Wersja do druku

Udostępnij

Środowy i czwartkowy wieczór w ramach XI Międzynarodowych  Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie poświęcone będą przede wszystkim spektaklom, które były prezentowane podczas tegorocznej Polskiej Platformy Tańca w Bytomiu. W cyklu Polska Platforma Tańca 2017 na bis w środę o godz. 18.00 w Galerii Labirynt tzw. double bill – pokaz dwóch solowych spektakli: TOTAL Pawła Sakowicza oraz noish~ Marii Zimpel. O godz. 20.30 w Centrum Kultury w Lublinie Anna Godowska i Sławek Krawczyński pokażą swój grupowy spektakl Bataille i świt nowych dni. Natomiast w czwartek o godz. 20.00 w tym samym miejscu wystąpią Katarzyna Chmielewska z Teatru Dada von Bzdülöw z solowym przedstawieniem Why Don’t You Like Sadness. Po niej o godz. 21.00 w Piwnicach Centrum Kultury swój performans Witajcie/Welcome pokaże Aurora Lubos. Ponadto w czwartek o godz. 18.00 w Galerii Labirynt wystąpi norweski zespół Company B. Valiente. Jedną z inspiracji do stworzenia spektaklu The Artist’s Space jest estetyka kompozytora Iannisa Xenakisa.

 

O spektaklach:

 

Paweł Sakowicz: TOTAL

Spekulowanie o wirtuozerii tanecznej może opierać się na doświadczeniu, ale niekoniecznie daje się empirycznie sprawdzić. Celem takiej spekulacji jest osiągnięcie określonego obrazu wirtuozerii tanecznej poprzez wykorzystanie przewidywalnych zmian ekonomicznych, politycznych i metahumanistycznych. Cechą charakterystyczną spekulacji o wirtuozerii tanecznej jest podejmowanie ryzyka w budowaniu radykalnych scenariuszy dotyczących polityki pragnień.

Więcej 

 

Maria Stokłosa: noish~

Spektakl noish~ jest przede wszystkim doświadczeniem intensywności, którym Zimpel i Eubanks dzielą się z publicznością. Taniec jest tu nieustannym przepływem impulsów, obrazów, skojarzeń i chwilowo uchwyconych form.

„Ciało filtruje przez siebie hałas, intensyfikując w przestrzeni rozpadanie się wszystkich swoich pojawień. Muzyka intensyfikuje ten proces. Nie ma «ja», daję temu świadectwo.”

Więcej 

 

Anna Godowska, Sławek Krawczyński: Bataille i świt nowych dni

Czym może być podróż do niemożliwego? Sześcioro tancerzy w przejmującym świecie Georgesa Bataille’a, francuskiego pisarza, filozofa, kontestatora współczesnej kultury.

 

Bataille rzuca nam wyzwanie. Prowadzi nas do miejsca, gdzie „wszystkie gwałtowne uczucia zlewają się w jedno”. Jego paradoksalna filozofia milczącym gestem wskazuje na taniec. Tańcząc, odkrywamy grozę i ukryte w głębi nowe przestrzenie. Tańcząc, skaczemy w pustkę i odnajdujemy śmiech. Tańcząc, zanurzamy się w mrocznej łamigłówce erotyzmu, aż wreszcie natrafiamy na „świat święta, królów i bogów”. Taniec staje się próbą suwerenności, wyrażając namacalnie i bez słów niezwykły dramatyzm myśli Bataille’a z jego głównym pytaniem: czy możemy stać się na nowo?

scenariusz i reżyseria: Sławek Krawczyński

choreografia: Anna Godowska

wykonawcy: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Natalia Dinges, Paweł Grala, Bartosz Ostrowski, Łukasz Przytarski, Zofia Tomczyk

 

Więcej

Przeczytaj wywiad Macieja Topolskiego ze Sławkiem Krawczyńskim

 

 

Katarzyna Chmielewska/Teatr Dada von Bzdülö: Why Don’t You Like Sadness

W ramach XXI Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca Lubelski Teatr Tańca zaprasza na pokaz spektaklu Why Don’t You Like Sadness Katarzyny Chmielewskiej/Teatru Dada von Bzdülöw. Spektakl jest subtelną podróżą przez labirynt stanów emocjonalnych, którą można porównać do przechodzenia z pokoju do pokoju. Każdy z nich nasycony jest innym odcieniem i bywa, że wchodząc do jakiegoś pokoju, ludzie odkrywają nie po raz pierwszy, że jest nam bardzo smutno. Otulają się tym smutkiem jak kołderką i nie śpieszą się, by spod niej wyjść. Melancholia wywołuje spowolnienie, dzięki któremu można przyjrzeć się wszystkiemu z uwagą, a przeżywając ten stan, jednocześnie ludzie starają się złapać do niego dystans, by z nową energią otworzyć kolejne drzwi.

