W poniedziałek 7 listopada widzowie Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca będą mieli okazję, aby obejrzeć aż trzy różne spektakle z udziałem polskich tancerzy: Święto wiosny Janusza Orlika, Crete for C Karola Tymińskiego oraz The World is Full of Obstacles: none of them real Joe Alter Dance Group w choreografii i wykonaniu Doroty Łęckiej. Początek wieczoru o godz. 18.00 w Warsztatach Kultury. Dziś i jutro wykłady o osobowościach poprowadzi przed spektaklami w zastępstwie Stuarta Sweeney’a Anna Królica.
O spektaklach
Święto wiosny
Święto wiosny Janusza Orlika wyzbyte jest motywów ofiarniczych, podobnie jak wszelkich innych wątków fabularno-literackich. Zostają tylko trzy męskie ciała, pełne charakterystycznej dla baletu Niżyńskiego dynamiki i witalności. Premiera spektaklu miała miejsce w poznańskim Starym Browarze, podczas tegorocznego Festiwalu Wiosny.
reżyseria: Janusz Orlik
choreografia: Joel Claesson, Nicholas Keegan, Janusz Orlik
wykonanie: Dom Czapski, Nicholas Keegan, Janusz Orlik
współpraca artystyczna, reżyseria światła: Joanna Leśnierowska
światło i dźwięk: Łukasz Kędzierski
muzyka: Igor Strawiński (New York Philharmonic, dyrygent Leonard Bernstein, 1958)
Produkcja spektaklu Art Stations Foundation, 2011. Zrealizowano w ramach stypendium z budżetu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
The World is Full of Obstacles: none of them real (Świat jest pełen przeszkód: żadna z nich nie jest prawdziwa )
Joe Alter o spektaklu: „Kawał czystego ruchu zainspirowany wewnętrznymi przeszkodami, stworzonymi przez fikcję w naszych własnych narracjach. Historie, które sami sobie opowiadamy oparte na interpretacji własnej standardowych wydarzeń z życia każdego z nas. Umysł ma tendencję do interpretowania i nadawania znaczenia wydarzeniom, myślom, słowom, wszystkiemu co wyłapie z rzeczywistości nasza percepcja. Tak samo zachowuje się umysł wtedy, kiedy musi sam stwarzać sobie fikcję, którą interpretuje jako prawdę. Ten taniec to osobista podróż, w której takie historie ostatecznie okazują się fikcją lecz jednocześnie wolnością oraz świadomym wyborem pogrążenia się w nie.”
choreografia: Joe Alter / Dorota Łęcka
taniec: Dorota Łęcka
muzyka: Erik Ian Walker, Albert Mathias, Little Dragon, Lhasa de Sela
Crete for C
Crete for C, zainspirowane Kronikami ptaka nakręcacza Haruki Murakamiego, zostało stworzone jako eksploracja języka ciała jako komunikatora. Performer opowiada historię postaci o imieniu Crete. Jakie jest znaczenie ukryte za złożonością formy?
choreografia i wykonanie: Karol Tymiński