Wersja do druku

Udostępnij

Rozpoczyna się VIII edycja Maat Festival – Rozszerzona rzeczywistość. Japonia Now!. To już czwarty rok organizowanych przez Teatr Maat Projekt i kuratora Tomasza Bazana rezydencji, które stanowiąc punkt wyjścia dla powstania prac z szeroko pojętego najnowszego tańca. Rok 2016 obejmuje trzytygodniowe rezydencje polskich tancerzy w Tokio oraz kreację autodokumentów filmowych. Wrzuceni w tkankę jednej z największych światowych metropolii, artyści poszukują nowych kontekstów. Obserwują nowe połączenia i rozszerzenia rzeczywistości.

 

1956-2016

50 lat temu żył w Japonii przodek każdego z nas. Jeden hodował różaneczniki, drugi miał sośnicę w ogrodzie za oknem, a kolejny nic nie hodował i tylko obserwował owady. Znaki na słupach i te na drogach, wydłużone jak czaszka Holbeina, były dla nich doskonale zrozumiałe. Praca była dla nich ostateczną rzeczywistością. Kilka razy w tygodniu oddawali cześć lokalnemu bóstwu, choć czasem rzadziej. czwarty tlenił włosy i zbyt często jadł sushi. Piąty wierzył, że Budda to tylko watażka i należy czcić większe istoty, bo wieczna szczęśliwość to stan stopniowalny. Razem było ich siedmioro, ich losy się zagubiły, ich wpisy na drewnianych deszczułkach już dawno zbutwiały. Jesteśmy ich potomkami. uczymy się ich przeszłości, choć nie w linii prostej. dziedziczymy po nich w linii pokrętnej. dzielimy śmieci na te, które można spalić, i na te, które odbierane są w sobotę. Parkujemy samochody centymetr od ściany, centymetr, za który dziękują nam sąsiedzi. śnią nam się ryby i wielka beczka pływająca w oceanie. Szósty więcej życia spędził na rowerze niż z żoną w łóżku, a siódmy zamordował kogoś. Po 50 latach przypominamy sobie jak gryzły wtedy komary i jak patrzy ryba złapana w sieci. karma smakuje tak samo wszystkim ludziom akwariowym. Siedmioro Polaków w karmicznej adopcji.

 

Tomek Bazan

Basia Bujakowska

Kamila Jarosińska

Justyna Jasłowska

Kaya Kołodziejczyk

Radek Mirski

Ramona Nagabczyńska

 

Z japońskimi przodkami wiąże nas nie więcej niż cienki listek trawy morskiej, ale z jakiegoś powodu tkwimy obok siebie w równym rządku, segregowani ściśle ręką przypadku i użyteczności. Głęboki ukłon tłumaczy wszystko.

Radosław Mirski, dramaturg

 

***

 

VII edycja Maat Festival – „Rozszerzona rzeczywistość. Japonia!” Kołodziejczyk/Nagabczyńska/Bujakowska/ Bazan/Jasłowska/KJarosińska/kurator Maat Festival: Tomasz Bazan/dramaturgia: Radosłwa Mirski/produkcja: Maria Sapeta/ Multimedia: Tomasz Fabiański/ technika” Maciej Połynko, Karol Rębisz.

 

Wyprodukowano z środków Centrum Kultury w Lublinie i Maat Festival.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close