Wersja do druku

Udostępnij

Rok 2013 jest momentem przełomu w formule programu kuratorskiego 'maat festival’ – przekształca się on w międzynarodowy program rezydencyjny i staję się niejako „domem tańca”, w którym spotykać się z zaproszonymi artystami będziemy mogli przez cały rok. Tym sposobem staje się pierwszym w Polsce rezydencyjnym festiwalem w takim wymiarze, jego program realizowany jest w postaci rezydencji artystycznych rozciągniętych na przestrzeni całego roku z finałem w grudniu 2014. Wyjątkowości temu programowi dodaje fakt, że podobnej tak rozbudowanej formy w Polsce nie sposób znaleźć. Każdorazowo obok rezydencji artystycznej m.in. powstaje fabularyzowany dokument filmowy dotyczący postaci danego twórcy – w końcowym zamierzeniu powstaną dzięki temu unikatowe materiały filmowe. Do tegorocznej edycji 'maat/festival – border/line 2013′ zostali zaproszeni następujący artyści-rezydenci: Anita Wach, Kaya Kołodziejczyk, Anna Steller, Magdalena Jędra, Barbara Bujakowska, Mikołaj Mikołajczyk, Rafał Urbacki, Przemysław Kamiński i Korina Kordova.

11 kwietnia odbędzie się spotkanie z pierwszą rezydentką, Magdaleną Jędrą oraz pokaz fragmentów zapisu spektaklu Sashy Waltz noBody. Natomiast 13 kwietnia o godz. 17.00 na dachu hotelu Victoria (Narutowicza 58/60) odbędzie się lekcja1 prowadzona przez Magdalenę Jędrę, pierwszą rezydentkę festiwalu. Będziemy mieli możliwość wprowadzić nasze ciała w ruch w nietuzinkowym miejscu z widokiem na panoramę miasta. Lekcja ta rozpocznie cykl spotkań z tancerzami w specyficznych przestrzeniach Lublina.

UWAGA: Udział w lekcji1 z Magdaleną Jędrą wymaga wpisania się na listę uczestników z powodu ograniczonej liczby miejsc – kontakt: zapisy.maat@gmail.com

„Podróżuję, aby cieszyć się miejscami i ludźmi. A kiedy wracam w to samo miejsce, za każdym razem inaczej go doświadczam. Pojawiają się, zamieniają, przychodzą, odchodzą, towarzyszą i zawracają głowę wszystkie te, no właśnie, uczucia. Od smutku do radości i z powrotem. Od zachwytu do rozczarowania, nudy i żalu. Wracam do miejsc, które nie są już takie same, i wracam do ludzi, którzy nie są już tacy sami dla mnie. Wszystko się zmienia, co brzmi banalnie, a ja podejrzewam, że czasem w to wszystko po prostu się miesza przypadek. Decydując, by nie zdawać się na jego kaprysy, postanawiam, że będę się zachwycać! W Lublinie będę piąty raz i będę się zachwycać… miejscem, przestrzenią i ludźmi.”

Magdalena Jędra

Magdalena Jędra – tancerka, choreografka, performerka. W latach 1997-1999 tańczyła w Gdańskim Teatrze Tańca Melissy Monteros i Wojciecha Mochnieja, później współpracowała z Joe Alterem, Rafałem Dziemidokiem, Edytą Kozak, Leszkiem Bzdylem, Paulą Ross, Alexandrem Pepelyaewem, Anitą Wach, Krzysztofem Leonem Dziemaszkiewiczem oraz Grupą Artystyczną Koncentrat, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku, Teatrem im. W. Gombrowicza w Gdyni, Teatrem Wytwórnia w Warszawie, Teatrem Akademia Ruchu. W 2011 wzięła udział w realizacji polskiej wersji spektaklu Jeroma Bela The show must go on. W 2005 z Anną Steller, Grzegorzem Welizarowiczem i Zbigniewem Bieńkowskim powołała do życia teatr Good Girl Killer.

noBody
Niemcy 2002, 90 min.
Reżyseria: Jörg Jeshel i Brigitte Kramer
Choreografia: Sasha Waltz
Kompozytor: Hans Peter Kuhn
Producent: Schaubühne am Lehninger Platz Berlin w kooprodukcji z Festival d’Avignon

noBody jest ostatnim spektaklem z trylogii Sashy Waltz poświęconej ciału. Wykorzystując tę intymną materię, którą tancerze oddają jej do dyspozycji, choreografka bada w swoich trzech spektaklach naturę ludzkiego ciała; w kontekście nauki i historii pierwszym spektaklu Ciała, w drugim ukazuje ciało jako obiekt erotyczny i pełen namiętności. noBody natomiast stawia pytania o metafizyczną egzystencję człowieka, o jego istnienie pozbawione ciała, stosunek do śmierci i pragnienie nieśmiertelności, a także o możliwość zobrazowanie tego co nieśmiertelne. Zrealizowana na deskach berlińskiego teatru Schaubühne trylogia ugruntowała pozycje Sashy Waltz jako jednej z najważniejszych artystek współczesnego teatru tańca.

Szczegóły: www.teatrmaat.pl

'maat festival/border line 2013′ idea/koncept: Tomasz Bazan (kurator programu), multimedia/video: Patrycja Płanik, produkcja: Ksenia Duńska, technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz, współpraca: Barbara Szymańska, Małgorzata Drozd, Maciej Rukasz, Dominika Płanik, Matylda Chmielewska.

Program kuratorski Tomasza Bazana 'Maat Festival’ zrealizowany jest ze środków Centrum Kultury w Lublinie miejskiej instytucji Kultury oraz Teatru Maat Projekt.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close