Wersja do druku

Udostępnij

Trwa druga rezydencja VI edycji Maat Festival „Israel Now”.  Druga rezydentką festiwalu jest Daphna Horenczyk. Izraelska artystka przez 11 dni będzie pracować w  Maat Studio nad koncepcją swojej choreografii, którą zobaczyć będzie można w grudniu podczas finału MAAT FESTIVAL.   Równolegle z pracą Horenczyk będzie powstawał film dokumentalny Dance.doc.2 Patrycji Płanik. O swojej pracy Horenczyk pisze krótko: Taniec solowy bazujący na koncentrycznych ruchach po okręgu i kuli. Muzyka stworzona przez RU Naduve  podkreśla silne połączenie z punktem środkowym w przestrzeni i zmaganiem się obrotu ciała wobec niego.

 

W ramach rezydencji 12 lipca o godzinie 15:00 odbędzie się „lekcja 1” z Daphną Horenczyk. Jest to druga część cyklu lekcji z tancerzami MAAT FESTIVAL. Lekcja odbędzie się na Moście Kultury przy ul. Zamojskiej w Lublinie.

Zapisy: zapisy.maat@gmail.com

 

Natomiast następnego dnia, 13 lipca o godzinie 16:00, w MAAT STUDIO (sala prób nr 2, Centrum Kultury w Lublinie) odbędzie się spotkanie-zapis rozmowy z Daphną Horenczyk.

 

DAPHNA HORENCZYK: Urodzona w Izraelu w 1987 roku, ukończyła szkołę Ironi Alef w Tel Awiwie z tytułem (kierunek: taniec). W latach 2006-2008 brała udział w programie treningowym dla profesjonalnych tancerzy w Kibbutz Gaaton. Po jego ukończeniu pracowała jako niezależna tancerka, kierownik prób i instruktor tańca w teatrach w Izraelu. W 2009 roku postanowiła kontynuować swoją edukację taneczną i rozpoczęła studia w Austrii na Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego SEAD w Salzburgu, gdzie studiowała performans i choreografię. Podczas studiów stworzyła trzy spektakle, które prezentowała w Izraelu i w Europie. W 2012 roku wróciła do Izraela i we współpracy z kompozytorką Talią Amar przygotowała spektakl Materialistic. W 2013 roku w czasie Machol Shalem – Międzynarodowego Tygodnia Tańca w Jerozolimie odbyła się premiera jej najnowszego spektaklu Like This My Nephews Can Do Too” Obecnie mieszka w Tel Awiwie, gdzie uczy tańca, występuje, pracuje nad własnymi choreografiami oraz różnymi projektami kooperacyjnymi; pracuje również jako kierownik prób w międzynarodowych projektach tanecznych.

 

 

VI MAAT FESTIVAL ‚ISRAEL NOW!’ 2014: idea, koncept: Tomasz Bazan (kurator programu) / multimedia/video: Patrycja Płanik / korespondent Izraelski i koordynacja międzynarodowa: Ewa Szubstarska / rezydenci programu: Daphna Horenczyk, Lilach Livne, Andrea Costanzo Martini, Adi Weinberg, Michael Getman, Talia De Vries oraz Piotr Trojan / produkcja: Maria Sapeta / technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz / współpraca: Barbara Szymańska, Małgorzata Drozd / program kuratorski Tomasza Bazana ‘Maat Festival’ zrealizowany ze środków: Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP, Centrum Kultury w Lublinie Miejskiej Instytucji Kultury oraz Teatru Maat Projekt.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close