Więcej

 

 

Aurora Lubos: Witajcie/Welcome

 

Witajcie/ Welcome podejmuje tematykę trudną, która jest punktem sporu, która dzieli ludzi, która jest czasami nie do zaakceptowania. Tematykę, która wpisuje się w naszą polską rzeczywistość, wrogo nastawioną do przyjmowania uchodźców, rzeczywistość, która przejawia coraz więcej aktów rasistowskich i ksenofobicznych, w której coraz więcej przemocy wobec inności. 

 

Aurora Lubos o spektaklu:

Interesuje mnie człowiek ten, co bezpieczny, ale niechętny do przyjmowania innych, którzy uciekają przed wojną, konfliktem, opresjami, śmiercią, głodem. Interesuje mnie sytuacja konfliktu, zagrożenia, cierpienia. I co ten najedzony, zadowolony, zachodnioeuropejski człowiek czułby w takim miejscu, co czułby do ludzi, których rzeczywistością codzienną jest walka o życie.

Fragment tekstu wolontariuszki (obóz Dobova, Słowenia):

 

Tyle ludzi: niemowląt, dzieci, młodych mężczyzn i kobiet, par, rodzin, starszych i niepełnosprawnych, reprezentujących każdy etap życia i każdy typ człowieka, jakiego spotkalibyście w swoim sąsiedztwie.

Więcej

 

Przeczytaj o projekcie Aurory Lubos w tekstach:

Magdaleny Zamorskiej

Alicji Müller

Hanny Raszewskiej

 

Company B. Valiente (Norwegia): The Artist’s Space

 Xenakis znany z tego, że odrzucił główne koncepcje tonalności, wykorzystując natomiast matematyczne, fizyczne i architektoniczne zasady do swoich kompozycji muzycznych. Inną inspiracją jest umiejętność Company B. Valiente do miksowania sztuk wizualnych, teatru, muzyki, architektury i tańca. Podczas trwania spektaklu trójka jego bohaterów stale wychodzi ze swoich ról performerów o charakterze fizycznym bądź muzycznym, aby wziąć udział w tworzeniu architektury na scenie. Czym zatem jest taniec? Albo muzyka? Gdzie znajdują się granice pomiędzy różnymi formami sztuki? Jak dalece artysta może przesuwać własne granice, aby posługiwać się kilkoma dziedzinami sztuki w tym samym czasie? Te pytania oraz kilka innych odnoszących się do ekspresji artystycznej znajdują się w centrum twórczych poszukiwań Company B. Valiente.

 

produkcja: Company B. Valiente (2014)

choreografia/pomysł/kostiumy/scenografia: Gunhild Bjørnsgaard

wsparcie artystyczne/dramaturgia/scenografia: Marcelino Martin Valiente

taniec/śpiew: Nina Biong

kompozytor/saksofon/wykonanie: Rolf-Erik Nystrøm

kompozytor/perkusja/wykonanie: Eirik Raude

światło: Martin Myrvold

współprodukcja: Bærum Culture House – regionalna scena tańca w Norwegii

premiera: 2014

czas trwania: 60 min.

 

 

 

***

 

Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w roku 2017 odbywają się po raz dwudziesty. Myśl przewodnia programu Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca będą opierać na ideach ukazywania różnic, kontrastów, antagonizmów i prób dialogu pomiędzy tanecznymi strategiami dzisiejszego świata sztuki.

 

Wydarzenia towarzyszące:

10 -15 listopada: warsztaty pisania o tańcu z Joostem Goutziersem

14-16 listopada: coaching z Colleen Thomas-Young

16-17 listopada: Międzynarodowa Konferencja Naukowa Taniec i awangarda w Europie Środkowo-Wschodniej. Terytoria – źródła – biografie

18 listopada: warsztaty GaGa/dancers, GaGa/people, zapisy: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl

18 – 19 listopada: warsztaty tańca współczesnego, zapisy: warsztaty.taniec@ck.lublin.pl

19 listopada: inauguracja Polskiej Sieci Tańca

Więcej: mstt.pl

 

Bilety:

Spektakle w salach Centrum Kultury w Lublinie i Galerii Labirynt:

15 zł ulgowy / 25 zł normalny / 10 zł grupowy (min. 10 osób)

OFERTA SPECJALNA: 21 biletów w promocyjnej cenie 10 zł z okazji XXI edycji Festiwalu na spektakle w Sali Widowiskowej Centrum Kultury i Galerii Labirynt (1 osoba może nabyć maksymalnie 2 bilety – sprzedaż wyłącznie w kasie Centrum Kultury).

 

Bilety na spektakle Batsheva Dance Company w Sali Operowej CSK:

miejsca kategorii I – 130 zł; miejsca kategorii II – 110 zł; miejsca kategorii III (wyłącznie spektakl Venezuela) – 50 zł

 

 

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close