Wersja do druku

Udostępnij

W dniach 18-19 stycznia 2014 Lubelski Teatr Tańca zaprasza za warsztaty, które poprowadzą twórcy Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska – Katarzyna Chmielewska i Leszek Bzdyl. Na zakończenie pobytu (19 stycznia, godz.19.00) artyści zaprezentują Duety nieistniejące, które są 42 premierą Teatru Dada von Bzdülöw. Jednocześnie jest to ledwie drugi, po poniekąd legendarnej jużMagnolii, duet założycieli i liderów artystycznych Dada w 19-letniej historii zespołu.Duety nieistniejąceto swoista, rodząca się z nudy „flânerie”. Dryfy, spacery, opowieści– zaczynające się stale na nowo i stale siebie wzajemnie przetwarzające; obecne i znikające; zauważane i odrzucane. Tym razem spektakl zostanie pokazany w Lublinie.

Warsztaty i pokaz spektaklu odbywać się będą w Centrum Kultury w Lublinie.

Szczegółowy harmonogram zajęć

18.01.2014 – sobota
10.00 – 13.15 – Leszek Bzdyl
13.45 – 15.15 – Leszek Bzdyl

19.01.2014 – niedziela
10.00 – 11.30 – Katarzyna Chmielewska
11.45 – 13.15 – Katarzyna Chmielewska

Informacje o zajęciach:

Katarzyna Chmielewska

W trakcie warsztatu wspólnie z uczestnikami będziemy zgłębiać rolę układu kostnego w ruchu oraz badać jego bezpośredni wpływ na jakość i dynamikę tańca. Wykorzystywać w tym celu będziemy przede wszystkim technikę „release” oraz improwizację. Ważną zasadą techniki „release” jest wykorzystanie ciała w ruchu w sposób jak najbardziej naturalny i funkcjonalny. Technika ta koncentruje się na organicznym i swobodnym przepływie ruchu przy aktywnej i świadomej kontroli centrum, a oddech pełni tu bardzo ważną rolę, dążąc do osiągania efektów, przy jak najniższym nakładzie energetycznym. Systematyczna praca w tej technice poszerza zakres ruchomości stawów, aktywnie rozciąga i wzmacnia ciało. Celem warsztatów jest zintegrowanie energii płynących w ciele do większej ekonomii ruszania się oraz uzyskanie lepszej jakości i świadomości ciała. Improwizacja natomiast ma za zadanie rozszerzyć i rozwinąć indywidualną propozycję ruchową każdego z uczestników.

Leszek Bzdyl

Moje myślenie o tańcu współczesnym jest efektem indywidualnych doświadczeń i bogatej praktyki (ponad 150 projektów teatralnych i choreograficznych w latach 1987-2013, praca studyjna z zespołem Teatru Dada von Bzdülöw, wieloletnia działalność edukacyjna). Równie istotny, o ile nie podstawowy wpływ na określanie się mojego systemu ruchu i jego funkcji w przedstawieniu/choreografii wywarły spotkania i współpraca z takimi tancerzami, mimami i choreografami jak: Tatiana Baganova, Rip Parker, Melissa Monteros, Randall Scott, Avi Kaiser, Cornrlius Fisher Credo, Chris Aiken, Thomas Hauert.

Moja propozycja silnie zakorzeniona jest w tradycji teatralnej. Taniec jest dla mnie najpełniejszym i najbardziej skutecznym obecnie treningiem w przygotowaniu ciała aktora do podjęcia zadań scenicznych. W proponowanej przeze mnie technice ten sam impuls inicjuje taniec, jak i wszelkie formy pracy z głosem. Organiczność ruchu w tańcu nie tworzy barier pomiędzy dialogiem scenicznym a tworzeniem abstrakcyjnych form.

Prowadzę warsztat, który w dużej mierze skoncentrowany jest na skodyfikowanej lekcji tańca współczesnego. Jednakże istotnym elementem mojej propozycji jest również relaksacja i improwizacja (zarówno taneczna, jak i aktorska). W trakcie pracy skupiam się na takim przygotowaniu tancerza, aby jego świadomość ciała, świadomość rytmu i ekonomii tańca pozwalały mu efektywnie i swobodnie uczestniczyć w procesie twórczym (przedstawienie teatralne, choreografia).

Moja metoda pracy, czy też system, w ramach którego poruszam się i który proponuję to:
– konsekwentny balans pomiędzy napięciem i rozluźnieniem,
– integracja-koordynacja ruchu i oddychania,
– badanie anatomicznych zależności aparatu ruchu
– świadome korzystanie z potencjału możliwości, jakimi dysponujemy w tańcu,
Nawiązywanie relacji tańczącego ciała z przestrzenią sceny, dialog z partnerem i wszystkie kolejne stadia uruchamiania zdarzenia teatralnego są już tylko efektem uruchamiania wcześniej wymienionych elementów systemu.

Wszyscy chętni proszeni są o przesłanie na adres warsztaty.taniec@ck.lublin.pl

uzupełnionej karty zgłoszeń do pobrania tutaj >>>
O wpisaniu na listę decyduje kolejność zgłoszeń oraz potwierdzenia zapłaty.
Wpłaty należy dokonać po otrzymaniu od organizatora informacji o wolnym miejscu w grupie.

Koszt:
– opłata za udział w 5 lekcjach (każda 90 min) wynosi 120 zł
– wpłaty prosimy przesyłać na konto
Bank PKO S.A. 61 1240 1503 1111 0010 0136 6780
z dopiskiem „Warsztaty – z TeatremDada von Bzdülöw:”
Zajęcia będą odbywały się w Centrum Kultury w Lubienie, ul. Peowiaków 12 – Sala prób numer 4, I piętro.

Więcej:


O spektaklu

O warsztatach

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close