Wersja do druku

Udostępnij

Trwa VI edycja Maat Festival „Israel Now”. W ramach festiwalu od kilku miesięcy w Lublinie goszczą tancerze z Izraela. Patrycja Płanik jako główne medium w tych podróżach dokumentuje, scala, zapisuje na cyfrowych nośnikach całość procesu, który w postaci filmów zobaczyć będzie można w postaci drugiej części DANCE.DOC 2 podczas grudniowego finału. Czwartym rezydentem festiwalu  jest Andrea Costanzo Martini.  

 

O koncepcji swojej pracy podczas VI MAAT FESTIVAL artysta pisze:  Planuję badać ruch w całkowitym oderwaniu od znaczenia. Chcę się przekonać, czy poprzez organizowanie stworzonego materiału w strukturę (która będzie zawierała tekst, dźwięk oraz być może wideo) uda mi się uwolnić ruch od jakichkolwiek zobowiązań opisowych, jednocześnie nadal mając aktywną i dominującą część całej kompozycji. Ruch jasny i ostry jak słowa, a jednocześnie mogący otworzyć lukę pomiędzy tym, co jest „powiedziane” a tym, co jest zamierzane.

 

 

W ramach rezydencji 8 sierpnia godz. 16:00 odbędzie się spotkanie/zapis rozmowy z tancerzem, z którym rozmawiać będą Tomasz Bazan i Patrycja Płanik – wstęp wolny. MAAT STUDIO, Centrum Kultury w Lublinie (sala prób nr 2)

 

Natomiast następnego dnia, 9 sierpnia godz. 15:00, odbędzie się „lekcja 3”, którą poprowadzi Andrea Costanzo Martini.  MAAT STUDIO, Centrum Kultury w Lublinie (salaprób nr 2). Wstęp wolny – zapisy na lekcję: zapisy.maat@gmail.com

 

 

Andrea Costanzo Martini urodził się w Cuneo, we Włoszech; ukończył Akademię Baletu Heinz Bosl Stiftung w Monachium. Zaczynał jako tancerz baletu, podróżując pomiędzy Izraelem a Szwecją, gdzie współpracował z Batsheva Dance Company (pod kierownictwem Ohada Naharina), Cullberg Ballet, a także Inbal Pinto & Avshalom Pollack Dance Co. Występował w spektaklach takich artystów, jak: Ohad Naharin, Sharon Eyal, Jiří Kylián, Crystal Pite, Alexander Ekman, Benoît Lachambre, Inbal Pinto. Andrea zaczął przygotowywać choreografie w ramach Batsheva Iotsrim (Dancers Create), zarówno dla młodego, jak i dla głównego zespołu (2007-2010). W 2009 jedna z jego prac została wybrana przez artystę Wideo Oriego Golana do produkcji Wideo tanecznego. W 2011 przygotował spektakl na sześciu mężczyzn-tancerzy z Cullberg Ballet zatytułowany Tylko dla mężczyzn, który był pokazywany w Moderna Dans Theatre w Sztokholmie. W marcu 2013 jego spektakl solowy Co wydarzyło się w Turynie otrzymał pierwszą nagrodę w kategorii Taniec i Choreografia w czasie Stuttgart Solo Tanz Competition. Od tego czasu spektakl był prezentowany w wielu krajach (Izrael, Włochy, Niemcy, Szwajcaria). Poza pracą jako wykonawca i choreograf, uczy GaGa i improwizacji w różnych szkołach oraz zespołach (m.in. Cullberg Ballet, Szwedzki Balet Narodowy, DOCH oraz Pinto Dance).

 

VI MAAT FESTIVAL ‚ISRAEL NOW!’ 2014: idea, koncept: Tomasz Bazan (kurator programu) / multimedia/video: Patrycja Płanik / korespondent Izraelski i koordynacja międzynarodowa: Ewa Szubstarska / rezydenci programu: Daphna Horenczyk, Lilach Livne, Andrea Costanzo Martini, Adi Weinberg, Michael Getman, Talia De Vries oraz Piotr Trojan / produkcja: Maria Sapeta / technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Barbara Szymańska, Małgorzata Drozd / program kuratorski Tomasza Bazana ‘Maat Festival’ zrealizowany ze środków: Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP, Centrum Kultury w Lublinie Miejskiej Instytucji Kultury oraz Teatru Maat Projekt.

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close