Wersja do druku

Udostępnij

W czerwcu w Lublinie w ramach „maat festival – border line 2013” swoją rezydencje odbywa Kaya Kołodziejczyk. Podczas rezydencji 15 czerwca o godz. 13:00na Placu Litewskim odbędzie się otwarta lekcja tańca: 'lekcja 3′ z – w zajęciach mogą wziąć udział wszyscy zainteresowani – potrzebny jest tylko strój sportowy i własna mata do ćwiczeń. UWAGA: udział w zajęciach wymaga zapisania się na listę uczestników: zapisy.maat@gmail.com

Natomiast 17 czerwca o godz. 19:00w kawiarni 'SPÓŁDZIELNIA’ spotkanie, podczas którego kurator programu, Tomasz Bazan, będzie rozmawiał z Kayą Kołodziejczyk o tańcu, ciele, tym co jest, a co nie jest tańcem oraz jaka jest kondycja polskiego tańca współczesnego w Polsce. Tego samego wieczoru zostaną wyświetlone fragmenty zapisu spektaklu DIE KLAGE DER KAISERIN (Skarga cesarzowej) Piny Bausch.

Skarga cesarzowej (Die Klage der Kaiserin)

Reż. Pina Bausch, Wielka Brytania 1989

Pełnometrażowy film wyreżyserowany przez Pinę Bausch nie opowiada historii – stanowi raczej kolaż scen, któremu strukturę nadają zmieniające się pory roku. Reżyserka konstruuje metaforę daremności ludzkiego działania oraz dążenia człowieka do miłości. Tradycyjną scenografię zastępują plenery: lasy, łąki, centrum miasta.

***

„Na drodze mojej kariery artystycznej, zadaję sobie pytania dotyczące celów, realizacji czy skutków poznania nowych dróg artystycznych. Jestem w trakcie researchu, którego częścią jest dogłębne poznanie twórczości artystów realizujących swoje prace w latach 60/70 tych w różnych miejscach w USA. SOL jest tytułem autorskiego solowego spektaklu nad, którym rozpoczęłam intelektualną pracę na początku 2013 roku. W marcu gościłam na farmie (MAD BROOK FARM) Steva Paxtona i Lisy Nelson gdzie mogłam uczestniczyć w warsztatach i zapoznać się dogłębniej z dorobkiem prekursorów contact improwizacji. Idąc dalej za myślą poszukiwań, zaczęłam rozglądać się za twórcami związanymi z ruchem BACK TO LAND i zestawiać myśl powrotu do natury z dzisiejszymi potrzebami izolacji artystów celem koncentracji twórczej. (Przykład Bread and Puppet Theatre ). S.O.L jest w języku angielskim skrótem od Shit Out of Luck. Stosuje się go w odniesieniu do stanu, który wynika z nie posiadania już innych opcji życiowych, sytuacji bez wyjścia, przy czym to co pozostaje, jest mniej niż pożądana – czarny scenariusz (…)”

Kaya Kołodziejczyk

Trailer rezydencji Kai Kołodziejczyk

’maat festival/border line 2013′idea/koncept: Tomasz Bazan (kurator programu) multimedia/video: Patrycja Płanik produkcja: Ksenia Duńska technika: Maciej Połynko, Karol Rębisz współpraca: Barbara Szymańska, Małgorzata Drozd, Maciej Rukasz, Dominika Płanik, Matylda Chmielewska

program kuratorski Tomasza Bazana 'Maat Festival’ zrealizowany ze środków Centrum Kultury w Lublinie Miejskiej Instytucji Kultury oraz Teatru Maat Projekt

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close