żydowskiej tradycji, kultury i historii, ale w odróżnieniu od innych festiwali sięgających po tę tematykę RETRO/PER/SPEKTYWY chciałyby zaprezentować wydarzenia teatralne i artystyczne wywodzące się z różnorodnych doświadczeń osobistych twórców, operujących odmienną estetyką i metodami pracy.

Na festiwalu w tym roku nie zabraknie również spektakli tanecznych i ruchowych. Wśród nich szczególnie warto wymienić premierowy Isla Cisneros (Wyspa łabędzi) Anny Załęcznej i Anny Ochman, zrealizowany w ramach pierwszego wspólnego programu departamentów muzyki i tańca Instytutu Muzyki i Tańca – Agon. Program zamówień kompozytorsko-choreograficznych. Ponadto taniec reprezentować będzie pokaz kontrowersyjnego solo Rafała Urbackiego Mt 9,7 (Solo Projekt 2010), Upadek – psycho-somatic gyme Janusza Adama Biedrzyckiego (Chorea), powstały we współpracy z Magdeleną Paszkiewicz (Teatr Tańca PRO), Men & Mahler duńskiej grupy Granhøj Dans , poświęcony problematyce męskości orazRe:akcjePracowni Fizycznej w choreografii jacka Owczarka.Premiera przedstawienia odbyła się w czerwu br., do tej pory pokazywany był na Festiwalu A PART w Katowicach, a biorą w nim udział równiez polscy tancerze, tj. m.in.Tomasz Ciesielski i Aureliusz Ryś.

Nurt zdecydowanie interdyscyplinarny reprezentować będzie spektakl ANGAKOK – Wewnętrzne światło, przygotowany przez Mariusza Kolucha i Dariusza Tokarczyka: multimedialny performance wykorzystujący dźwięk, film, ruch i głos wokalny, a także wielkoformatowe wizualizacje.

Wyraźnie do motyw przewodniego tegorocznej edycji nawiązuje spektakl TOV/Dobro Rosanny Gamson i CHOREI. To dramat taneczno-muzyczny osnuty wokół historii tarpanów – wymarłej rasy dzikich koni, która została genetycznie zrekonstruowana w latach trzydziestych XX wieku w Niemczech. Inicjatywa ta zbiegła się w czasie z hitlerowskim planem eksterminacji Żydów i „oczyszczenia rasowego” Europy. Amerykańska choreograf wykorzystała tę opowieść jako metaforę regeneracji, odnosząc ją do własnych polsko-żydowskich korzeni i burzliwych losów jej przodków.

Więcej o festiwalu w zakładkach Kalendarium/Wydarzenia oraz na stronie: http://www.retroperspektywy.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close